Tandartsen onderling

Author:
rimpeldepimpel
Posted:
zo, 01/14/2007 - 18:22
ik lees hier nu een paar dagen, en wat me erg opvalt
is dat alle tandartsen elkaar veel te veel steunen

er is er niet eentje die zegt tja dat heeft ie niet goed gedaan.
accra

ik lees hier nu een paar dagen, en wat me erg opvalt
is dat alle tandartsen elkaar veel te veel steunen

er is er niet eentje die zegt tja dat heeft ie niet goed gedaan.


Interessant onderwerp. Ik ben zelf getrouwd met een medicus (of is het medica?) . Die kan behoorlijk kritisch zijn over medici in andere vakgebieden, maar op haar eigen vakgebied ligt dat toch wat lastiger. Dan is het blijkbaar toch moeilijker om kritiek van 'buitenstaanders' te accepteren. Maar zo'n houding wel heel logisch natuurlijk, niets menselijks is artsen vreemd.....
zo, 01/14/2007 - 18:40 Permalink
mecánico para …

ik lees hier nu een paar dagen, en wat me erg opvalt
is dat alle tandartsen elkaar veel te veel steunen

er is er niet eentje die zegt tja dat heeft ie niet goed gedaan.


het is altijd een éénzijdig verteld verhaal en we waren er niet bij. Degene die een mening heeft gegeven is de kaakchirurg.
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, want hij heeft the afterparty mogen beleven. Echter.........zeggen dat iets apert fout is is niet echt makkelijk zonder de patient te zien en een beetje wederhoor te doen.
Dat het een weinig charmant verhaal is is me wel helder.
zo, 01/14/2007 - 19:10 Permalink
mecánico para …

ik lees hier nu een paar dagen, en wat me erg opvalt
is dat alle tandartsen elkaar veel te veel steunen


weet jij wie er allemaal tandarts zijn hier, overigens?
zo, 01/14/2007 - 19:11 Permalink
Spiegeltje

Wie op dit forum tandarts is blijft voor iedereen een beetje gissen natuurlijk. Er zijn er hier wel een paar die als beroep 'tandarts' vermelden maar dat kan iedereen wel beweren :-? Als je een tijdje op internet meeloopt weet je dat je hiervoor moet oppassen. Sorry als ik de echte tandartsen hiermee irriteer :wink: .

Maar de kwaliteit van dit forum lijkt me wel goed. (Niet geheel juiste) antwoorden worden meestal wel gecorrigeerd of aangevuld, of ze nou van een tandarts afkomstig zijn of niet.
zo, 01/14/2007 - 20:41 Permalink
de digitale tandarts

Wat betreft de profielen, het is wel degelijk zo dat tandartsen, tandartsen zijn. Gebruikers kunnen niet zelf een titel aannemen dat gaat altijd via de beheerders, zodat er controle op is.
Er zijn echter ook tandartsen die soms hier schrijven, die geen titel bij hun naam willen hebben.

Met vriendelijke groet.
zo, 01/14/2007 - 22:46 Permalink
Chris888

Er zijn ook posters, die krijgen vanzelf en ongevraagd een "titel". En aangezien mij zo'n "titel" niks interesseert, is de "titel" op zichzelf dus eigenlijk niet juist, in mijn geval. :smt043


vlindernetje ipv tandenborstel was meer op z'n plaats geweest.
<- daaro
zo, 01/14/2007 - 22:53 Permalink
Chris888

haha,
ik poets maar een keer of zes per week, maar heb ook maar zo'n vijf drillmomenten per dag....

maar ik vinnum wel mooi!
zo, 01/14/2007 - 23:03 Permalink
de digitale tandarts

Ik denk dat drillmoment effectiever in de voorlichting is dan 'zuurstoot' grappig!

Zal eens kijken naar update voor geïnteresseerde plaatje.
zo, 01/14/2007 - 23:11 Permalink
Traveller

Allemaal erg grappig :roll: maar er is hier wel iemand die een serieus probleem aan de hand heeft. Dus even terug naar het onderwerp. Wat al eerder is gezegd, lijkt mij ook uit eigen ervaring inderdaad de koninklijke en ook meest zinvolle weg: eerst gaan praten. Nee correctie, nog een stap daarvoor: eerst zelf de feitelijkheden en de emoties van elkaar scheiden. Waarbij ik onmiddellijk aan wil geven dat ik ontzettend kan begrijpen dat je hier kwaad en verdrietig over bent, om nog maar niet te spreken van de angst die het veroorzaakt. Maar tracht dat uit elkaar te halen en en de feitelijkheden (dus de handschoenen, het boren in de wang, slechte communicatie over handelingen etc) uit elkaar te halen. Met die zaken zou ik vervolgens het gesprek aangaan. En bedenk wat je uit het gesprek wilt hebben. Krijg je dat niet, bepaal op basis daarvan je verdere route. Overigens wil ik je er wel op wijzen dat ook slechte communicatie en onvoldoende informeren over behandelopties en het verloop van een behandeling mogelijkheden bij een tuchtrechter bieden. De kans op "succes" (in mijn optiek hebben alle partijen al verloren als ze bij een tuchtzaak uitkomen, vandaar de aanhalingstekens) is echter klein voor een klant/patient. Wat je ook nog zou kunnen doen - dit alles uiteraard afhankelijk van het doel dat je nastreeft: met je eigen tandarts praten over het verloop en hem vragen wat te doen met deze collega van hem.

Welke weg je ook kiest: het goed op een rijtje hebben van feitelijkheden helpt je altijd. Ga dus ook terug naar je kaakchirurg om op papier te krijgen wat die allemaal heeft aangetroffen inclusief de foto's. Parkeer je emoties voor het moment of verwerk ze op een ander moment, maar niet in het gesprek. Daar zou ik als ik je mag raden je beperken tot redelijk droge termen als je onheus bejegend voelen. Dat voorkomt namelijk dat je op je emoties wordt afgeserveerd.

Heel veel succes en laat nog eens horen hoe je gevaren bent!

Traveller
ma, 01/15/2007 - 08:34 Permalink
Chris888

Allemaal erg grappig :roll: maar er is hier wel iemand die een serieus probleem aan de hand heeft.


had
22 juli 2006

't ging inmiddels ergens anders over.
ma, 01/15/2007 - 09:03 Permalink
mecánico para …

Allemaal erg grappig :roll: maar er is hier wel iemand die een serieus probleem aan de hand heeft.


had
22 juli 2006

't ging inmiddels ergens anders over.


Alle voorstellen van voorheen waren ook niet voor nix op geschreven, alleen van die patient hoor je na bezoek aan de helpdesk hier nooit meer wat.
:roll:
ma, 01/15/2007 - 09:52 Permalink