170 euro ??

Author:
regazza
Posted:
wo, 12/10/2008 - 14:10
Hallo Heeft er me iemand raad of advies wat ik moet doen...

ik maakte een verkennend bezoek bij een orthodont om een advies voor een spleetje dat tussen men tanden begint te komen.

Hij raade me een gouden gestel aan binnen in mijn mond dat ongeveer een 3500 euro ging kosten en maakte al foto's van men tanden en een gebit afdruk in gips.

Na thuiskomst leg ik dit aan men man uit en was er niet mee akkoord zo een gouden toestand in men mond zonder de kostprijs nog niet te spreken...

Ik heb nu een briefje gekregen dat ik 170 euro moet betalen voor de foto's en de afdruk waar ik 70 euro officieel van terug trek van het ziekenfonds.

Ik belde hem en zei dat ik die ingreep niet ging laten uitvoeren en de soms niet direct kan betalen.

Wacht er me nu een proces of zo ?

Wat kan hij me aan doen ?
Ik ben ten einde raad ..
vV

hoef je ook niets voor te onderteken. Je komt met een vraag, hij doet er werk voor en maakt daar kosten voor. Vind die 170,- nogal meevallen. heeft de rvaagstelling beantwoord en in ieder geval een globale begroting gegeven. Die man heeft gewoon werk verzet , en daar kan en mag hij (dit) geld voor vragen. Als je de verwachting had dat dit voor nop ging had je dat beter even vooraf kunnen kortsluiten. (had hem en jezelf in ieder geval de tijd van het onderzoek etc bespaard). En ja als je niet gaat betalen komt er een incassoprocedure, en die ga je verliezen. Dus betaal gewoon op tijd. Of maak even een betalingsafspraak als het niet binnen de betalingstermijn gaat lukken. Maar ik snap niet dat je met een vraag voor een behoorlijk probleem (want dat is het als het 3500 moet kosten) naar iemand toegaat als je niet eens 100,- kan betalen (eigen bijdrage voor het onderzoek??)
wo, 12/10/2008 - 15:41 Permalink
regazza

ik heb net men advocaat voor advies gebeld en ik hoef ze niet te betalen.

De oplichter wil er 100 euro voor in zen zak steken !!!
jij zal ook wel zo iemand zijn
wo, 12/10/2008 - 15:53 Permalink
vV

tja geen geld maar wel een advokaat.. (en nog een slechte ook, maar dat is een ander verhaal..)

Ja ik ben er ook zo een die graag voor zijn werk betaald wordt.. (net als jijzelf denk ik zo).

succes...
wo, 12/10/2008 - 16:17 Permalink
scaredycat

jij zal ook wel zo iemand zijn

Voor je vV voor oplichter uitmaakt, geef de codes op je factuur eens...

Het lijkt mij heel normaal te betalen voor wat daadwerkelijk gedaan is,
dat je de behandeling van €3500 niet laat doen staat daar los van.
Het WERK dat nodig is voor de offerte (het consult e.d.) kost immers ook gewoon tijd en geld,
had je de behandeling laten doen dan had dit consult OOK gewoon op de rekening laten staan.

Zonder de afdruk en de foto('s) kan de TA niet fatsoenlijk bepalen wat er zou
moeten gebeuren lijkt mij, maar ik ben geen TA, dus pin me daar niet op vast...
wo, 12/10/2008 - 19:55 Permalink
mecánico para …

ik heb net men advocaat voor advies gebeld en ik hoef ze niet te betalen.

De oplichter wil er 100 euro voor in zen zak steken !!!
jij zal ook wel zo iemand zijn



wat rekende die advocaat voor dat advies? want om eerlijk te zijn, denk ik dat u die 100 euro wel moet betalen. De vraag kwam van u, de orthodontist geeft een professioneel advies enmaakt fotos en modellen. Die inspanning is geleverd en dat kunt u niet wegstrepen als "niet gebeurd". Niet omdat uw man het er niet mee eens is, niet omdat u er alsnog geen gebruik van gaat maken en al helemaal niet omdat de mening van een advocaat zonder fundering is.
Als de deurwaarder komt heeft u geen poot om op te staan, echt.

En gaan roepen dat iemand "ook" een oplichter is is wel een beetje brugklas taal. Als u een bevestiging van uw eigen mening wilt horen en die komt niet voorbij kan dat ook beteken dat u ernaast zit.
wo, 12/10/2008 - 20:59 Permalink
Spiegeltje

ik tekende niets, ik ga die man niet betalen .

Wat denken jullie ?


Het is niet zo dat je alleen hoeft te betalen als je er voor hebt getekend. Als je mondeling toestemming hebt gegeven voor een bepaalde behandeling zit je er ook aan vast. Het is verder zo dat die toestemming niet met zoveel woorden hoeft te zijn gegeven. Ook het daadwerkelijk ondergaan van de behandeling, dus het er aan meewerken nadat de tandarts heeft uitgelegd wat ie van plan is, kan als toestemming worden gezien. Voor kleinere behandelingen, zoals het nemen van foto's, afdruk en dergelijke geldt dat zeker.

Het gebeurt soms dat zaken worden gedeclarereerd die niet zijn gedaan of dat de verkeerde codes zijn gebruikt. Dan hoeft u die niet te betalen, maar tot nu toe is nog niet uit uw informatie gebleken dat zoiets is gebeurd.

Het is wel spijtig dat u zonder dat u er erg in had met een flinke rekening zit voor een (begin van) een behandeling die u achteraf niet wilt laten doen. Maar net als de anderen ben ik ook van mening dat u de rekening gewoon moet betalen.
do, 12/11/2008 - 00:25 Permalink