Electronische tandenborstel: Oral-b 7000 serie :)

Author:
Limburger
Posted:
zo, 12/14/2003 - 14:45
Gisteren bij de media markt deze tandenborstel gekocht. En vandaag voor het eerst gepoetst ermee :smile:

Stond ff versteld, hoe dat ding poetst. Vergeleken met mijn vorige is het een wereld van verschil.

Het lijkt wel alsof mijn tandarts bezig is om tandplak te verwijderen. Kan natuurlijk zijn, dat ik moet wennen aan het grote aantal rotaties per minuut. Dat zijn er 40.000.

Tot nu toe ben ik tevreden. Eerst twijfelde ik tussen de philips sonicare en oral-b 7000. Maar de sonicare kost 159 euro ( duurste uitvoering) en dat is me "iets" te duur.

Kan het zijn, dat ik nu al verschil merk? Dat mijn tanden witter zijn, na 1 keer poetsen? Als roker en koffie drinker, was er toch wat aanslag aanwezig.

Nog iemand hier, die de oral-b 7000 serie heeft? Of mensen met de sonicare, die tevreden zijn?

Limburger.

( ps. tanden poetsen op deze manier, is stukken leuker :smile: )
Limburger

1 of 2, wat maakt het uit :razz: Hoewel het verschil tussen 1 en 2, groter is dan het verschil tussen 999 en 1000 :grin:

129 euro voor de goedkoopste versie, en 159 euro voor duurste versie van sonicare vind ik dus belachelijk. Uit principe wil ik omgerekend geen 330 gulden uitgeven. ( 330 gulden omdat ik de duurste zou hebben aangeschaft)

Vraag me af wat de productiekosten zijn van de sonicare. Denk dat ze nu geld eruit willen slaan, omdat het nog een redelijk nieuw product is. Straks, over een paar jaar, liggen ze waarschijnlijk voor 70 euro in de schappen.

20 euro voor een nieuwe borstel vind ik ook ronduit afzetterij.

Sonicare heb ik in de handen gehad en aangezet. Was wel een behoorlijke trilling dat het apparaat veroorzaakte. Trilde bijna uit mijn handen :razz:

Op een ander forum heb ik ook gevraagd naar ervaringen van mensen met de sonicare. Een man beweerde dat zijn vullingen los lieten door het gebruik ervan. 3 vullingen waren los geraakt.

Nou ja, ben tevreden met de braun nu. Als de braun kapot gaat, zie ik wel wat ik daarna aanschaf.

Limburger.
zo, 12/14/2003 - 17:57 Permalink
Limburger

Ik denk niet dat andere maatschappijen die kopjes gaan namaken van de sonicare. Mede door het patent dat erop zit, en ook omdat ze volgens mij geen aparte productie-lijn gaan aanbrengen daarvoor.

Bij it's heb ik een folder van de sonicare meegenomen en gelezen. Erg overdreven brengen ze het. Toen ik het voor het eerst las, kreeg ik de indruk dat er een straal water uit de sonicare zou komen.

Omdat ze het erg overdreven brachten, wat de invloed van stromend water is. De sonicare maakt alleen gebruik van water dat via poetsen door de mensen in de mond wordt genomen.

De braun maakt dan toch ook gebruik van het water?

En ja, 159 euro is belachelijk. Ze moeten zich laten nakijken bij philips.

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is de sonicare alleen uniek door de borstel die eruit ziet als een normale hand-tandenborstel.
zo, 12/14/2003 - 19:11 Permalink
de digitale tandarts

Nou de sonicare zou uniek moeten zijn door de hoogfrequente trillingen die de bortel maakt. Hierdoor zou ook plak en aanslag op plaatsen waar de borstel niet komt moeten verdwijnen.

Vullingen die loslaten door poetsen waren blijkbaar al niet in orde!!!

Uit onderzoek blijkt wel dat electrische tandenborstels alleen beter poetsen dan handentandenborstels als je ze ook goed gebruit..misschien een keer meenemen naar je volgende tandartsbezoek?!



[ Dit Bericht is bewerkt door: Incisor op 2003-12-17 23:07 ]
wo, 12/17/2003 - 23:07 Permalink
Hoi pipeloi

Zo nu sta ik bij de goede topic:

Ik heb 'm nu ruim een week en hij poetst inderdaad beter dan mijn eerste elektrische. (ook van Braun overigens) De timer is ook wel goed voor mij, was altijd te snel klaar. En het resultaat mag er wezen hoor !!

Niet vergeten die 15 euro retour te vragen he ?
do, 12/18/2003 - 07:57 Permalink
bangerik

Ik heb sinds kerst de Sonicare, wowieeeeeeee, echt geweldig, zeker vergeleken met mn handpoetsen daarvoor. Daarbij heb ik nog leren flossen en minder roken en ik heb veel wittere tanden :smile:
ma, 01/26/2004 - 21:10 Permalink