Code T55 is nu W114?

Author:
Myra2
Posted:
do, 01/19/2012 - 15:42
Als inderdaad de oude code T55 nu W114 is, heeft mijn tandarts de prijs met maar liefst 36% verhoogd.

:smt010
Lieneke

Tenzij de tandarts je korting geeft ;) Ja, dat kan! Hoe lang lig je in de stoel en hoe vaak ga je? Mocht het echt een probleem zijn, dan zou je naar een vrij gevestigd mondhygienist kunnen. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper en leveren (meestal...) goede kwaliteit.
do, 01/19/2012 - 15:47 Permalink
Myra2

Dank Lieneke, maar waarom zou de tandarts mij korting geven? Ik heb niet de indruk dat het iemand is waarbij valt af te pingelen als bij een marktkoopman.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat diepe pockets(>dan 3 of 4?) door tandartsen moeten worden schoongemaakt en niet door mondhygiënisten, maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.
Verder vrees ik dat de tandarts geïrriteerd raakt als ik voor dergelijk werk even naar een goedkoper adres ga... of zijn tandartsen in het algemeen juist blij om dat werk niet meer te hoeven doen?
vr, 01/20/2012 - 02:43 Permalink
Lieneke

Nee, dat moet je ook niet zelf gaan doen. Hij kan koring geven omdat hij minder lang bezig is geweest dan hij dacht. Of hij kan je gratis fluoridelak geven, gratis verdoving etc. Dieper dan 3-4 is juist voor mondhygienisten, niet voor preventieassistenten (waarmee we regelmatig verward worden...)
Ik kan niet in het hoofd kijken van de tandarts dus ik weet niet wat hij denkt. Maar over het algemeen zijn mondhygienisten er beter is dan tandartsen, simpelweg omdat ze dit vaker doen en omdat ze dit meer in de opleiding hebben gehad.
Je hebt me nog niet verteld hoelang de tandarts er gemiddeld over doet.
vr, 01/20/2012 - 06:09 Permalink
Myra2

Poeh, nu wordt 't wel erg onbegrijpelijk voor mij... want dan had 't werk steeds door een mondhygiënist gedaan kunnen worden tegen een lager tarief (T56 i.p.v. T55), toch?
Verdoving heb ik bij een T55 nooit gehad, zelfs niet bij hele diepe pockets, waarbij ik door de pijn bijna tegen het plafond vloog.
De behandeling op zich duurde altijd ongeveer 50 minuten, dus exclusief jas uit, plaatsnemen in de stoel en nieuwe afspraak plannen.
vr, 01/20/2012 - 15:36 Permalink