Vergoeding foutief/vraag zorgverleners

Author:
Smiek85
Posted:
ma, 02/02/2015 - 15:18
Hoi allen,

het is bij ons in de praktijk opgevallen dat een bepaalde verzekeraar (Zorg en Zekerheid) niet volgens de voorwaarden vergoedt. Er wordt namelijk 75% vergoed op de M-codes, terwijl de patienten via ons als tandartsenpraktijk recht hebben op 100% vergoeding. Bij het hen hierop aanspreken krijgen wij de belofte dat dit gecorrigeerd wordt. Echter wordt dit niet gedaan. Het gaat om een automatiseringsfout, het gaat mis bij de AGB codes van de mondhygiënistes.

Nza geeft advies melding te maken en te informeren of meer zorgverleners dit opgevallen is.

Zijn er meer zorgverleners met dit probleem?
vV

Ik heb gelukkig maar 1 gezin bij Z& Z en geen overeenkomst met hen. En volgens mij zouden die gezien ervaringen met ZZ naar een ander overstappen.
Gezien een aantal ervaringen en beeld wat zij van zichzelf creëren een imho foute club...(een dure verzekeraar o.a. voor dragers van een VP).
Overigens: dat zij niet goed vergoeden is toch niet jullie probleem? maar van verzekerden? laat die klagen bij hun verzekeraar, probleem houden waar het hoort.
di, 02/03/2015 - 16:06 Permalink
vV

nee klacht richting NZA mbt de uitspraak van ZZ , want dat is grote onzin. Is verkeerde voorlichting richting verzekerde en onterecht betichten van fraude ook nog eens.
En uiteraard ZZ informeren over de klacht richting NZA. is overigens een klacht over machtsmisbruik, is de NZA het meeste scherp op, of eigenlijk het minste laks mee.
wo, 02/11/2015 - 17:39 Permalink
Smiek85

Inderdaad een klacht bij de NZA ingediend. Overigens in Z&Z, na melding klacht NZA, 'spontaan' overgegaan tot uitbetaling. Foutje systeem, collega niet meer werkzaam, de standaard excuses zeg maar. Benieuwd wat ze met de overige facturen doen. Dit was slechts 1 factuur. Ik heb aangedrongen tot het uitzoeken van alle facturen. To be continued.
di, 02/24/2015 - 09:46 Permalink