Bultje onder de 46/47

Author:
Bart96
Posted:
ma, 10/20/2014 - 19:20
[attachment=0]image-2014-10-20.jpg[/attachment]Hallo,

Als een tijdje heb ik een soort bultje onder de 46/47 zitten. (Zie foto).
Met de tong kan ik het ook voelen en iets optillen. Het lijkt een beetje op een flapje.
Het geeft geen klachten. Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig wat het is.

Ik vraag het nu maar even hier, aangezien ik nu vakantie heb en het niet op school kan vragen. (ik studeer zelf mondzorgkunde, 1e jaar nu).

Weet iemand toevallig wat het is en of het (on)schuldig is?

Alvast bedankt voor de reacties!
Attach
Bart96

Bedankt voor de snelle reactie en het antwoord. :)
Ik bedenk me ineens dat ik in mei 2013 een tijdje erge kiespijn heb gehad in die kies. Mijn tandarts heeft toen röntgenfoto's gemaakt en testjes gedaan voor gevoeligheid met die kies. Er was bij die molaar toen wel iets te zien op de röntgenfoto, maar dit was niet doorslaggevend.
Mijn tandarts wilde daarom even afwachten hoe het ging. Als de klachten bleven of erger werden moest ik even bellen. Mijn pijnklachten waren vanzelf weggegaan (Na een aantal dagen was de pijn weg) en heb toen dus ook niet meer de tandarts gebeld.
Zou het toch kunnen zijn dat ik wortelpuntontsteking heb gehad (of nog heb)?
ma, 10/20/2014 - 19:51 Permalink
vV

ik zou dan even opzoeken wat een fistel is. Gezien je aangeeft mondzorgkundige in opleiding te zijn zou je ook al heb je nog maar een paar maanden gehad ervan wat meer eigen initiatief bij opzoeken ervan kunnen tonen, eigenlijk.
Dit forum kent een zoekfunctie, en dan heb je zoekmachines als google en zo.
di, 10/21/2014 - 08:17 Permalink
Bart96

Daar heb je een punt. Ik ben dus even wezen zoeken en zoals ik zie lijkt het toch te zijn ontstaan t.g.v. een ontsteking.