Aanvullende verzekering voor 2009 inschatten

Author:
flipjevandejam
Posted:
di, 11/18/2008 - 08:47
Ik ga komend jaar van tandarts wisselen en heb inmiddels van mijn vorige tandarts mijn dossier mee gekregen. Hierop zijn drie "plekjes" aangegeven welke behandeld zullen moeten worden komend jaar, namelijk 37O, 27O & 17O. Ik heb inmiddels begrepen dat die O voor occlusaal staat. Daarnaast zal ik waarschijnlijk 1/2x op "hc" (controle) komen en zal er dan 1/2x "M50" (gebidsreiniging) uitgevoerd worden.

Waarschijnlijk is het slim om voor komend jaar een aanvullende tandartsverzekering te nemen en ik vroeg me af of één welke 100% tot 250 euro afdoende is om deze behandelingen te dekken.

Overigens moet er daarnaast nog een verstandskies 38 chirurgisch getrokken moeten worden, maar dit valt onder de basisverzekering right?
vV

misschien heeft uw nieuwe tandarts wel andere denkbeelden over die plekjes. kan best zijn dat ze een tijd in de gaten gehouden gaan worden (zeker als uit het dossier blijkt dat dat al gebeurde gedurende langere tijd en op foto`s geen verschil zichtbaar is)

Dit soort vragen is lastig te beantwoorden. of het wijs is een AV af te sluiten hangt van meerdere zaken af dan alleen dit. Bv in hoeverre bent u bij een ongeval (dan hebben we het over heel ander soort kostenposten) zelf de ksoten van herstel op te hoesten. Een verzekering is volgens mij ter dekking van onvoorzien, niet van verwachte zaken.
di, 11/18/2008 - 17:36 Permalink
flipjevandejam

Dat kan inderdaad zo zijn, maar om even van de "ergste" situatie uit te gaan, namelijk ze moeten allemaal behandeld worden. Uiteraard kunnen er nog vele andere factoren spelen om een AV af te sluiten, maar ga er voor nu even vanuit dat dit de enige factoren zijn en deze behandelingen ook echt uitgevoerd moeten gaan worden. Mijn vraag is dan ook wat de kosten _ongeveer_ zullen zijn en of 100% tot 250 euro dan voldoende dekkend is om in ieder geval deze kosten te dekken.
wo, 11/19/2008 - 18:59 Permalink