verkeerde behandeling moet je dan ook betalen. hoe zit dat?

Author:
timba
Posted:
za, 05/15/2010 - 18:12
hallo ik ben tim. ik wil toch even iets meer weten over de gang van zaken omtrent mijn behandelingen de afgelopen 2 maanden.ik ging iets minder dan 2 maanden geleden met een kapotte verstandskies naar mijn tandarts na een controle is er een afspraak gemaakt voor een volgende behandeling ik dus nog geen week later naar mijn tandarts om mijn verstandskies te laten trekken [links boven] prima was mijn laatste.
maar ik heb een heel slecht gebit er waren dus ook gaatjes in andere kiezen geconstateerd.
r boven en r onder. zij dacht dat het langer zou duren omdat de helft weg was van mijn kies maar het ging sneller dan zij dacht. dus er was nog tijd over dus zij vroeg zal ik je kies r onder alvast voor behandelen, ik had dus al bij mijn controle afspraak 4 afspraken gemaakt gedurende de 3 volgende maanden. ik dacht prima want ik hou er niet van om lang bij de tandarts te zitten. dus zij boorde de vulling weg om er een nood vulling inte doen dat deed al heel erg pijn met verdoving. ik zou dus een week later terug komen voor de rest van de behandeling maar toen de verdoving was uitgewerkt heb ik een hevige pijn gekregen. ik heb 2 nachten wakker gelegen van de pijn ik dus woensdag naar mijn tandarts bellen van, ik hou het niet meer. mocht ik smiddags langs komen. er werd een foto gemaakt en ik kreeg een recept voor anti biotica en pijnstillers want ze zij dat er niks gedaan kon worden vanwege de ontsteking, maar ik wil er wel bij vermelden dat ik voor die behandeling maandag totaal geen pijn had. maar ik werd dus weggestuurd maar de volgende 2 dagen was de pijn alleen maar erger geworden ik hield het niet meer ik kon mijn werk niet uitvoeren en ik had al 4 nachten niet geslapen. ik vrijdag weer bellen ik wilde niet zo het weekend in gaan maar mijn eigen tandarts werkt nooit op vrijdag dus ikmocht langs komen bij een andere tandarts die liet een foto maken 3e al in een week en zag het probleem gelijk hij vertelde mij dat ze met die noodvulling het gaatje in mijn wortel had afgesloten en daar is allemaal pus gaan ontwikkelen en dat veroorzaakte die heftige pijn er kwam volgens die tandarts een heleboel uit. ik wilde hem op mijn blote knieen bedanken zo blij was ik dat de druk weg was hij vertelde mij ook nog dat ik moest opletten dat als ze mijn gaatje in mijn kies r boven ging behandelen dat niet hetzelfde ging gebeuren want volgens hem was de situatie hetzelfde. ik ging dus de maandag erop naar mijn afspraak om de behandeling te voltooien ik kreeg een wortel kanaal behandeling en nu heb ik er geen last meer van gelukkig!! maar nu was ik dus in een week 4 x bij de tandarts geweest er zijn 3 of 4 fotos gemaakt en ik heb meerdere rekeningen in totaal zo een 600 euro die ik zelf moet betalen ook omdat ik geen aanvullende verzekering heb maar ik wil dus weten heeft zij fouten gemaakt en zo ja moet ik dan alsnog voor de kosten opdraaien. ik zou hier graag meer over willen weten. bvd Tim
vV

basis is: de tandarts heeft d egaatjes en ellende niet veroorzaakt, die heeft mi gewoon voldaan aan de inspanningsverplichting. |Dat het lichaam daar anders op gereageert heeft dan verwacht is de tandarts niet verwijtbaar m.i. behoort toch min of meer tot de normale complicaties bij dit soort behandelingen. ind wel dat de behandeling met AB en pijnstillers niet echt nodig was maar dat er iets anders gedaan had moeten worden (namelijk gelijk de wortelkanaalbaheandeling)

Is gevolg van het slechte gebit, niet van fouten van de tandarts mi, vind ook het commentaar van de tandarts die de noodbehandeling gedaan heeft beetje kort door de bocht.

Even goed overleggen mbt de andere gaatjes, zijn ze heel diep moet je toch ook daar rekening houden met een wortelkanaalbehandeling. En even goed kijkenzoeken naar de oorzaak van al die gaatjes/gaten natuurlijk om herhaling in de toekomst te voorkomen...
za, 05/15/2010 - 18:30 Permalink
Marten G.

Niet betalen is geen optie. U kunt als u denkt dat er foutief is gehandeld als de tandarts "onder de Standaard"heeft gehandeld dat met hem communiceren. Krijgt u geen reactie :dan hetzelfde nogmaals in een brief. Weer geen of geen bevredigend reactie een briefje waarin u stelt een klacht bij de beroepsorganisatie neer te leggen.

Een lichaam is een biosysteem dat niet altijd direct reageert op een ingestelde behandeling.
Preventie: vraag voor een behandeling wat de kosten zijn.
zo, 05/16/2010 - 17:20 Permalink