Geld terugvragen na slechtzittende gebitsbescherming?

Author:
mattbardo
Posted:
do, 01/11/2018 - 21:47
Ik heb kortgeleden (4 weken terug) een bitje gehapt voor een gebitsbeschermer voor tandenknarsen.
Deze afspraak zou worden opgevolgd met een tweede, een week erna. Die is verzet door de tandarts na 4 weken verder.
Ik ben op die afspraak gekomen om het bitje te passen en het paste van geen kanten. Alleen met veel moeite van de tandarts kregen we (ik en de tandarts samen) het bitje in, en daarbij deed het vrij veel pijn en "klikte" het bitje omhoog en omlaag als ik mijn kiezen op elkaar deed zetten.
Daarbij verzekerde de tandarts dat dit normaal was, en dat ik gewoon even moest wennen en het bitje ook maar overdag moest dragen voor een tijd.
Toevallig had ik er een van een tandarts daarvoor (stuk gegaan) die stukken beter paste en werd aangepast waar het drukte tegen de kies.
De tandarts van het nieuwe bitje bood uiteindelijk een vervanging aan, wat ik heb geweigerd omdat ik een andere tandarts hier voor wil zoeken. (Vertrouwen is weg nadat de tandarts weigerde het probleem in te zien, en aangaf dat ik het probleem was).

Nu wil ik een vergoeding van mijn geld terugvragen voor het bitje, en een andere tandarts voor het bitje zoeken, kan dat?
jeetje joh

je zal het ritje toch uit moeten zitten en in moeten gaan op zijn voorstel. Zo'n behandeling aan gaan betekend voor behandelaar en behandelde in voor- en tegenspoed. Zo is het geregeld in het geval van garanties in het algemeen. Als je een leverancier kiest moet je die ook de gelegenheid geven om iets te corrigeren.
vr, 01/12/2018 - 15:33 Permalink