Factuur klopt volgens mij niet!

Author:
Reader
Posted:
za, 12/17/2011 - 15:59
Hallo,

onlangs ben ik bij de tandarts geweest voor de behandeling van twee voortanden waar in allebei een gaatje zat.
Nu kreeg ik net me factuur binnen en volgens mij word ik nu dubbel belast:

06-12-11 A10 Geleidings- en/of infiltratie-anaesthesie
06-12-11 V12 Tweevlaksrestauratie element 22
06-12-11 V20 Etsen ten behoeve van composiet element 22
06-12-11 V12 Tweevlaksrestauratie element 22
06-12-11 V20 Etsen ten behoeve van element 22
06-12-11 V11 Eenvlaksrestauratie element 23
06-12-11 V11 Eenvlaksrestauratie element 23
06-12-11 V20 Etsen te behoeve van composiet element 23

Nu weet ik zelf 100% zeker dat bij tand/element 23 een gaatje aan de voorkant zat en dat tijdens het restaureren de tandarts erachter kwam dat de kleur van de composiet niet overeenkwam met de rest van me tanden dus heeft ie die weer verwijderd en een andere kleur (A2 ofzo) composiet gebruikt, is het dan mogelijk dat ik nu door zijn vergissing nu dubbel wordt belast? En mag dat nu eigenlijk wel?

Ik krijg sterk de indruk dat ik hiet voor de gek wordt gehouden en laat nou net dat de reden zijn geweest dat ik juist voordat ik bij deze meneer terecht kwam 5 jaar niet meer naar de tandarts ben geweest omdat mijn vorige tandarts ook de boel bedonderde.

Afgelopen week viel ook nog eens de schilfer/restauratie van element 23 zomaar uit me mond (niet tijdens het eten, gewoon zomaar had ik de vulling/composietschilfer los in me mond, ik verslikte me zelfs bijna dus was geen pretje).
Nu heeft de tandarts deze week opnieuw dezelfde tand gerepareerd (hooguit 10 minuten werk en nu zonder verdoving) mag hij dit mij weer factureren?

Help mij alstublieft, want het was voor mij al zon moeite om weer die stap te nemen om naar de tandarts te gaan en nu krijg ik sterk de indruk dat ik weer wordt opgelicht.
Hoe sta ik in dit verhaal? Sterk of Zwak en wat zijn mijn mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de moeite om mij van een antwoord te willen voorzien.
Newtan

Deze collega heeft inderdaad wat uit te leggen.
Ik reken ook vrij vaak dubbele vullingen op een tand. Dan is er heel veel extra werk aan geweest. Dus daar is, wat mij betreft, niks mis mee.
Maar dan moet er op de kwaliteit ook niks aan te merken zijn. Geen kleurverschillen en zeker niet de week erop weer los.

Of het oplichterij is, staat te bezien. Daar sta je doorgaans niet echt sterk in. Het werk is tenslotte gedaan en dan moet het betaald worden.
Maar nogmaals, hij/zij heeft wat uit te leggen.
Vraag even per brief en je krijgt keurig antwoord.
za, 12/17/2011 - 16:33 Permalink
Reader

Ok bedankt voor uw snelle respons:)

Maar betreft de vraag:
Mag uw collega mij opnieuw factureren voor de reparatie van de tand waar de vulling dezelfde week nog is van losgelaten?
Is er hier niet een soort van garantiebepaling aan de orde...hij repareert mijn tand, dezelfde week valt de de vulling ervan af, hij repareert em opnieuw en mag dan gewoon mij opnieuw factureren?

Ik zal in ieder geval aankomende maandag em eens vragen naar de desbetreffende behandellijst van 06-12-11 waar ie mij op kan aantoonen wat ie nou daadwerkelijk heeft gedaan...nog tips hoe ik hem het beste kan benaderen?

Alvast bedankt
za, 12/17/2011 - 16:53 Permalink