Klantbeleving bij de Orthodontist

Author:
Anoniempje123456
Posted:
wo, 04/17/2013 - 16:48
Hallo,

eventjes een nieuw topic,

Welke dingen vinden jullie fijn bij jullie Ortho en welke juist niet? (Bijvoorbeeld Wifi of juist Wachttijden)

Post alle slechte en goede dingen hier,

Bedankt
Anoniempje123456

Hallo,

Heeft u het Topic in het forum: Tandarts gezien? Dat is Klantbeleving bij de Tandarts, dat is dus hetzelfde als dit alleen gaat dit over de orthodontist,

Ik vond het gewoon een ideetje om dit te openen zodat mensen hun ervaringen kwijt kunnen (goede en slechte)
do, 04/18/2013 - 14:21 Permalink
anoniem10

Ik vind het eigenlijk wel een interessant onderwerp.
Wat ik zelf fijn vind is de deskundigheid van het team en de korte wachttijden (ik kon binnen 2 weken terecht voor een eerste consult).
Iets minder vond ik dat er in eerste instantie alleen maar invasieve behandelingen werden aanbevolen voor mij (kaakoperaties), en ik pas na flink doorvragen van mijn kant ook een niet chirurgische optie kreeg voorgesteld. Ik kan me best voorstellen dat een ortho het liefst gaat voor het perfecte resultaat, maar veel clienten zijn denk ik al tevreden met een iets minder perfect resultaat, zeker als dat op een veel eenvoudiger manier bereikt kan worden.
Wat ik verder jammer vind is dat er niet veel ruimte is voor het stellen van vragen (aan de ortho zelf). Bij mijn eerste controle vorige week heb ik de ortho niet eens gezien. De assistente kwam overigens wel heel deskundig over, dus ik heb er wel alle vertrouwen iin.
wo, 04/24/2013 - 14:50 Permalink
Anoniempje123456

Hallo,

Leuk dat jij iets poste,

Ik vond de wachtlijst ook snel.
De wachttijd in de wachtkamer vond ik te lang soms had ik om 15:30 een afspraak en was ik pas om 15:45 of later aan de beurt.

Bij mij kwam bij elke controle eerst de assistent de klepjes van de slotjes open zetten en eventueel de elastiekjes (die lange aan elkaar) eraf halen daarna moest ik even wachten (soms wel langer dan 5 minuten) dan kwam de ortho kijken en zei tegen assistentes wat er gedaan moest worden als er iets gebogen moest woden deed hij dat en ik kon vragen stellen daarna kwam de assiste de klepjes dicht doen of eventueel nieuwe draad erin doen daarna kreeg ik soms wat uitleg over extra dingen zoals stiekjes die je er zelf in moest doen Dan kon ik gaan
wo, 04/24/2013 - 21:54 Permalink
anoniem10

Hoi,

Leuk dat jij ook iets over je eigen ervaring vertelde.
Vervelend dat je vaak wat lang moest wachten in de wachtkamer. Mijn ortho is wel heel stipt, ik ben tot nu toe altijd op tijd geholpen en 1 keer zelfs te vroeg!
Wel fijn dat jij bij de elke controles de ortho wel zelf zag. Nu hoorde ik (van Romy, ook op dit forum) dat het vrij normaal is dat de ortho de eerste controles niet zelf komt kijken. Maar hopelijk zie ik hem binnenkort wel weer een keer, want ik heb nog best wat vragen.

Jij nog veel succes gewenst met je beugelbehandeling! Hoe lang moet je nog?
do, 04/25/2013 - 17:38 Permalink
Romy32

Nu hoorde ik (van Romy, ook op dit forum) dat het vrij normaal is dat de ortho de eerste controles niet zelf komt kijken.

Nou, 'vrij normaal' heb ik niet gezegd.
Ik zei:
Er zijn ook praktijken waar de orthodontist tijdens de eerste controles niet zelf komt kijken. De assistentes plaatsen dan de nieuwe draden in een vaste volgorde. In principe kan dat wel, zeker met ervaren assistentes en wanneer er geen grote bijzonderheden zijn. Als je echter vragen hebt, of de assistente twijfelt ergens over, is het wel belangrijk dat de orthodontist beschikbaar is voor overleg.
do, 04/25/2013 - 19:03 Permalink
vV

Bij slechte ervaringen hoop ik toch echt dat die op zijn minst eerst met betreffende behandelaar worden besproken. Als ie niet weet wat er mis gaat kan hij er ook niets aan veranderen...
Klagen is altijd zo makkelijk, zeker anoniem. Maar iemand die dat doet zonder degeen waarover de klacht gaat te informeren over de ervaringen is net zo slecht bezig als degeen waar de klacht over gaat ( ervan uitgaande dat het een terechte klacht is en geen kwestie van belachelijk hoge eisen of wensen die om logische redenen niet gehonoreerd worden)
zo, 04/28/2013 - 10:58 Permalink