PARADONTALE BEHANDELING 15 ELEMENTEN IN 7 MINUTEN € 375

Author:
beau
Posted:
di, 11/27/2007 - 00:20
Ik ben bij mijn tandarts geweest en hij heeft een paradontaal onderzoek gedaan met paradontiumstatus, kosten € 143,40
duur van het onderzoek 5 minuten.
Conclusie 30 elementen zouden een paradontale behandeling moeten.
Totaal kosten zou op € 750 komen inclusief verdoving.

Vandaag de 1e helft van de behandeling gehad, 15 elementen behandeld.
de tandartsassistente heeft ongeveer 20 minuten tandsteen verwijderd waarna de tandarts in 7 minuten de paradontale behandeling deed.
15 elementen in 7 minuten.
Kosten € 375
Mijn vriendin heeft ook zo'n behandeling gehad maar dat duurde veel langer, zij had minder elementen maar de mondhygieniste was per keer ongeveer 1 uur bezig, zij is 4x geweest.
Ik vraag me nu echt af of ik wel goed behandeld ben.
Hoe kan je nu in 7 minuten 15 elementen doen.
Graag zou ik een goed advies willen en een verwijzing tot wie of welke organisatie ik me kan wenden met deze situatie.

Ik heb al eens eerder iets merkwaardigs meegemaakt.
Ik kwam voor een gaatje, dacht ik, tandarts zei, neen is wortelkanaal.
Hij gaat aan de slag met de wortelkanaalbehandeling.
Bij mijn vervolg behandeling vroeg ik of hij een foto van die kies wilde maken, foto gemaakt, conclusie..... er was daar al in het verleden een wortelkanaalbehandeling gedaan, zelfs met een apexrecessie.
Dus...de noodvulling er uit en weer dichtgemaakt.
Kosten € 113.
Ik heb daar met de tandarts over gesproken en het geld heb ik terug gekregen.
Op mijn verzoek toen een overzichtsfoto van mijn hele gebit laten maken.
conclusie: paradontale behandeling nodig, zie mijn verhaal boven.
Hoop dat een deskundige mij advies kan geven.
groeten Beau
fleetstone

Die vraag wilde ik ook al stellen.
Andere vraag: had je enige vorm van tandvleesproblemen of klachten? Niet dat je persé klachten moet hebben om een paradontale behandeling noodzakelijk te maken. Maar toch.