rekening door fout van tandarts

Author:
johnnym
Posted:
zo, 12/11/2011 - 14:29
hallo ik zit met een probleem. mischien dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen of informatie zou kunnen geven.
vorig jaar ging ik naar de tandarts omdat ik last begon te krijgen van mijn verstandskies die door kwam. eenmaal aangekomen bij mijn tandarts zei hij deze moet verwijderd worden. die viel toen nog onder mijn verzekering.\
ik vroeg nog aan mijn tandarts omdat ik dat bij heel veel mensen gehoord heb of ik niet naar de kaakchirurg zou moeten.
hierio antwoorde hij lachend dat kan ik zelf ook. tijdens het trekken van de kies hoorde ik iets breken. Hij schoot uit met zijn gereedschap. hij zei nog niets tege mij toen de kies eruit was vroeg ik wat die krak was die ik hoorde en hij zei ik heb de helft van je andere kies gebroken. maar deze maak ik mooi rond. ik mocht gaan zonder hectingen. na 2 dagen te blijven bloeden terug gegaan en heeft de tandarts deze gehecht zonder verdoven dat vond hij niet nodig. (zeer slordig van deze tandarts) Na een half jaar weer op controle. zit ik in de stoel begint die te zoeken en komt terug op die kies. zo zegt hij wat heb jij met die kies uitgespookt. ik zeg daarop welke kies met in mijn achterhoofd die kies die hij gebroken had. reactie van de tandarts die daar in de hoek die moet er echt uit want die is half weg. ik werd geiriteerd door die reactie en zei toen die heeft u gebroken met het trekken, en toen herrinerde doe het voorval weer. maar hij moest eruit. ik vond het allemaal wel prima maar wilde op mijn 22e niet zonder die kies door het leven. ik zei tege hem ik wil van jou een kroon. allemaal goed en aardig kroon geplaatst 3 keer terug gegaan omdat ik er last van bleef houden de kroon was niet goed gezet. overigens nu nog steek veel last bij warm en koud drinken en eten. krijg ik nu een rekening van 600 euro op de mat dus bel ik deze tandarts op krijg ik met een lachende reactie tja risico van het vak die dingen gebeuren en jij wilde een kroon die betaal je gwoon dank u meneer johnny fijne dag verder

kan iemand mij wijzer maken met dit verhaal want ik ben namelijk niet van plan om zijn fouten en werkwijze te betalen


met vriendelijke groet johnny m
mecánico para …

het beste kan je een second opninion aanvragen met de foto van de verstandskies er nog in. stel de keis ervoor is mega gevuld, dan is het een risico die verstandskies eruit te halen ivm breuk van die vulling. overigens is dat risico niet groter of kleiner bij de kaakchirurg, zeker als de tandarts een redelijke ervaring heeft.
Na die breuk hoor je aansluitend, zeg maar binnen een week de kies te laten herstellen zodat het weer 1 geheel is. dit overigens voor rekening van de patient want je kan een tandarts niet verwijten dat die kies ervoor een grote vulling heeft. Het NIET behandelen heeft een reden, en die moet je boven tafel krijgen. Was dat omdat je zelf niet ging of kon het wel zonder behandeling zoals de tandarts vond......of niet. dat weet ik natuurlijk niet.
Dat er vervolgens een kroon op wordt gedrukt........ik zou de foto vooraf willen zien (als die er al is) en zo niet........dan issie sowieso fout bezig, want voorafgaand aan een kroon hoor je röntgen informatie te krijgen over staat van de keis.

kortom, vraag maar welke klachtenregeling ie heeft: ANT of NMT en dien de klacht maar in als je echt problemen hebt en je totaal niet herkent in dit verhaal.
zo, 12/11/2011 - 15:54 Permalink