Begroting van 1900 euro voor 2x wortelkanaalbehandeling

Author:
Wernersan
Posted:
vr, 07/14/2023 - 10:13
Goedemorgen,

Door vullingen die er meerdere keren uit zijn gegaan heb ik inmiddels 2 grote gaten in mijn kiezen. Gister was ik bij de tandarts en daar werd aangegeven dat er voor beide kiezen waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling nodig is.

Nu kreeg ik de prijsopgaaf. En deze komt in totaal uit op bijna 1900 euro. Ik schrok hier nogal van. Is dit een normale prijs? Of worden hier onnodige kosten gerekend? Alvast bedankt!
Attach
Tandarts_Richa…

Een v91 en een v94 in twee zittingen kan. Eerst voor afsluiten wkb en daarna aparte zitting nieuw vulling. Niet in een zitting. Ik zie 1251,74. Hoe komt u aan 1900??.En dit zijn de tarieven niet door de tandartsen maar door NZA bepaald. Wij zijn gebonden aan door NZA bepaalde tarieven. Heeft u onlangs in de kranten een artikel gelezen: op vakantie//.... kijk hoe u voor gezondheid zorg verzekerd bent. Er wordt gewaarschuwd dat de tarieven in het buitenland hoger zijn dan in Nederland. Wij zijn in Europa een v d goedkoopste landen met , voor de honorering in verhouding, kwalitatief hoogwaardig zorg. Er wordt door de zorgverzekering druk op tandartsen gelegd om voor steeds goedkopere tarieven te werken. Zie bijvoorbeeld de prothese. Om aan die tarieven te voldoen moet ik steeds goedkopere, in mijn ogen, slechtere materialen/ methodes gebruiken. Willen wij dat. Het is veel geld maar willen wij kwalitatief minder zorg. Daarom wordt in de politiek geroepen dat de tandarts onbetaalbaar wordt voor velen. Men wil tandheelkundig zorg in de basis verzekering. Dat kan nooit gebeuren. Daarom is in het verleden de ziekenfonds afgeschaft. Hoe denkt u dat wkb, kronen, parodontologie, implantaten in de basis gefinancierd moet worden... Tja verplicht inhouden v premie op ons inkomen. En wij klagen nu al als de basis verz premie verhoogd moet worden.
vr, 07/14/2023 - 14:43 Permalink
Wernersan

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Het zijn 2 aparte prijsopgaven. Dus 1251 en 645. Bij elkaar dus bijna 1900. Ik weet dat de prijzen niet door de tandartsen worden bepaald, maar zoals aangegeven schrok ik gewoon van de prijs en ik was benieuwd of er geen onnodige dingen waren berekend. Gewoon voor m’n eigen geruststelling. Bedankt voor het antwoord iig!
ma, 07/17/2023 - 09:13 Permalink
Tandarts_Richa…

De opmerking v V91 en V94 geldt voor 16 en 37. A10 2x voor 37 en maar 1x voor 16. Wordt de 37 in twee zittingen gedaan dus 2x verdoofd?. Maar verder wordt meer gedaan dan alleen twee wkb behandelingen. Vullingen./ reinigen/instructie.
ma, 07/17/2023 - 10:42 Permalink