Tandarts declareert rekening verkeerd.

Author:
mikalya
Posted:
wo, 02/24/2016 - 17:00
k zit best wel in dubio of het allemaal zomaar mag wat mij weer overkomt.
Vorig jaar was ik basis verzekerd bij Unive en had ik mijn tandartsverzekerking bij de Friesland. Ook heb ik vorig jaar een behandeling gehad bij mijn nieuwe tandarts.

Nu heeft deze nieuwe tandarts mijn rekening naar Unive gestuurd en vanzelfsprekend kreeg ik dus een mailtje van een factuur.
Na telefonisch contact te hebben gehad met de tandarts beloofde ze hem voor mij te crediteren.
Een maand lang gewacht, daarna weer contact met Unive gezocht en zij konden mij vertellen dat de tandarts nog helemaal niks geregeld heeft.
De tandarts weer gebeld en nu komt het er dus op neer dat ik aan de balie moet komen betalen, dat ik daarna een rekening mee krijg zodat ik die alsnog kan declareren bij de Friesland.
Ik vind dit geen manier van werken en alles behalve klantvriendelijk.
Bij deze wil ik jullie dan ook advies vragen betreft mijn tandarts rekening.
Moet ik nu uit eigen zak gaan betalen en wie garandeert mij dat ik dat alsnog kan declareren bij de Friesland?
Unive heeft imiddels de rekening voldaan en kan niet zien of de tandarts dat daadwerkelijk heeft gecrediteerd. Ivm verwerkingstijd.
Ook heeft de tandarts mijn rekening van Januari wel bij de Friesland gedeclareerd. Ik ben sinds januari volledig verzekerd bij de Friesland (overgestapt).
Ik hoor graag jullie advies! Bvd