Kosten gebroken kroon

Author:
mastermoos
Posted:
wo, 11/30/2011 - 17:12
Goedemiddag,
3 maanden geleden was ikop controle bij mijn tandarts. Verders niets aan de hand. Hij vroeg of ik nog problemen had. Ik vertelde over een vieze rotte smaak aan de rechterkant.
Mn tandarts vond een verschoven kroon, helemaal rechtsboven achterin. Hij wilde hem verwijderen, maar ik kwam ertussen en zei dat ik een nieuwe kroon. niet kan betalen. Eerder dit jaar heb ik al een kroon laten plaatsen. mn verzekering is uitgeput daardoor.
De kroon in kwestie was 2 jaar oud en geplaatst door dezelfde tandarts. Hij kalmeerde mij en zei dat het misschien zijn fout was, dus geen kosten voor mij. Ik waardeerde dit enorm

Echter 6 weken later voelde ik met mn tong een los stukje, en 's avonds was mn halve kroon weg. doorgeslikt. Ik direct weer naar de tandarts. Deze was verbaasd en gaf mij de schuld. Waarschijnlijk door te hard voedsel. Ik ontkende en vond het snel dat een kroon zo snel breekt. Ik heb nog een kroon, zonder last, en de vorige heeft het bijna 2 jaar uitgehouden.
De tabdarfs zei dat hij me toch ging helpen, hij kon me niet zo laten lopen. Ik was blij, denkende dat de kroon wederom vergoed werd door hem.

Echter 2 weken later kreeg ik de volledige rekening van bijna €800
Na telefonisch overleg met de assistente heb ik zijn motivatie gehoord. Hij voelde er niks voor om 2 kronen te vergoeden binnen 2 maanden, waarvan 1 niet direct zijn fout kon zijn- Hij stelde voor om die laatste kroon 50/50 te doen' om mij tegemoed te komen.

Mijn vraag, is dit redelijk, of valt er meer te halen? Ik ben van mening dat het verdomd snel is dat een kroon binnen 6 weken breekt, ongeacht het de 2e kroon binnen 2 maanden is.

Ik heb nog niets toegegeven aan de tandarts. Ik krijg bedenk tijd- De rekening hoeft was volgende maand betaald te worden.
Is het verstandig om een klacht bij de KRT neer te leggen, of kan ik dat beter achteraf doen? Ik ben bang dat als ik straks toch the full bill moet betalen

Graag advies

Dank je wel!
caatB

Je kan er heel moeilijk over gaan doen. Je hebt een kroon die is afgebroken en waarvan de tandarts zegt 'dat is niet mijn schuld'. Hij wil je niet zo laten lopen en plaatst een nieuwe kroon. Dat hij 50/50 voorstelt zou ik direct aannemen want de technieker moet ook betaald worden en uiteindelijk biedt hij zijn dienst nu kosteloos aan. Neem je verlies in deze. Jammer van de extra kosten maar nog altijd goedkoper dan 2 nieuwe kronen moeten betalen.
do, 12/01/2011 - 13:53 Permalink
vV

ik zou wel eens willen weten waarom de kronen afgebroken zijn, want normaal is dit bepaald niet. (2 breuken in 2 jaar?? daar is meer aan de hand)
Pas als de precieze oorzaak bekend is kan je een goede afweging maken welke kosten bij wie moeten liggen.
do, 12/01/2011 - 15:48 Permalink