van Kesteren

Author:
anivan
Posted:
vr, 01/23/2009 - 12:38
Zijn er meer mensen die problemen hebben met van Kesteren te Zetten. Volgens mijn tandarts en volgens CZ maken die er momenteel een puinhoop van. Bij mij proberen ze dubbel te vangen terwijl de verzekering al betaald heeft. Je kunt schriftelijk reageren op hun aanmaningen met bewijs dat er betaald is maar ze blijven je bestoken met "Dreigbrieven" wat er gebeurd als je niet betaald. Je kunt ze telefonisch niet te pakken krijgen, zelfs niet op door hun in brieven vermelde doorkiesnummers. Als je dan eindelijk, na een uur of zo, te pakken hebt en je maakt daar een opmerking over gooien ze de hoorn erop en verbreken de verbinding. Ik kan echter op het internet geen klachten over ze vinden. Misschien kan dit FORUM mij daarbij helpen.
vV

moet CZ zeggen...De gemiddelde zorgvezekeraar maakt er zelf ook een potje van.

Als u alles wat u beweert kunt aantonen, en netjes gereclameerd heeft bent u klaar. Kesteren is overgenomen door Fa-med, en er lijkt grote administratieve achterstand te zijn. ZOu dus gewoon afwachten. Als u alles kunt aantonen en netjes betaald heeft wat moet is er niets aan de hand.
vr, 01/23/2009 - 13:21 Permalink
scaredycat

Ik vind het ook raar, want toen ik nog in Kerkrade naar de TA ging kreeg ik de facturen ook
via v.Kesteren en dat ging perfect, meestal had ik de factuur binnen een week op de mat...
Maar nu dus echt niet. De oudste factuur die ik verwacht is van 28-10-2008,
de meest recente behandeling is ook alweer ruim anderhalve week geleden.
za, 01/24/2009 - 21:03 Permalink
hermina

Dat herken ik wel, mijn tandarts werkt ook met Fa-Med, normaal gesproken krijg ik de rekening binnen 2 tot 3 weken. Laatste keer (september 2008) kwam de rekening maar niet, heb er 3 keer de tandarts over gebeld, maar na meer dan 3 maanden dan toch nog op de mat. Zal dus de administratieve achterstand door de overname wel zijn geweest.
Maar dat vind ik nog wel iets anders dan wat TS hier schrijft, al zal er wel ergens een verband zijn.
za, 01/24/2009 - 21:24 Permalink
vV

ik werk inmiddes al weer ruim 10 jaar met famed, en ik herken niets van achterstanden. Wel per 1-1 naar het clearingsysteem overgestapt, en dat werkt nog niet maar ligt mn aan de kant van de zorgverzekeraars die de communicatie nog niet goed op orde hebben, en de administratieve wijziging niet zo vlot verwerken. Ik neem aan dat dat snel voorbij is (mij is belooft einde van de maand).

Is de tandarts misschien op clearing overgestapt en komen er geen nota`s omdat alles vergoed is?
zo, 01/25/2009 - 09:44 Permalink
anivan

Even een reactie van de starten van dit onderwerp. Mijn vrouw loopt al jaren bij een paradontoloog en daar vandaan gaat alles via FAMED en dat gaat tot op heden perfect. Nooit problemen. CZ betaald de factuur en wij het mogelijke restant via een factuur van FAMED. Onze tandarts werkt met Kesteren en daar gaat het fout. Als ze samen zijn gegaan dan zeker niet met hun boekhouding want laatst nog post gehad van FAMED. Kesteren declareerd bij CZ en die betalen ook. Ik krijg voor het restant dan een overzicht van CZ en betaal deze zsm. Ondanks dat dus alles betaald is blijf ik aanmaningen van Kesteren krijgen en als je wilt bellen lukt dat niet of verbreken ze de verbinding, briven schrijven en emailen helpt ook niet. Ze blijven ze je bestoken met rekeningen en aanmaningen met kosten en rente. Ik zie trouwens de deurwaarder met koffie te gemoed want de bewijzen van betalen zijn volop aanwezig. Ik persoonlijk wil niets meer met Kesteren te maken hebben en ga mijn rekeningen rechtstreeks aan de tandarts betalen en declareer dan zelf wel. Dat tandartsen tevreden zijn dat kan ik snappen. Die krijgen waarschijnlijk wel betaald. Tenminste mijn tandarts heeft al wel betaald gekeren van hun wat ze ontvangen hebben.
zo, 01/25/2009 - 11:48 Permalink
scaredycat

Is de tandarts misschien op clearing overgestapt en komen er geen nota`s omdat alles vergoed is?


Als "Clearing" inhoudt dat de facturen voortaan naar mijn verzekeraar gaan dan is dat half waar:
dit is namelijk met ingang van 1 januari 2009 zo. Maar de oudere facturen vallen daar dus niet
onder en bovendien moet ik dan nog steeds van mijn verzekeraar een uitkeringsoverzicht
ontvangen om zelf inzicht te houden in de vergoedingen...
zo, 01/25/2009 - 14:42 Permalink
vV

bovendien moet ik dan nog steeds van mijn verzekeraar een uitkeringsoverzicht
ontvangen
zou moeten, echter velen doen dat dus niet...Vind ik een slechte zaak overigens! dit soort berichten zou iedere verzekeraar moeten sturen, niet alleen voor de AV, ook voor de basisverzeekring. Mijne doet dat gelukkig wel. Op deze manier is eventuele fraude of verschrijving snel te ondervangen. (herinner de tandarts die voor tonnen declareerde bij mensen die hij nooit zag, dat heeft mede door kunnen gaan omdat de zorgverzeekraars de verzekerden niet informeren wat op hun naam door wie gedeclareerd /uitgekeerd is.)
zo, 01/25/2009 - 14:46 Permalink
hermina

ik werk inmiddes al weer ruim 10 jaar met famed, en ik herken niets van achterstanden. Wel per 1-1 naar het clearingsysteem overgestapt, en dat werkt nog niet maar ligt mn aan de kant van de zorgverzekeraars die de communicatie nog niet goed op orde hebben, en de administratieve wijziging niet zo vlot verwerken. Ik neem aan dat dat snel voorbij is (mij is belooft einde van de maand).

Is de tandarts misschien op clearing overgestapt en komen er geen nota`s omdat alles vergoed is?
Bij mij worden alle rekeningen naar mijzelf gestuurd en die betaal ik ook eerst zelf, niks rechtstreeks naar mijn verzekering.
Ze weten zelfs niet waar ik verzekerd ben, dat heeft ook geen zin, ze hebben daar zowiezo geen contract mee.

Maar mijn laatste rekening was wel degelijk erg veel later dan gewoonlijk, terwijl ik daar echt 3 maal over gebeld heb. Ik denk toch dat er ergens een administratie achterstand is.
zo, 01/25/2009 - 16:38 Permalink
mecánico para …

misschien weten ze wel waar je verzekerd bent. met VECOZO is het mogelijk voor de factoring met toestemming van de noatsturende tandarts, de nota rechtstreeks aan te bieden. VECOZO levert koppeling actuele gegevens van de patient-zorgverzekering aan de behandelaar.
zo, 01/25/2009 - 20:40 Permalink
hermina

Dan zou het dus mogelijk zijn, al heeft mijn tandarts altijd gezegd dat met mijn verzekeraar geen contract heeft. Dit is (volgens mij) bij mij ook echt niet het geval, zou mijn tandarts zeer wrs niet doen zonder het te overleggen, en van de verzekering niks gezien.
Maar he, ik heb het wel over een rekening van een controle die meer dan 3 maanden op zich liet wachten, voor dat bedrag zullen ze zich vast niet uitsloven, dat kost meer dan het opbrengt.
Vind het trouwens wel weer schokkend om te lezen dat er nog weer meer dingen, zonder toestemming, buiten jezelf om geregeld kunnnen worden.
zo, 01/25/2009 - 21:22 Permalink
mecánico para …

nee, dat is een denk fout: stel je behandelaardoet aan factoring. de factoring maatschappij vraagt of die ook mag verzoeken aan verzekeraars of er rechtstreeks gedeclareerd mag worden. dat heet clearing service. dat scheelt een hoop geld/tijd en moeite. Bij Famed het dat e-declareren. Daar geeft je als behandelaar toestemming voor en hoef je expliciet geen contract met de verzekering af te sluiten. Nog steeds klopt dit verhaal, want de tandarts heeft een overeenkomst met de patient voor zorg en met de Factoring maatschappij voor declaratie. Niets aparts aan, hoef ik als behandelaar ook niet aan de patient te vertellen als een speciaal gegeven.
zo, 01/25/2009 - 22:50 Permalink
vV

laat ik het zo zeggen: een patient geeft door accoord te gaan met behandeling gelijk toestemming voor de wijze waarop ik de declaratie afhandeling met hem/haar of de verzekering regel. Daarover is men bij inschrijving of wijziging van de wijze waarop over geinformeerd.
ma, 01/26/2009 - 08:41 Permalink
hermina

Ik heb geen/weinig info daarover gehad bij inschrijving, alleen dat er met mijn verzekering (IZZ) geen contract is en dat het geen zin had om mijn verzekeraar/polisnummer in de computer te zetten.
Dat betekent voor mij dat ik het zelf betaal, ik ga accoord met behandeling, en dus dat het hoort te worden betaald, en dan dien ik mijn rekening in bij mijn verzekering.
Dat is van mijn kant de afspraak met mijn tandarts, ik ben verantwoordelijk voor de betaling van zijn behandeling/controles bij mij. Mij prima om het zo te doen, ook prima als het rechtstreeks kan, maar dan wil ik daar intussen wel (door iemand) van op de hoogte zijn gebracht.
ma, 01/26/2009 - 17:53 Permalink
vV

er is geen contract nodig om regelrecht te declareren. En de tandarts kan via het declaratieportaal vecozo ook aan inschrijfnummers komen.

Tevens neemt Fa-med en ik denk ook kesteren volgens mij tegenwoordig geen nota`s meer in behandeling waar geen verzekeraar en inchrijfnummer van bekend is, in ieder geval nit meer per 1-1 jl, hoe dat in 2008 was weet ik niet . Want ook al betaald de patient de nota, ik registreer zelf altijd wel de zorgverzekeraar etc om meerdere redenen.
ma, 01/26/2009 - 18:58 Permalink
hermina

Ik zal het bij de volgende afspraak eens navragen. Maar het noteren waar iemand verzekerd is terwijl de declaratie per definitie naar de patient gaat lijkt me een omslachtig gebeuren.
Zelfs als ik niet verzekerd zou zijn (en het is bij het noteren van een nummer van de polis ook nog lang niet zeker of een thk behandeling vergoed wordt) gaat het er toch gewoon om of ik de rekeningen wel of niet betaal? Wat ik dus wel gewoon altijd doe, en wat wil je nou bij niet verzekerde behandelingen bij mijn verzekeraar claimen?
Niet dat het bij mij aan de orde is, maar ik snap gewoon hiervan de logica niet.
ma, 01/26/2009 - 21:43 Permalink
Chris888

...en wat wil je nou bij niet verzekerde behandelingen bij mijn verzekeraar claimen?


Ik heb dat wel eens vaker verteld hier, maar mijn tandarts doet dat gewoon. Vervolgens krijg ik op een gegeven moment de rekening van DFA, 100% dus. Tot op de dag van vandaag begrijp ik niet waarom hij voor klanten zonder tandartsverzekering de boel niet direct bij DFA indient.
ma, 01/26/2009 - 21:54 Permalink
hermina

Het was bij wijze van spreken, het kan zomaar zijn dat ik er wel voor verzekerd ben, ik heb het nooit nodig gehad. Maar ik zou er met mijn tandarts wel een gesprek over willen hebben als hij dat ineens zo wil gaan regelen zonder mij daar in te kennen.
ma, 01/26/2009 - 22:15 Permalink
vV

Tot op de dag van vandaag begrijp ik niet waarom hij voor klanten zonder tandartsverzekering de boel niet direct bij DFA indient.
om de reden denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker) dat het veel omslachtiger is van iedereen bij te houden waar de nota heen moet. gewoon 1 declaratiekanaal. Tevens is het voor hem op deze wijze goedkoper uit hoofde van de afspraken met de zorgverzekeraar, die meestal dit soort zaken kostenloos overnemen (tot de nota niet betaald wordt, dan krijg je hem terug).
di, 01/27/2009 - 08:07 Permalink
Chris888

garantie tot de deur en beroepsgeheim op straat? Mijn gegevens liggen zomaar bij mijn basisverzekeringaanbieder en een administratiebureau zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb (sterker nog: men weet dat ik de rekening liever direct krijg).

Goed, ik lig er niet wakker van dat mijn gebitsstatus openbaar is, maar kloppen vind ik het niet.
di, 01/27/2009 - 18:24 Permalink
mecánico para …

Je gegevens over de actuele declaratie wel. overigens is het factoring bureau onderdeel van de praktijkvoering waar je mee hebt ingestemt. Alleen al door te kennen te geven dat er in de praktijk door bijv. FaMed wordt gefactureerd is dat te doen. Stel er staan ook flyers op de balie en een poster aan de muur........dan moet JIJ zeggen dat je dat niet wenst. Dan heb je overigens grote kans dat je een andere tandarts kan gaan zoeken want bij mij gaat eenvoud en betaalbaarheid van de notastroom boven alles.
Eisen dat je anders wilt betalen is geen optie, want je conformeert je aan de praktijk met zijn regels of je gaat weg. Niemand die je tegen houdt.
Het is ook niet zomaar een administratie kantoortje, het is een medisch factoring bedrijf. daar zijn behoorlijk strakke regels voor, dus ga geen flauwe praat ophangen. nb, gegevens worden doorgaans niet langer bewaard dan dat de nota openstaat. Dus er is geen behandelhistorie te vinden in de gebouwen van het factoring bureau.
Dat verhaal van garantie tot de stoep vind ik ook zo'n kreet die hier totaal misplaatst is. Dus denk effe na voor je weer doorslaat met je fantasie.
:smt012
di, 01/27/2009 - 19:31 Permalink
Chris888

Dus denk effe na voor je weer doorslaat met je fantasie. :smt012


Ja eh... ik doe m'n best, maar ik kan niet altijd inschatten wanneer ik wel en niet te volgen ben. Ik bedoelde iets in de richting van: als medische gegevens vrijgegeven worden aan derden (beroepsgeheim op straat), krijg je straks net zo'n te pas en te onpas gebruikte flauwe! uitdrukking als 'garantie tot de deur'.

Ooit is mij meegedeeld dat de declaraties voortaan direct worden ingediend bij de verzekering, omdat de verzekering dat zo wilde hebben. Echter, ik bèn niet verzekerd tegen tandartskosten. Dat ze dan toch al die behandelingen langs willen zien komen stuitte me een beetje tegen de borst, en ik heb daarom gezegd (niet geeist) dat ik liever had dat de rekening direct aan mij gegeven zou worden, zoals voorheen. Er werd vervolgens geantwoord dat hij het ook omslachtig vond maar dat het nu eenmaal de regels van de verzekeringsmaatschappij waren.

Ik heb dat verder zo gelaten, want ik lig er niet wakker van, maar ik blijf het een beetje niet helemaal lekker vinden. Ik vind dat een verzekeringsmij niets te maken heeft met behandelingen die ik niet declareer. En ik vind ook nog dat ik dat mag vinden. Jij niet?

Dat administratiekantoor is mij verder best en vind ik ook helemaal niet vreemd en best wel logisch, maar de facturen worden dus eerst door de verzekering behandeld (staat op de factuur). Dan heb ik liever dat declaraties direct naar DFA gaan.

Enne...de eerste rekening van DFA was overigens een verrassing, had hem bijna weggegooid samen met de rest van het spam. Ik had een rekening van de verzekering verwacht. Niks folders op de balie, er is niet eens een balie.
di, 01/27/2009 - 20:28 Permalink
mecánico para …

ik kan je alle facturen, aangeleverd en het hele traject, laten zien. dat krijg ik op schrift van FaMed. die bewaar ik zonder probleem. Zij hoeven dat niet te doen. overigens kan ik in elke patientenkaart onder debiteur de verstuurde nota's tonen. en uitdraaien.
di, 01/27/2009 - 21:55 Permalink
Chris888

Bij mijn weten moet iedere ondernemer de facturen 7 jaar bewaren, van de belastingdienst, als onderdeel van 'een goede administratie'. Dus Famed ook. Maar zoals uitgelegd, het gaat me meer om de verzekeringsmaatschappij.
di, 01/27/2009 - 21:59 Permalink
mecánico para …

Bij mijn weten moet iedere ondernemer de facturen 7 jaar bewaren, van de belastingdienst, als onderdeel van 'een goede administratie'. Dus Famed ook.



famed doet de incasso procedure, ik ben de uitbestedende ondernemer
di, 01/27/2009 - 22:09 Permalink
Chris888

Ja nou en. Famed is toch ook een onderneming met een ondernemer die haar hele administratie 7 jaar moet bewaren voor de belastingdienst? Of denk jij dat ze ontheffing hebben? (dat schijnt te kunnen in bepaalde gevallen).

Maar hoe lang bewaart de verzekering de rommel? Ik heb al eens meegemaakt dat van Broer een oog werd uitgesloten van verzekering, terwijl het oog eigenlijk van Zus was. Dat kregen we bijna niet meer goed geregeld.
Ik blijf bij mijn mening: je moet geen rekeningen sturen naar verzekeringsmaatschappijen voor patienten die daar niet verzekerd zijn, hebben ze niks mee te maken, kan fout gaan en theoretisch gaan de premies ervan omhoog.
di, 01/27/2009 - 22:24 Permalink
hermina

overigens is het factoring bureau onderdeel van de praktijkvoering waar je mee hebt ingestemt. Alleen al door te kennen te geven dat er in de praktijk door bijv. FaMed wordt gefactureerd is dat te doen. Stel er staan ook flyers op de balie en een poster aan de muur........dan moet JIJ zeggen dat je dat niet wenst. Dan heb je overigens grote kans dat je een andere tandarts kan gaan zoeken want bij mij gaat eenvoud en betaalbaarheid van de notastroom boven alles.
Eisen dat je anders wilt betalen is geen optie, want je conformeert je aan de praktijk met zijn regels of je gaat weg. Niemand die je tegen houdt.
Het is ook niet zomaar een administratie kantoortje, het is een medisch factoring bedrijf. daar zijn behoorlijk strakke regels voor, dus ga geen flauwe praat ophangen. nb, gegevens worden doorgaans niet langer bewaard dan dat de nota openstaat.
:smt012

Ik heb nooit ergens mee ingestemd wat betreft declaratie via een factoring bureau, ook hier geen balie, en ook geen folders. ik verwachte gewoon een rekening van de tandarts. Ik heb geen enkele info ontvangen over hoe er gedeclareerd wordt, hoe lang van tevoren een afspraak af te zeggen oid. Maar daar heb ik geen enkele moeite mee (denk Chris ook niet).
Ik verwacht rekeningen die betaald moeten worden, wat ik dus doe, blijkt via FaMed te zijn, ook prima. Ik verwacht dat ik ruim op tijd een afspraak af moet bellen, wat nooit nodig is geweest. Ik verwacht dat als zij adviezen geven ik mijn uiterste best doe om me daaraan te houden. Dat zijn gewoon (onbesproken) dingen die zij van mij mogen verwachten. Aan de wel besproken/beloofde dingen hebben zij zich ook altijd gehouden.

Maar wat ik wel vervelend zou vinden is dat er onaangekondigd wordt overgestapt op een andere vorm van het voldoen van rekeningen. Mij kan het niet schelen of een onbekend iemand zou lezen dat er bij mij een vulling is vervangen. Maar de mogelijkheid dat er dubbel wordt betaald, en de regie van de rekeningen ineens, onaangekondigd, echt heel ergens anders gaat liggen, (dan gaat het intussen over 4 partijen, waarbij ik op dit moment echt mijn vraagtekens heb of dat een goede regie is als het bij FaMed ligt) en alle rompslomp die het met zich mee zou brengen om er nog enige kijk op te houden! Dat zou ik wel storend vinden, dan wil ik er toch graag enig inzicht in blijven houden :smt002 .
di, 01/27/2009 - 23:14 Permalink
Chris888

(denk Chris ook niet)


is niet echt aan de orde. De tandarts hééft mij geïnformeerd dat de rekeningen voortaan via de zorgverzekering zouden lopen, mondeling. Ik heb passief doch knarsetandend ingestemd :smt036 door te zeggen dat ik het liever anders had maar het er verder bij te laten.

DFA stuurt rekeningen namens de verzekering, niet namens de tandarts, althans, dat staat op de factuur. Misschien wist de tandarts op moment van informeren niet eens dat ik een envelop van DFA zou krijgen. Dat het factoringskantoor onderdeel zou zijn van de praktijkvoering van de tandarts is de doorgeslagen fantasie van Mecanico en was juist mijn voorstel/vraag: 'ik begrijp niet waarom de tandarts niet direct declareert bij DFA', allang beantwoord door vV.
di, 01/27/2009 - 23:46 Permalink
mecánico para …

Op dit moment kan ik alleen voor mezelf praten. mensen die bij mij inschrijven weten van hun praktijk dat er die en die werken, op die locatie en dat we zo laat open zijn, de rekening versturen op deze manier en dat we geen uitzonderingen maken. Dat weten ze vooraf en is schriftelijk medegedeeld. komen ze daarop terug.........bijv toch eisen dat iets anders gaat, dan krijgen ze nul op het request. Bij aanhoudend blijven zeuren daarover is er aan mijn rek ook een einde en mogen ze gaan.

Dat er blijkbaar bij jullie anders gecommuniceerd wordt is jammer.
Overigens geldt wel dat de factoring maatschappij en de tandarts als 1 persoon wordt gezien. Zij zijn deel van mijn praktijkvoering.
wo, 01/28/2009 - 08:19 Permalink
hermina

Bij mijn praktijk gaat het idd anders, maar naar mijn idee op zich niet slechter hoor (IZZ zijn blijkbaar niet veel afspraken mee op thk gebied!). Als jouw idee is dat tandarts en factoring één zijn, dan zijn er drie partijen. Tandarts+factoring, patiënt en verzekering.

Daarbij vind ik mijzelf als tot nu toe altijd betalende partij (van mijn eigen rekening, de verzekering regel ikzelf) de regelende partij als je het hebt over hoe het geld voor een behandeling wordt overgemaakt. Dat is toch impliciet de afspraak die gemaakt is toen niet rechtstreeks bij de verzekering kon worden gedeclareerd. Dat die regie dan ineens via een of andere service overgenomen kan worden, zonder dat ik hier iets van hoef te weten…..dat vind ik gewoon niet kloppen.

Ik denk niet dat het bij mijn tandarts aan de orde is, ik stel trouwens ook geen eisen, heb gewoon verwachtingen, die zij van mij ook hebben. Maar het feit dat het dus in zijn algemeenheid zomaar kan vind ik wel weer iets om over na te denken.

Ik las dat het in jouw praktijk niet aan de orde is, maar snap/weet je hoe dit ook maar weer zomaar moet kunnen.
wo, 01/28/2009 - 20:40 Permalink
mecánico para …

laat ik het dan zo stellen: hoe gaat je declaratie bij de huisarts? Voorheen was het een soort van abonnement voor zieknfond ennotastroom voor de niet ziekenfond verzekerden. Nu is het allemaal basis verzekering en krijg je ...........ongevraagd, de nota via je zorgverzekeraar. Gewoon wel. terwijl die er soms (bij titerbepaling wegens hep b vacc. voor werk) helemaal niets mee te schaften heeft. ook apart toch?
wo, 01/28/2009 - 22:21 Permalink
hermina

Ja zeker, ook heel apart, alleen kom ik ook niet zo vaak bij mijn huisarts en heb ik er geen contact mee (ben er zelfs, zonder kennisgeving, ooit uitgeschreven geweest omdat ik er nooit een bezoek bracht, tsja nooit ziek genoeg geweest, kon me wel weer opnieuw inschrijven toen het idd echt nodig was, hoezo te zot voor woorden!!!), en ben wel standaard twee keer per jaar bij mijn tandarts in de stoel.

P.S mijn hepatitis vaccinatie gaat gewoon via mijn werk, mijn ha heeft daar geen weet van. Maar ik ben het met je eens, het is een erg onbegrijpelijk principe intussen!
wo, 01/28/2009 - 23:08 Permalink
scaredycat

bovendien moet ik dan nog steeds van mijn verzekeraar een uitkeringsoverzicht
ontvangen om zelf inzicht te houden in de vergoedingen...


Ik heb hierover Trias een email gestuurd en kreeg van hun de melding dat ik GEEN overzichten
zal ontvangen. Als ik inzicht wilde in de kosten kon ik het beste kopiefacturen opvragen bij
mijn TA, maar daar schiet ik volgens mij nog niks mee op als die het traject uit handen geeft...
wo, 02/04/2009 - 00:24 Permalink
scaredycat

Ik heb van Fa-med inmiddels de factuur ontvangen, gedateerd op
17 maart 2009, voor behandelingen op 28-10-2008 en 8-12-2008.

Beetje slordig komt het wel over en dan hebben ze ook nog eens een betalingstermijn
van 30 dagen, dus ergens in April kunnen ze de betaling pas verwachten,
want ik ga nu eerst de rekening bij Trias indienen en betaal als zij hebben uitgekeerd...

Wat dat betreft ben ik toch wel blij dat het nu rechtstreeks naar Trias gaat,maar het
niet krijgen van een uitkeringsoverzicht van behandelingen buiten de basisverzekering
van een verzekering met een uitkeringsmaximum vind ik nog steeds stom.
za, 03/21/2009 - 13:56 Permalink
mecánico para …

[quote="scaredycat"]Beetje slordig komt het wel over en dan hebben ze ook nog eens een betalingstermijn
van 30 dagen, dus ergens in April kunnen ze de betaling pas verwachten,
want ik ga nu eerst de rekening bij Trias indienen en betaal als zij hebben uitgekeerd...
quote]

30 dagen na factuur datum is 30 dagen. niet afh van de derde partij.
za, 03/21/2009 - 21:17 Permalink
scaredycat

Wat ik eigenlijk bedoelde met die 30 dagen is dat ik er vanuit ga dat Famed (of van Kesteren of whatever)
deze factuur al wel aan mijn TA uitbetaald zal hebben, dat is het hele idee achter dat uitbesteden toch?

Ik neem aan dat de TA binnen een maand betaald is? En dan doen zij er 4 maanden over om een factuur
te sturen. Dan wacht ik dus nog bijna een maand met betalen (maar wel op tijd), dus moet Famed het
bedrag bijna 4 maanden voorschieten. Lijkt me niet echt positief voor de cashflow in zo'n bedrijf...
za, 03/21/2009 - 22:24 Permalink
mecánico para …

Wat ik eigenlijk bedoelde met die 30 dagen is dat ik er vanuit ga dat Famed (of van Kesteren of whatever)
deze factuur al wel aan mijn TA uitbetaald zal hebben, dat is het hele idee achter dat uitbesteden toch?

Ik neem aan dat de TA binnen een maand betaald is? En dan doen zij er 4 maanden over om een factuur
te sturen. Dan wacht ik dus nog bijna een maand met betalen (maar wel op tijd), dus moet Famed het
bedrag bijna 4 maanden voorschieten. Lijkt me niet echt positief voor de cashflow in zo'n bedrijf...



normaal is het versturen plus 8 weken. kan korter, betaal je als tandarts een ander percentage. maaaaaaaaaar, bij e-declareren (en no offence, maar ik ga geen 100 berichten teruglezen dus kweenie hoe of wat) wordt direct aan de verzekeraar gevraagd het restitutiedeel terug te geven en de eigen bijdrage komt dan later bij jou. dan is er doorgaans al 75% binnen, voor dat er 30 dagen voorbij is en dus 30 dagen rentewinst. het rest bedrag gaat gewoon via normale notastromen en komt dan vrijsnel binnen. daar ligt de marge. nu is 4 maandne extreem, maar het kan.
Wij hadden een aantal terugkoppelingen van CZ die werden weggezet als nota voor een andere patient. oorzaak werd mij in de schoen geschoven, bleek een probleem van CZ en FaMed onderling te zijn. tja, dat is niet goed voor je cashflow maar hoort wel bij ondernemen. risico's ga je mijden maar niet uitbannen.
za, 03/21/2009 - 22:33 Permalink
scaredycat

normaal is het versturen plus 8 weken.


Dus dan krijgt mijn TA nu een half jaar na mijn behandling pas uitbetaald?
Dan hadden ze beter zelf hun facturen kunnen blijven sturen;
binnen twee weken factuur, 30 dagen betalingstermijn...

Maar ja, dat was vorig jaar en nu gaat de factuur
rechtstreeks naar mijn verzekering, dus het zal wel...
zo, 03/22/2009 - 00:49 Permalink
mecánico para …

normaal is het versturen plus 8 weken.


Dus dan krijgt mijn TA nu een half jaar na mijn behandling pas uitbetaald?
Dan hadden ze beter zelf hun facturen kunnen blijven sturen;
binnen twee weken factuur, 30 dagen betalingstermijn...

Maar ja, dat was vorig jaar en nu gaat de factuur
rechtstreeks naar mijn verzekering, dus het zal wel...


Nee, het gaat er niet om wanneer dat FaMed jouw de rekening stuurt, het gaat over de aanleverdatum van de tandarts aan Famed (+ 8 weken)
Daarnaast zit er in dat Factoring traject een kostenpost voor herinneringen, aanmaningen en de stap naar de deurwaarder. Dus het is meer dan een nota maken en innen
zo, 03/22/2009 - 08:57 Permalink
ontevreden

Het lijkt mij dat de tandartsen er ook beter van worden :o :o .
Ik heb * Verwijderd door beheer; nogmaals de naam noemen heeft concequenties!* maanden lang gevraagd om een overzicht van de behendelingen die wel verricht zijn,
nou mooi niet ze wijgeren alle medewerking in deze.
Dus lijkt het mij dat zij er ook beter van worden :smt018 :smt018 ,
anders zouden ze graag mee merken.
We hebben via Van Kesteren van de orthodontist ook verkeerde rekeningen gehad,
de orthodontist heeft het na een telefoontje naar Van Kesteren opgelost!
Waarom doet * Verwijderd door beheer; nogmaals de naam noemen heeft concequenties!* dat niet even :smt013 :smt013 :smt013 .
do, 06/11/2009 - 19:42 Permalink
swieten87

Ook hier zeer slechte ervaring met Kesteren Medical Factoring. Betalingsherinneringen met torenhoge incassokosten op rekeningen die al lang (op tijd) zij betaald. Telefoontjes a raison van vele euro's zonder resultaat, dubbele betalingen komen nooit terug etc. etc..

Niet alleen patienten maar ook de medici zelf hebben negatieve ervaringen met deze witteboordencriminelen. Naast alle fora bestaat er sinds gsiteren ook een speciale website (een soort breekijzer van Pieter Storms) die alle klachten aan het bundelen is en ze wil aanpakken. De site is te bezoeken op http://www.kesterenmedicalwarning.com Laten we hopen dat deze lui het gaat lukken om ze of hun leven te laten beteren of voorgoed uit de lucht laat gaan.
do, 09/24/2009 - 15:32 Permalink
ijzervreter

Helemaal eens, Fa-med is synoniem voor gedoe. Op zijn zacht gezegd een onbeschoft bedrijf met bijbehorende medewerkers.

Ik werk zelf met klanten, maar zo zout heb ik ze nog niet gegeten.

Ik zou alle medisch specialisten willen adviseren van Famed een betere dienstverlening naar hun patienten te eisen. Het kan toch niet zo zijn dat een fucktoring bedrijf de relatie tussen de patient en de tandarts of orthodontist bepaald.

In mijn geval blijkt dat zelfs de orthodontist (in mijn ogen hun opdrachtgever) geen invloed op de werkwijze van Famed heeft. De ortho en ik vinden beide dat aan mij onterecht aanmaningskosten worden berekend. Famed wil toch geld zien...

Inmiddels maak ik er een principiele zaak van. Mocht Famed voet bij stuk houden, ben ik op zoek naar een andere orthodontist. Immers ben ik door de orhtodontist tot Famed veroordeeld.

Breek me trouwens de bek niet open over hun tarieven. Aanmaningskosten bedragen 70% van het nota bedrag. Ik denk dat ik ook maar een factoring bedrijf ga beginnen, het schijnt een goudmijn te zijn...

Klanten kunnen zich hier aanmelden....

ijzervreter.
za, 10/24/2009 - 18:52 Permalink
mecánico para …

kweenie maar het gaat over Kesteren en dat is toevallig wegens problemen intern bij FaMed gekomen. Overigens heb je never aanmaningskosten als je gewoon eens leerde je nota op tijd te betalen. Er zit 8 weken!! tussen nota en verhoging........... als je het dan nog niet geregeld hebt ijzervreter, dan heb je gewoon laks gedrag met de gevolgen te accepteren. Ik heb zelden mensen gehad die problemen met FaMed hadden, en allen die het wel hadden bleken
1) wanbetaler en 2) mensen die basis verzekering niet hadden betaald
De derde catagorie, verhuizen zonder het de zorgverlener te vertellen wil ook nog wel eens zeiken over kosten. En daarom hangt er al 10 jaar een bord in de praktijk waar je zelfs als je dyslectisch bent niet omheen kan.

Bent u verhuisd, geef uw nieuwe gegevens door.


Wat veel mensen ook denken is dat de zorgverzekeraar eerst moet voorschieten voor u de rekening betaald. Jammer maar dat is niet zo. U heeft een nota, u houdt zich aan de betalings termijn. Als uw verzekeraar laat is .........dan is dat UW probleem. En dan verwachten dat FaMed of Kesteren coulant is terwijl die gewoon hun werk doen, levert vaak onvriendelijke teksten op richting degene die in zijn recht staat........degene die u moet betalen. En de verzekeraar kan mooi weer spelen met een call-centre vol ignorant tiepjes ergens in India. Me neus dus.


ook staan de flyers van de factoring erbij. bij vragen weet ik meestal het antwoord, soms is het een questie van bellen. Wil je betalingsuitstel.........prima: vraag het aan als de nota op de mat valt. Wacht je 8 weken, dan moet je ook niet meer zeuren



Achteraf komt dan de vraag: u werkt met klanten. stuurt u zelf de nota of doet de baas dat? Want werken met klanten is wat anders dan debiteurbeheer van een bedrijf. Of ziet u dat anders.
za, 10/24/2009 - 20:10 Permalink
ijzervreter

Inderdaad zijn er mensen met een andere zienswijze. Om u gerust te stellen, ken ik het ondernemers risico uit eigen ervaring. Mijn klantrelaties onderhoud ik zelf. Overigens hebben in mijn optiek, alleen honden een baas.

Overduidelijk dat je banden hebt met het betrokken bedrijf. Er is echter nog een vierde categorie: Namelijk mensen die wel netjes betalen, maar slachtoffer zijn van burocratie en computer problemen. Een luisterend oor hiervoor heeft Fa-med niet.

Overigens ook een opvallende bijkomstigheid dat de verschillende zorgaanbieders mij inmiddels gelijkgeven, en het gedoe met Fa-med vanuit hun kant beamen, zij ervaren soortgelijk gedoe blijkbaar ook.

Daarnaast vind ik uw vergelijking met een Call Center in India te simpel voor woorden, en zal de lezers niet vermoeien met mijn reactie hierop. De verzekeraars kunnen automatisch declaraties verwerken, het zijn de tandartsen en orthodontisten die tegen automatische verwerking zijn en hierdoor onnodig hun patienten opzadelen met administratieve rompslomp. onvoorstelbaar dat ze daar samen nog niet uit zijn.

IJzervreter
wo, 11/11/2009 - 16:18 Permalink