Begroting mondhygienist €590

Author:
Vinc70
Posted:
vr, 02/10/2012 - 22:32
Ik ben van tandarts gewisseld en daarmee ook van mondhygieniste. Nu heb ik een jaar overgeslagen, maar daarvoor altijd tweemaal per jaar een reguliere gebitsreiniging (en uiteraard het verhaal van vaker flossen en tanden stoken...). Nu worden terugtrekkend tandvlees en diepere pockets geconstateerd en krijg ik te horen dat er vier sessies nodig zijn om de paradontitis te verhelpen. Voor €589! Dat bevreemdt mij nogal, omdat ik weleens eerder hetzelfde verhaal heb gehoord, maar dan volgde er gewoon een gebitsreiniging van ca. €70. Is dit normaal?
Attach
vV

Normale begroting, ik mis alleen de vermelding van nazorgtraject. Als er al bekend was dat er pockets zaten had de vorige tandarts cq mh dat moeten behandelen of op zijn minst de indicatie voor opstarten paroprotocol (want daar gaat dit om) moeten bespreken.
za, 02/11/2012 - 13:29 Permalink
mecánico para …

Ik ben van tandarts gewisseld en daarmee ook van mondhygieniste. Nu heb ik een jaar overgeslagen, maar



Normale begroting, ik mis alleen de vermelding van nazorgtraject. Als er al bekend was dat er pockets zaten had de vorige tandarts cq mh dat moeten behandelen of op zijn minst de indicatie voor opstarten paroprotocol (want daar gaat dit om) moeten bespreken.



in een jaar kan er wel verschil ontstaan tussen 3 incidenteel 4 mm en daadwerkelijke omslag van gingivitis naar parodontale problemen met diepere pockets en botafbraak. dus verwijzen naar wat iemand hiervoor moest doen is niet terecht. Een jaar overslaan kan je soms lelijk tegenwerken.
za, 02/11/2012 - 13:39 Permalink
vV

daar heb je dan ook weer helemaal gelijk in... zou toch meer info moeten komen om een goede conclusie te kunnen trekken op dat gebied.
Maar goed een dankjewel kan er ook weer niet af geloof ik, laat staan meer info.
Als TS rokers is bv heeft dat al heel veel invloed.
ma, 02/13/2012 - 08:33 Permalink
Vinc70

Oké, relax mensen, een dankjewel kan er zeker vanaf. Bij deze. Ik reageerde kennelijk niet snel genoeg. Ik concludeer dat dit dus letterlijk de rekening is die je gepresenteerd kunt krijgen als je een jaar hebt overgeslagen. In het verleden heb ik ook wel eens een sessie overgeslagen zonder dat dit meteen een traject van 4 sessies tot gevolg had. Dus dit verraste nogal, ook omdat ik in mijn omgeving een dergelijk verhaal nog nooit gehoord had.
wo, 02/15/2012 - 20:11 Permalink