paradontiumonderzoek in 20 min a 160 euro

Author:
1tdm-850
Posted:
za, 03/07/2015 - 16:37
Vandaag bij mijn tandarts geweest. Deze vond het tijd voor een paradontiumonderzoek na een paar jaar voor in behandeling te zijn geweest voor tandsteen en tandvlees problemen. Hij heeft bij al mijn tanden de pocket diepte, bloed (al dan niet) en terugtrekking van het tand vlees gemeten. De assistente heeft het allemaal in de computer geklopt. Na het onderzoek heeft de tandart even kort aangegeven wat de status is. Hij zei dat het goed ging. Ik kreeg een rekening mee met daarop een code T61. Kosten 160 euro voor 20 minuten. Dit komt neer op een uurtarief van 480 euro. Ik vind dit toch wel heel erg onbeschoft om zoveel geld te rekenen. Er is niet eens geavanceerd gereedschap gebruikt. Alleen een spiegel en een meet prikkertje. Er was wel een programma op de pc die de assistente gebruikte. Het ging op zich allemaal wel netjes.

Wat zal ik hiermee doen?
zel'dovich

Hiervoor geldt een vast tarief. Ik denk dat je het zo moet zien: bij de ene patient gaat het wat sneller dan bij de andere. Het gebruiken van geavanceerd gereedschap maakt niet uit. Uit uw verhaal blijkt niet dat het niet goed is uitgevoerd.Of dit ook bij u nodig was kan ik niet goed beoordelen, daar is wel een bepaald protocol voor.
zo, 03/08/2015 - 19:58 Permalink
zel'dovich

In het tarief zit ook het uitgebreid bespreken van de resultaten en het vervolgtraject dat ook nog moet worden vastgelegd. Normaal duurt dat alles bij elkaar doorgaans langer dan 20 minuten. Dat alles in het kader van het behandeltraject voor parodontitus. De T- codes staan ook wel bekend als aan de hoge kant.
ma, 03/09/2015 - 21:27 Permalink