Tandartsrekening voor reguliere controle van EUR 128,52

Author:
Lucky_Lovely
Posted:
do, 07/07/2011 - 21:50
Ik ben afgelopen dinsdag naar mijn tandarts geweest voor een reguliere controle. Bij het maken van de afspraak heb ik aangegeven dat ik graag wilde dat er rontgenfoto's zouden worden gemaakt (dat had mijn tandarts namelijk 1,5 jaar geleden geadviseerd in verband met een kies die gevuld was). Ik kreeg hiervoor echter wel een rekening die ik hiervoor niet zou verwachten, namelijk een bedrag van EUR 128,52.

Bij de reguliere controle maakte hij gebruik van een tabletje dat de plekken liet zien waar veel tandplak zat, reinigde dit en ging vervolgens met een tandenstoker aan de slag om tandplak te verwijderen tussen de tanden (vond het erg lang duren!). Daarna ging hij met wat meer professionele apparatuur aan de slag, waardoor m'n gebit gereinigd werd. Toen ik opmerkte dat hij normaal gesproken een spatel gebruikt om tandsteen te verwijderen pakte hij die er voor een minuut ook even bij en haalde het tandsteen bij m'n onderste twee tanden ook weg. Bij het maken van de rontgenfoto's gaf hij aan dat ik blijkbaar een gaatje had in een kies. Ik zei dat er geen last van, maar volgens hem was het toch echt een gaatje dus daar zou een afspraak voor gemaakt moeten worden. Ik kreeg na afloop een scorecard mee voor m'n tanden met alleen maar 1-tjes (hetgeen gezien de rekening blijkbaar ook in rekening wordt gebracht).

De afspraak voor het vullen van het gaatje is nog niet gemaakt, maar de rekening voor de reguliere controle heb ik wel gekregen: een rekening van EUR 128,52. Ik schrok me dood toen ik de rekening zag. Ik vraag me dan ook af waarom er zoveel in rekening is gebracht. Ik heb immers alleen gevraagd om rontgenfoto's naast een reguliere controle. De omschrijvingen zijn als volgt:

- Onderzoek /bespreken behandelplan EUR 35 C28
- Gebitsreiniging EUR 46,50 M59
- Bite wing ro-foto 2 maal EUR 28,94 2xX10
- Vastleggen plaque score/index EUR 18,09 M31
Totaal EUR 128,52

Ik houd m'n hart vast voor het vullen van het gaatje (overigens twijfel ik er wel aan of ik een gaatje heb).
de digitale tandarts

De belangrijkste vraag voor mij is hoe lang de tandarts met u is bezig geweest? Was dit een uur dan is het tarief aan de lage kant, maar was het bijvoorbeeld 15 minuten dan zou het een hoog tarief zijn.
Overigens is de code C28 niet bedoeld voor een reguliere controle maar voor het opstellen en/of bespreken van een behandelplan. In dat geval moet er wel wat veranderd zijn aan uw situatie of er moet de beslissing genomen zijn om nu een plan voor de toekomst te maken voor uw gebit. Het tarief van C28 is normaliter hoger dus uw tandarts heeft er wel een flinke korting opgegeven.

Een gaatje doet over het algemeen pas pijn als het te laat is, dus dat u niks voelt is eigenlijk geen indicatie dat er niets aan de hand is.

In het licht van de nieuwe tarieven van 2012 met vrije prijzen leek het mij interessant om dit uit te werken met deze tarieven. De beschrijvingen liggen vast en moeten door elke tandarts worden getoond op hun website en/of wachtkamer. De prijzen kunnen wel per tandarts gaan variëren:


Ad A711) Opstellen en bespreken zorgplan Het uitvoeren van onderzoek, het stellen van een diagnose en het maken van een zorgplan waarin ook de zorgbehoefte van de patiënt is opgenomen. Dit is nodig bij bijvoorbeeld nieuwe patiënten of bij patiënten waarbij de gebitstoestand veel is veranderd (door bijvoorbeeld gebitsslijtage). Deze prestatie betreft tevens het beoordelen van (extern) gemaakte (röntgen)foto’s. Het zorgplan kan zowel bedoeld zijn voor het direct uitvoeren van een behandelplan als het vastleggen van de wensen van de patiënt en behandelstrategie voor de korte en/of lange termijn. Tevens omvat de prestatie het verwijzen naar andere zorgaanbieders ten behoeve van het uitvoeren van (deel)plannen. Door het zorgplan worden doelen per element(en) gesteld. Dit kan leiden tot aanvullend onderzoek.

Ad A311) Maken en beoordelen kleine röntgenfoto Het maken en beoordelen van foto’s, tot en met formaat 13 x 18 cm.

Ad C114) Preventieve voorlichting en/of instructie uitgebreid Het geven van uitgebreide voorlichting of instructie, toegesneden op de desbetreffende patiënt. Voorbeelden hiervan zijn het kleuren van de plaque, het vastleggen van de plaquescore, het geven van voedingsadviezen, het afnemen van een voedingsanamnese en het geven van voorlichting over het afleren van (een) negatieve gewoonte(s). De prestatie heeft een behandelduur van minimaal 20 minuten.

Ad C214) Gebitsreiniging uitgebreid Het uitgebreid verwijderen van plaque, tandsteen en/of polijsten van tanden, kiezen, implantaten of prothese. De prestatie heeft een behandelduur van minimaal 20 minuten.
do, 07/07/2011 - 23:53 Permalink
advies

Op basis van de informatie van Lucky Lovely, zou je toch denken dat de C28 een C11 behoort te zijn. Dat de patiënt verzoekt om foto’s en dat er vervolgens wordt aangegeven dat er een gaatje is gevonden dat zal worden gevuld, lijkt me geen rechtvaardiging voor een C28.

C11: periodiek preventief onderzoek, eerste in kalenderjaar
Onderzoek en bespreking van de gebitstoestand inclusief één of meer van de volgende verrichtingen: geven van voorlichting en adviezen over preventief gedrag, het uitvoeren van kleine verrichtingen.
Maximumtarief 2011: €19,63

Wellicht is er meer gedaan, maar dat staat in ieder geval niet beschreven.

En Luck_lovely, je zou prima vooraf een kostenindicatie/begroting kunnen vragen voor het vullen van het gaatje. Dan weet je waar je aan toe bent. En hoef je “je hart niet vast te houden”. De mondzorg wordt tenslotte steeds transparanter.


@ De digitale tandarts. Je koppelt je beoordeling aan tijd. Op zich begrijp ik dat wel. Maar tijd is volgens mij geen criterium. Ook niet in de nieuwe lijst. Hoewel er bij een aantal preventieve behandelingen wel opeens tijdsindicatie wordt weergegeven. Dus toch iets van tijd.

Aardig om te zien wat de nieuwe codes zouden zijn. Naar mijn idee weinig nieuws, behalve wat andere letters en cijfers.
vr, 07/08/2011 - 00:26 Permalink
Lucky_Lovely

Hij is heel lang met me bezig geweest, namelijk bijna een uur. Ik vond het een beetje onzin, omdat vooral het verwijderen van het tandplak met de tandenstoker veel tijd in beslag nM daarvan denk ik dan dat ik dat zelf ook kan doen. Vroeger gebruikte de tandarts die tandenstoker alleen om bij een aantal tanden en kiezen te laten zien hoe ik de tandenstoker moet gebruiken. Bij de laatste controle deed hij dit bij het gehele gebit en ging hij er later met het reguliere materiaal (een soort stofzuigertje) aan de slag om het beter te reinigen. Hij maakte ook before and after foto's om te laten zien dat m'n tanden echt schoner waren.

Ik wil even benadrukken dat ik echt blij ben met m'n tandarts. Hij doet z'n werk naar mijn idee heel goed, maar ik ben me echt kapot geschrokken van de rekening. Ik had immers alleen gevraagd om een reguliere controle en foto's. Hiervoor had ik een rekening van € 80 verwacht, maar niet van bijna € 130.

Overigens heb ik in verband met het groeien van m'n verstandskiezen aangegeven dat ik hier een aantal maanden terug last van had. Hij legde uit wat de opties zijn (laten groeien of trekken) en vertelde dat hij me adviseert om m'n verstandskiezen volledig te laten groeien, omdat ze mook doorkomen (heb er inmiddels geen last meer van). Mede die verstandskiezen wRen voor mij een reden om om die röntgenfoto's te vragen. Wellicht dat het onderzoeksplan hier vandaan komt? Heb ook een vraag gesteld over de beste elektrische tandenborstel. Rechtvaardigt dit het bedrag van € 35?
vr, 07/08/2011 - 07:58 Permalink
TechniekerJeetje

Over de tarieven kan ik je niks zeggen. Hier ben ik niet zo in thuis.

Wat ik wel een vreemde opmerking van jouw kant vind is dat de tandarts tandplak heeft verwijderd, terwijl je aangeeft dit zelf ook te kunnen. Blijkbaar schort er hier toch iets aan, anders had de tandarts niks hoeven te verwijderen. Tenminste, ik neem aan dat je voor dat je naar de tandarts gaat even de moeite neemt om op de best mogelijke manier je gebit te reinigen, om er voor te zorgen dat de tandarts een schoon en fris werkgebied heeft?
vr, 07/08/2011 - 08:29 Permalink
Lucky_Lovely

Over de tarieven kan ik je niks zeggen. Hier ben ik niet zo in thuis.

Wat ik wel een vreemde opmerking van jouw kant vind is dat de tandarts tandplak heeft verwijderd, terwijl je aangeeft dit zelf ook te kunnen. Blijkbaar schort er hier toch iets aan, anders had de tandarts niks hoeven te verwijderen. Tenminste, ik neem aan dat je voor dat je naar de tandarts gaat even de moeite neemt om op de best mogelijke manier je gebit te reinigen, om er voor te zorgen dat de tandarts een schoon en fris werkgebied heeft?


Ik heb m'n tanden gepoetst voordat ik naar de tandarts ging en heb ook van tevoren tandenstokers gebruikt om tandplak weg te halen. Er zal ongetwijfeld altijd tandplak achterblijven. Mijn tandarts haalt tandplak overigens steevast weg. Dat behoort tot de reguliere controle. Bij mij merkte hij nog op dat m'n gebit er goed uit zag. Ik kreeg daarom ook een score van 1 mee (kan altijd beter natuurlijk). Dus natuurlijk besteed ik extra aandacht aan m'n gebit als ik naar de tandarts ga.
vr, 07/08/2011 - 09:19 Permalink
Lucky_Lovely

Verder wil ik graag opmerken dat hij eigenlijk standaard een tandenstoker gebruikt om te beoordelen wat de conditie van het tandvlees is (gaat het bloeden of niet). Hij gebruikte dat tabletje om te laten zien waar het tandplak nog zat en ging dat vervolgens zelf verwijderen, eerst met een tandenstoker tussen m'n tanden en kiezen en daarna met professionele apparatuur voor het oppervlak.
vr, 07/08/2011 - 09:24 Permalink
advies

In de huidige prestatielijst is niet echt een code opgenomen voor instructie mondhygiëne en advies. Het lijkt er op dat dit is opgelost door C28 toe te passen, met een aangepast tarief. Al met al mijn inziens een nette declaratie. Zeker afgezet tegen de bestede tijd.

De tandarts heeft veel aandacht gegeven aan de mondhygiëne. Het is dus inderdaad de vraag of de mondhygiëne wel helemaal op orde is? Het is in ieder geval aan te bevelen om het advies van de tandarts over tandenstokers en elektrisch poetsen op te volgen.
vr, 07/08/2011 - 09:32 Permalink
Lucky_Lovely

Het feit dat mijn tandarts zoveel aandacht besteed aan mijn gebit is onderdeel van de reguliere controle. Hij doet dit bij iedereen bij in ons gezin (5 mensen). Wij onderhouden ons gebit heel goed, poetsen regelmatig en gebruiken ook vrijwel iedere dag tandenstokers om ons gebit schoon te houden.

Mijn tandarts zelf zegt ook altijd dat ik een prima gebit heb. Als ik de reactie op dit forum lees, lijkt het net alsof jullie concluderen dat mijn gebit niet op orde is. Dit is niet het geval. Onze tandarts verwijdert standaard tandplak en tandsteen. Ik heb van andere mensen bij andere tandartsen begrepen dat dit in principe niet standaard wordt gedaan, maar onze tandarts doet dit standaard (ook al hoeft er in bepaalde gevallen nog zo weinig gedaan te worden).

Hij heeft afgelopen dinsdag veel meer aandacht besteed, omdat hij nieuwe snufjes gebruikte, namelijk dat roze tabletje en ook nog het maken van normale foto's (die dingen hoefden wat mij betreft niet te gebeuren en ik heb er dus ook niet om gevraagd). De normale manier waarop hij mijn tanden reinigt is naar mijn idee prima en ik vind eigenlijk ook dat ik gewezen had moeten worden op een prijsverhoging. Ik vind het echt belachelijk dat ik EUR 130 moet betalen voor een gewone controle met rontgenfoto's. Nogmaals, ik ben tevreden over mijn tandarts, maar niet over mijn rekening.
vr, 07/08/2011 - 10:33 Permalink
advies

Uw gebit kan prima zijn. De vraag is hoe het is met uw mondhygiëne? Dat kunnen wij vanaf achter de computer niet beoordelen. Onvoldoende mondhygiëne vergroot de kans op gaatje en tandvleesproblemen. Daarom is een goede mondhygiëne zo belangrijk voor behoud van het gebit op termijn.

Blijkbaar bent u er van overtuigd dat uw mondhygiëne prima op orde is. Dat is heel mooi. We kunnen het niet beoordelen vanaf hier, dus ik wil u graag geloven.

Aan de andere kant hoor ik u over tandplak en tandsteen. En mogelijk bloedend tandvlees. Dat zijn signalen die wellicht aangeven dat de mondhygiëne zou kunnen worden verbeterd. Dat in combinatie met de tijd en energie die uw tandarts heeft besteed aan de mondhygiëne en preventie, maakt dat wij zo reageren.

Maar goed, we zijn er hier niet op uit om in lange discussies terecht te komen. U stelt een vraag. U krijgt antwoord en advies. Gratis en voor niets. Als u vindt dat uw mondhygiëne prima op orde is, dan is uw mondhygiëne prima op orde. U heeft uw mondverzorging goed voor elkaar. Het is uw mond, dus u kunt het weten.
vr, 07/08/2011 - 11:32 Permalink
Lucky_Lovely

Uw gebit kan prima zijn. De vraag is hoe het is met uw mondhygiëne? Dat kunnen wij vanaf achter de computer niet beoordelen. Onvoldoende mondhygiëne vergroot de kans op gaatje en tandvleesproblemen. Daarom is een goede mondhygiëne zo belangrijk voor behoud van het gebit op termijn.

Blijkbaar bent u er van overtuigd dat uw mondhygiëne prima op orde is. Dat is heel mooi. We kunnen het niet beoordelen vanaf hier, dus ik wil u graag geloven.

Aan de andere kant hoor ik u over tandplak en tandsteen. En mogelijk bloedend tandvlees. Dat zijn signalen die wellicht aangeven dat de mondhygiëne zou kunnen worden verbeterd. Dat in combinatie met de tijd en energie die uw tandarts heeft besteed aan de mondhygiëne en preventie, maakt dat wij zo reageren.

Maar goed, we zijn er hier niet op uit om in lange discussies terecht te komen. U stelt een vraag. U krijgt antwoord en advies. Gratis en voor niets. Als u vindt dat uw mondhygiëne prima op orde is, dan is uw mondhygiëne prima op orde. U heeft uw mondverzorging goed voor elkaar. Het is uw mond, dus u kunt het weten.


Bedankt voor uw reactie.

Mijn mondhygiene is goed, maar is niet perfect en kan daardoor natuurlijk altijd beter. Ik kreeg bij de berichten alleen het idee dat mensen dachten dat mijn tandarts zo lang met mijn gebit bezig is geweest, omdat mijn mondhygiene niet op orde zou zijn. Dit is niet het geval. Hij heeft gewoon een methode toegepast (roze tabletje) die laat zien waar het tandplak zit. Dit in combinatie met het tandenstokerverhaal en de foto's heeft ervoor gezorgd dat hij veel langer bezig was dan normaal gesproken. Deze techniek heeft namelijk zo'n half uur in beslag genomen. Toen ik in de stoel zat, zat ik me echt af te vragen wanneer hij nou eindelijk zou gaan beginnen met reinigen.

Normaal gesproken duurt een controle een half uur, maar bij mijn laatste behandeling was dit vanwege de aanvullende techniek een half uur extra. Ik heb hier niet om gevraagd en vraag me dan ook af of de hoge rekening hierdoor is veroorzaakt.

Ik wil dan ook graag terug naar de kern van mijn vraag waarom de tandartskosten zo hoog zijn. Voordat ik mijn tandarts hierover benader zou ik graag input van jullie willen hebben, want hij kan me natuurlijk van alles wijs maken, maar ik weet niet wat de regels zijn en wat apart in rekening gebracht mag worden. Kan het zijn dat het onderzoek / bespreken behandelplan van EUR 35 te maken heeft met de constatering dat er sprake is van een gaatje in mijn kies?
vr, 07/08/2011 - 12:39 Permalink
advies

Het lijkt er op dat uw tandarts heeft geprobeerd u iets duidelijk te maken wat niet duidelijk is geworden….

Maar goed, om uw vraag te beantwoorden. Strikt formeel mogen tandartsen alleen verrichtingen uitvoeren waar de patiënt mee instemt. U schrijft dat u bij het maken van de afspraak duidelijk heeft aangegeven wat u verwachtte van het consult, namelijk controle, foto’s en gebitreiniging. De instructie en advies mondhygiëne was duidelijk niet aan u besteed.

Voor de declaratie zou dat kunnen betekenen:
C28 terugzetten naar C11. Het verschil is ongeveer Eur 15,-
C31 laten vervallen. Dat scheelt ongeveer Eur 18,-

De overige codes zijn in lijn met het gangbare. Het is aan u om te beoordelen of dat voldoende verschil is om het gesprek met uw tandarts aan te gaan. Sneu voor uw tandarts overigens die heeft gepoogd u op het gebied van preventie en mondhygiëne iets bij te brengen. Omgerekend naar tijd voor een alleszins redelijk tarief. Maar ja, als u daar niet om heeft gevraagd en er niet mee heeft ingestemd, dan heeft u (formeel) een punt.

Informatie over de code’s en tarieven kunt u vinden op http://www.allesoverhetgebit.nl
vr, 07/08/2011 - 14:14 Permalink
vV

De instructie en advies mondhygiëne was duidelijk niet aan u besteed.
dat er niet van tevoren om gevraagd is betekent niet dat het niet gedaan mag worden of zo...
Juist dit maakt deel uit van periodiek onderzoek/controle. Het gaat niet alleen om kijken of er gaatjes zijn en zo ja die viullen, ad hoc dus, pas als het te laat is iets doen. Deze tandarts geeft er blijk van heel erg prefentief bezig te zijn. iets wat als de patient er voor open staat en er iets mee gaat doen of al doet op termijn winst oplevert, in de zin van lagere kosten voor de tandarts, want minder tot geen gebitsproblemen, en tevens (zien veel mensen niet maar is wel zo) een betere algemene gezondheid. Het gebit is niet op zichzelf staand maar maakt deel uit van een complex systeem wat lichaam heet....om dan vervolgens korte termijn over een paar tientjes te gaan soebatten...zou voor mij reden zijn een gesprek te hebben of verdere bezoeken nog wel zinvol zijn....(even voor de duidelijkheid: dit is mn @advies en algemene info en mijn persoonlijke visie op zaken, minder op TS)
vr, 07/08/2011 - 14:38 Permalink
Lucky_Lovely

De instructie en advies mondhygiëne was duidelijk niet aan u besteed.
dat er niet van tevoren om gevraagd is betekent niet dat het niet gedaan mag worden of zo...
Juist dit maakt deel uit van periodiek onderzoek/controle. Het gaat niet alleen om kijken of er gaatjes zijn en zo ja die viullen, ad hoc dus, pas als het te laat is iets doen. Deze tandarts geeft er blijk van heel erg prefentief bezig te zijn. iets wat als de patient er voor open staat en er iets mee gaat doen of al doet op termijn winst oplevert, in de zin van lagere kosten voor de tandarts, want minder tot geen gebitsproblemen, en tevens (zien veel mensen niet maar is wel zo) een betere algemene gezondheid. Het gebit is niet op zichzelf staand maar maakt deel uit van een complex systeem wat lichaam heet....om dan vervolgens korte termijn over een paar tientjes te gaan soebatten...zou voor mij reden zijn een gesprek te hebben of verdere bezoeken nog wel zinvol zijn....(even voor de duidelijkheid: dit is mn @advies en algemene info en mijn persoonlijke visie op zaken, minder op TS)


Bedankt voor uw reactie.

Natuurlijk stel ik het op prijs als mijn tandarts zelf actie onderneemt. Ik zou het echter wel op prijs stellen als hij mij mij er van tevoren over zou informeren als ik een hogere rekening kan verwachten.
vr, 07/08/2011 - 14:47 Permalink
mecánico para …

Nee, dat is een DPSI score, een globale indruk van je gebit op basis van 6 meetpunten met getallen variëren van 0 t/m 4. Maar een plaque score is echt wat anders. Dat heet noteren van de PBI, de Papillaire Bloedings Index.
zeg maar en dat noteer je niet met een getal maar met een percentage. en per tand meet je op 2 plaatsen. Waarbij 15% een beetje de grens tussen gezond en ongezond aangeeft uitgaand van een afwezigheid van hogere cijfers in de DPSI.

Ik denk dus dat ie het invullen van de DPSI laat rekenen as PBI en onterecht deze buitenom in rekening probeert te brengen.
za, 07/09/2011 - 19:55 Permalink
mecánico para …

(zoals ie het geleert heeft)


:smt006 als jij dat dan ook doet, is juffrouw Marloes uit groep 4 ook weer blij :smt005


en nou niet meteen mijn posts doorzagen, ik heb een defect toetsenbord/ben ziek/ben dyslectisch/ben buitenlands van origine/ houdt me nooit aan regels/ wil terug naar esperanto/ had een 5 voor spelling/ ben blind :smt003 nah jij weeah
za, 07/09/2011 - 21:42 Permalink
Lucky_Lovely

Ik heb vandaag gesproken met de tandartsassistente.

Ze zegt dat de codes c11 en c28 niet samen mogen gaan van de verzekering, vandaar dat de c11 niet voorkomt op de rekening. Verder heeft ze aangegeven dat de tandarts ruim 50 minuten met mij bezig is geweest, waardoor het tarief zelfs aan de lage kant is. Ze is absoluut niet bereid om wat aan de rekening te doen en zegt verder dat de mondhygiene volgens de tandarts niet optimaal op orde is, waardoor er aanvullende werkzaamheden worden gedaan zoals het roze tabletje om tandplak te laten zien. Ik zal de rekening maar gewoon betalen.
wo, 07/20/2011 - 15:57 Permalink
Lucky_Lovely

Dus als je langzaam werkt moet je voor hetzelfde meer betalen. Ik zou zeggen, lazerstraal maar op, betalen en naar een ander die wel normaal kan doen. wat een rukeend


Ik vind zelf dat ik uitermate vriendelijk ben geweest, maar dat kan ik van haar eigenlijk niet zeggen. Ik heb zonder overdrijven wel 20x benadrukt dat ik ontzettend tevreden ben met de tandarts, maar dat ik wat minder enthousiast was over de rekening. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik ongeveer een rekening van EUR 80 verwachtte voor een reguliere controle met foto's. Haar antwoord was dat het wellicht beter is om een andere tandarts te zoeken, want volgens haar zit ik bij een bezoek aan de tandarts dan niet lekker in de stoel en voelt de tandarts zich ook beperkt in zijn handelen. Ik heb aangegeven dit niet te willen, omdat ik erg tevreden was over de tandarts en heb aangegeven dat ik het sneu vind dat er zo wordt gereageerd terwijl ik alleen maar meer duidelijkheid wil krijgen over de rekening.

Volgens haar kan de tandarts aansprakelijk worden gesteld als hij er niet op heeft gewezen dat de mondhygiene niet op orde is, vandaar dat hij standaard bij alle behandelingen in zijn praktijk zelf handelingen uitvoert. Toen ik vroeg of er wellicht vooraf meer duidelijkheid mogelijk is over de kosten van de behandeling antwoordde ze dat het toch beter is om een andere tandarts te zoeken.
wo, 07/20/2011 - 18:07 Permalink
Lucky_Lovely

Ze benadrukte overigens nog wat een geweldige tandarts haar man is, want andere tandartsen gaan niet zo te werk als hij. Dat maakt hem bijzonder, aldus de tandartsassistente. Overigens heb ik absoluut niets tegen de tandarts, maar vind ik het uitermate onbeleefd hoe de tandartsassistente met mijn vraag omgaat.

Toen ik 5 minuten met haar gesproken had, zei ze dat ze inmiddels al genoeg duidelijkheid had gegeven over de rekening en dat mijn vragen inmiddels wel beantwoord zouden moeten zijn. Echt een onbeloofde tandartsassiste, die totaal niet denkt aan hetgeen de patient denkt.
wo, 07/20/2011 - 18:10 Permalink
mecánico para …

Ze benadrukte overigens nog wat een geweldige tandarts haar man is, want andere tandartsen gaan niet zo te werk als hij. Dat maakt hem bijzonder, aldus de tandartsassistente.


het is haar eigen man..........nou heel bijzonder wat ie doet. dat namelijk wat er heel veel tandartsen doen en dan tegen heel normale tarieven en met een iets hoger tempo. de keuze is aan jou, maar die assistente is gewoon een omhooggevallen trutje. my two cents
wo, 07/20/2011 - 21:33 Permalink
de digitale tandarts

Lang leve de vrije keuze! Er moet markt zijn voor behandelaars die uitgebreid de tijd nemen en daardoor een hoger tarief hanteren dan tandartsen die hetzelfde doen in een kwart van de tijd. Allereerst moet de patiënt uitmaken waar hij/zij zichzelf het prettigst bij voelt en anderzijds moet de korte behandeling ook voldoende kwaliteit bieden.
za, 08/06/2011 - 12:20 Permalink