verkeerd geplaatse kronen en hertsel

Author:
vermeulen
Posted:
vr, 02/12/2010 - 15:23
Vraag:
Als na 13 maanden blijkt dat twee geplaatste kronen ( op een implantaat) niet juist zijn geplaatsts (1 staat los en de tweede sluit niet aan ("kiert"), wat is dan de gebruikelijke garantie?
Onze oude tandarts (daar zijn we zelf vertrokken omdat het vertrouwen weg was) eist bijna dat een herstel behandeling door hem zelf gedaan wordt. In dat geval zijn de kosten geheel voor hem. Als een andere arts gaat behandelen wil hij wel 50% betalen. Moet je hier als patient mee akkoord gaan?
Overigens zijn de klachten door de kaakchirurg, gnatoloog en onze nieuwe tandarts bevestigd.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe treedt je dan op?

Peter
Spiegeltje

De tandarts geeft toe dat er iets door zijn fout niet goed is gegaan met de kronen en is bereid om dat te herstellen. In het Nederlands recht zit het zo in elkaar dat als iemand niet aan zijn verplichting voldoet (correct plaatsen van kronen in dit geval) je altijd de kans moet geven dit binnen een redelijke termijn te herstellen. Daartoe is de tandarts bereid en die kans moet je hem dus ook geven. Anders heb je so wie so geen recht op schadevergoeding. Tenzij de tandarts aantoonbaar niet in staat is te herstellen, maar gebrek aan vertrouwen is op zichzelf daarvoor onvoldoende basis, dan moet u echt met harde feiten komen over eventuele onkunde van de tandarts op dit gebied. Als ie 50% wil vergoeden, als alternatief voor zelf herstellen, gaat hij eigenlijk al verder dan waartoe hij wettelijk is verplicht. Ik zou dit aanbod maar snel accepteren, voordat de tandarts zich bedenkt :D
vr, 02/12/2010 - 15:37 Permalink