Afspraak niet nagekomen dus betalen????

Author:
zoleuk
Posted:
do, 12/30/2010 - 20:20
Ik kreeg een telefoontje van de tandarts dat ik niet op een afspraak was gekomen. De tandarts heeft door het systeem een uitnodiging laten sturen die ik nooit heb ontvangen en nu wil hij dat ik betaal. Ik heb de afspraak nooit gemaakt dus wat nu?
vV

een uitnodiging is iets anders dan een afspraak. Overigens maak ik vaak mee dat mensen bij de afspraak gelijk een nieuwe krijgen voor 6 mnd later, maar dat kaartje dan kwijtraken, en dan beweren die afspraak niet gehad te hebben, terwijl bij ons in de agenda duidelijk staat dat ie gemaakt is, en wanneer. Zou het dus misschien kunnen zijn dat u die afspraak langer geleden al gemaakt heeft maar vergeten bent hem in de agenda te zetten?
ma, 01/03/2011 - 09:20 Permalink
vV

Een kaartje :smt017 mijn tandarts doet alles via de mail :smt001

Gr. Warsteiner

ze krijgen bij maken afspraak een kaartje, gewoon ouderwets papier.
Om meerdere redenen, bevestigingen per mail, zelf plannen via webagenda kan allemaal, maar is extra service waar men geen rechten aan kan ontlenen.
En u houdt het misschien niet voor mogelijk, maar lang niet iedereen heeft een mail/internetaansluiting....echt waar.
do, 01/20/2011 - 12:48 Permalink
BJN

Ik zit een ander segment, dat is duidelijk. ;-)
Handgeschreven kaartjes, zooo 2007.

Ook bij mij gaat alles al 3 jaar alleen via mail en webagenda. Elke patient heeft zelfs een iphone, blackberry, oid. Kaartjes schrijven doe ik niet. In de agenda rechtermuisknop -> stuur email (in Exquise - voor mij zo gemaakt). Op het openbare draadloos netwerk heeft de patient meteen een mail die door te klikken is naar iCal. En op vrijdag automatisch alle 300 afspraken van volgende week confirmeren met een email. Maar inderdaad, bij mij komen ze elke maand, niet elk half jaar. Dus kan ik de veranderingen goed bijhouden nav de terugmeldingen van de automatische herinneringen.
Maar pas op, als ZE merken dat je te efficient wordt ( :smt018 ) dan wordt je gekort, dat hebben we gemerkt...
do, 01/20/2011 - 20:37 Permalink
vV

Handgeschreven kaartjes, zooo 2007
klopt helemaal, daarom worden ze ook geprint... :smt003

maar geen oproepen of zo meer per post, gaat allemaal per mail, en mensen die geen mail hebben hebben dan pech, worden zo ook (in andere bewoordingen over geinformeerd). Voor verdere discussies maakt het niet uit, mensen met een ""no show"" zeggen toch altijd de herinnering niet gehad te hebben, of het nu per post, mail of SMS is...

Wat inderdaad opvalt in de huidige tijd is dat mensen zoooo laks zijn met doorgeven van wijzigingen, of dat nu een andere verzeekring, een verhuizing of ander telenr of mail is, allemaal even beroerd.. schijnt zo moeilijk te zijn dat even door te geven terwijl dat met mail zo eenvoudig is..en als het niet goed gaat heeft de tandarts (of welke arts dan ook) het niet goed gedaan..
vr, 01/21/2011 - 08:49 Permalink
mecánico para …

Ik krijg een ouderwets leuk en grappig kaartje dat het weer eens tijd word om een afspraak te maken :) Ze doet nooit gelijk een afspraak over een half jaar plannen aangezien er nogal wat mensen zijn die dit vergeten en de eventuele kosten niet willen betalen omdat ze van niks wisten.



daarmee creëer je veel telefoon verkeer. ik doe het wel. Meteen plannen voor 3-6-9 of 12 maanden, en dan 2 weken vantevoren een kaartje. scheelt zoveel gezeik over wellus en nietus enzo. Rekeningen voor een keertje iets vergeten? Ik word altijd wat vervelend van mensen die het twee, drie keer vergeten, voor de rest..........ik heb wel wat beters te doen
za, 01/22/2011 - 22:04 Permalink
watidatga

Wat inderdaad opvalt in de huidige tijd is dat mensen zoooo laks zijn met doorgeven van wijzigingen, of dat nu een andere verzeekring, een verhuizing of ander telenr of mail is, allemaal even beroerd.. schijnt zo moeilijk te zijn dat even door te geven terwijl dat met mail zo eenvoudig is..en als het niet goed gaat heeft de tandarts (of welke arts dan ook) het niet goed gedaan..


is volgens mij vaak geen onwil van de mensen om het door te geven maar er zijn zoveel mensen en bedrijven waar je veranderingen door moet geven dat je natuurlijk altijd wel 1 of meerdere vergeet.
Vind het dan wel de verantwoordelijkheid van de patient en die moet dan ook gewoon betalen als die het vergeten is te melden.
za, 01/29/2011 - 11:36 Permalink