2 Invisalign experts meningverschillen

Author:
mwtjuhc
Posted:
di, 01/03/2023 - 19:47
Hi, twee invisalign experts zijn van mening verschil en ik zit als klant tussen in. Het liefst wil ik door een ander verder afmaken maar is dit mogelijk? Ik heb comprehensive pakket.. Hopelijk heeft iemand raad voor mij.

In detail:
Tijdens de behandelplan werd er vertelt om mijn scheve hoektand (rechtsonder) recht te krijgen moet er een overbit komen. En bij het bovengebit komen er dan spleten tussen. Om deze spleten te vullen werd er aangeraden om composieten te nemen bij mijn eigen tandarts. Dit is niet in het behandelplan inbegrepen. Ik ging ermee akkoord want je vertrouwt op de expertise...

Nu mijn beugel klaar is volgens invisalign expert 1, raad hij mij aan om bij mijn eigen tandarts praktijk te informeren over de composieten. Toevallig is deze tandarts ook een invisalign expert (ik noem hem hier nr. 2) en hij is niet mijn eigen tandarts.. des niet te min, Ik kwam voor een composiet advies, echter gaf Invisalign expert 2 aan dat ik nog niet klaar ben met mijn beugel en dat er veel netter uit kan zien.

Invisalign 1 zegt dat er alles is aan gedaan en dat dit afgehandeld is. Er kan niks meer gecorrigeerd worden..

Invisalign 2 zegt dat dit mogelijk is en dat hij het eventueel over wil nemen (+- EUR 500 extra). Maar hoe geef ik dit aan bij Invisalign 1 i.v.m. de kosten? Wat is mogelijk om te vragen? Dat mijn pakket verder afhandel door Invisalign 2 en vervolgens terug bij Invisalign 1 om de beugel te laten verwijderen?

Ik zit in een hele vervelende situatie. Het liefst wil ik hen twee laten communiceren inplaats van dat ik twee praktijken op en neer moet bellen...
Tandarts_Richa…

Als nr 2 de behandeling over neemt en voort zet, neemt nr 2 ook de verantwoordelijkheid over, U gaat dan niet terug naar nr 1 lijkt mij. Kost u wel 500 extra, en betaalt nr 1 wat u daar schuldig bent. Als u niet tevreden bent over nr1 kunt u altijd een second opinion halen, zijn wel kosten aan verbonden en eventueel een klacht indien. Maar niet eerst ergens anders verder gaan en dan een klacht. U schrijft dat u voor composiet naar uw eigen tandarts praktijk gaat maar door een ander ta in die praktijk behandeld wordt?. Waarom niet gelijk bij uw eigen ta praktijk.de behandeling gedaan.. maar ja dat is een gepasseerd station. Waarom zou u twee praktijken op en neer moeten bellen als nr 2 verder gaat. Dat is de taak v nr2 indien nr2 dat nodig vindt. U kunt altijd bij een ander verder gaan indien u een ander kunt vinden. Een orthodontist neemt niet graag een behandeling over, vaak wegens andere inzichten. En een verzekeraar betaalt niet nogmaals een volledige behandeling.
di, 01/03/2023 - 23:28 Permalink
mwtjuhc

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Dank voor je bericht Richard.

I.V.M. een vervolg afspraak voor een spalkje en nachtbeugel, moest ik bij mijn eigen tandartspraktijk informeren over de composieten. Mijn eigen tandarts was niet aanwezig of de receptioniste had me verkeerd begrepen en plande mij bij een tandarts die ook Invisalign doet. Het zou mij niet uitmaken wie mij advies geeft als het maar een tandarts is dachtte ik..

Kan ik bij Invisalign expert 2 niet als een second opinion beschouwen? Ik kan moeilijk een klacht indienen gezien ik de behandelplan akkoord heb gegeven en het eindresultaat ook zo is geworden lijk me?

Maargoed, van de week afgesproken dat Invisalign expert 2 met mijn eigen tandarts gaat bespreken incl. de mail van Invisalign expert 1. Echter pas aan het einde van de maand een reactie omdat beide op vakanties gaan en de periode overlappen..

Dankzij uw bericht heb ik nu een dergelijk overzicht wat er te verwachten staat.
vr, 01/06/2023 - 19:57 Permalink