Rekening van 957 EUR

Author:
fred2011
Posted:
zo, 01/30/2011 - 06:44
Mijn kind van 6 jaar is door verwijzen naar TCN en moest een machtiging aanvragen bij de zorgverzekeraar.
Volgens ons verzekeraar krijgt mijn kind alles vergoed: zo staat in de brief van Z.V. Wij hebben uw aanvraag voorgelegd aan onze adviserend tandarts.Op basis van zijn advies is dit ons besluit.
Besluit:
Wij vergoeden de kosten van deze behandeling bij uw tandarts.
Op 29-01-2011 krijg ik een brief met een totaal bedraag van 957 euro te betalen en binnen 14 dagen voor A20 Algehele anesthesie.
Wie heeft zo iets meegemaakt want ik weet niet meer wat is dat?
fred2011

:smt001


Even een correctie in de tekst, want m,n vraagstelling was niet echt duidelijk:

Mijn kind van 6 jaar is door verwezen naar TCN en moest een machtiging aanvragen bij de zorgverzekeraar.
Volgens ons verzekeraar krijgt mijn kind alles vergoed: zo staat in de brief van Z.Verzekeraar: Wij hebben uw aanvraag voorgelegd aan onze adviserend tandarts.Op basis van zijn advies is dit ons besluit.
Besluit:
Wij vergoeden de kosten van deze behandeling bij uw tandarts.

Op 29-01-2011 krijg ik een brief met een totaal bedrag van 957 euro te betalen aan de tandarts en binnen 14 dagen voor A20 Algehele anesthesie.
Wie heeft zo iets mee gemaakt ? Of moeten Algehele Anesthesie kosten door de ouders zelf betaald worden?
zo, 01/30/2011 - 10:06 Permalink
fred2011

van wie kreeg u de brief, van de tandarts of van de zorgverzekeraar?


We kregen de brief van de tandarts via NMT FenCS B.V.
We hadden al eerder een brief ontvangen van hun voor andere kosten uit deze behandeling (niet de narcose).
Op die factuur stond vermeld dat hij was verzonden naar de ziekenkostenverzekeraar en dat het onderstaande gedeelte niet werd vergoed, dit ging om een klein bedrag van +/_ 5 Euro.
Deze hebben we dan ook gelijk betaald.

In de recente brief a.d. 957 Euro staat niets over dat de factuur is verzonden naar de ziekenkostenverzekeraar en de behandelingsdatum klopt niet, namelijk 14-01-2011.
De behandeling onder narcose vond plaats op 26-11-2010.

Van de tandarts kreeg ik voor de behandeling telefonisch te horen dat de machtiging was goedgekeurd door de Z-verzekeraar en wij kregen ook een brief van de Z-verzekeraar met als besluit : Wij vergoeden de kosten van deze behandeling bij tandarts .......
zo, 01/30/2011 - 11:38 Permalink
helderester

En moet je de rekening naar de verzekering sturen of stuurt de tandarts de rekening meteen naar de verzekering.
Ik krijg altijd eerst de rekening van alle behandelingen,
maak een kopie voor mijn administratie
stuur de rekening naar da verzekering met een stikker erop (op de stikker staat mijn polisnummer)
betaal de rekening
Ik krijg 80 % terug en een brief met een overzicht van de verzekering.
zo, 01/30/2011 - 11:42 Permalink
vV

zou in de eerste plaats even overleggen met de tandarts waarom de datum anders is (kan ook alleen factuurdatum zijn, bv door latere verwerking vanwege de feestadagen en zo. Als de behandeldatum niet klopt is er echt iets anders aan de hand denk ik).
En vraag overzichten van wat er regelrecht gedeclareerd is, in relatie tot de verstrekte machtiging.
Als er heel veel meer gedaan is bv kan de machtiging met goede argumentatie ook achteraf aangepast worden. (je kan een narcosdebehandeling niet stopzetten omdat het tegenvalt..) Hoewel gezien de leeftijd de machtiging eigenlijk op d enarcose van toepassing zou moeten zijn, want behandelingen valt gewoon onder de basisverz. Of het is per abuis 2x ingediend, waardoor hij neit meer vergoed wordt. Ik heb echt veel te weinig info om een sluitend oordeel te geven. is voornamelijk dus gissen wat ik doe.
zo, 01/30/2011 - 17:52 Permalink