Kroon kapot 4 dagen na plaatsen, wie draait voor de kosten op?

Author:
k87
Posted:
do, 07/26/2018 - 11:36
Vorige week dinsdag heb ik een kroon laten zetten op een kies. Na 4 dagen brak er al een stuk van de kroon af. Mijn tandarts is niet te bereiken want hij is tot en met 14 augustus op vakantie. Ik heb niet de financiële middelen voor een noodtandarts.
Ik vraag mij af wie er verantwoordelijk is voor de kosten van het repareren van de kroon aangezien hij na 4 dagen al kapot is gegaan.
vV

Als antwoord op door k87

overleggen met de tandarts. Oorzaak achter halen is belangrijk om herhaling te voorkomen. Zou het gewoon neerleggen en reactie afwachten. Wellicht is de vraag overbodig. Ik ken noch dossier nog situatie. Breuk kan verschillende oorzaken hebben, en kostenplaatje varieert van alles voor tandarts tot alles voor patient.
Gezien korte tijd na plaatsing vooralsnog tandarts want materiaalfout is wel nu eerste verdachte.
Gewoon met open vizier gesprek erover ingaan, tot die tijd kan het geen kwaad. Wellicht een eventueel scherp randje door waarnemer tandarts laten polijsten.
do, 07/26/2018 - 15:19 Permalink