Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Ook problemen met tandarts in gouda | Tandarts.nl
4 berichten / 0 nieuw
Ook problemen met tandarts in gouda
casper
Offline
Laatst gezien: 15 jaar 3 weken geleden
Geregistreerd: 01/15/2003 - 01:00
door casper wo, 01/15/2003 - 17:01
#1

Heeft u ook opmerkingen over de behandeling van tandarts x te Gouda?

Zoals: dat ze twee mensen tegelijk behandelt?
Haar assistentes te veel laat doen?
Deze vervolgens fouten maken? (Zoals een kroon loswippen en vervolgens per ongeluk een kies met wortel en al trekken zonder verdoving???)
Gaatjes niet goed schoon maakt, waardoor er onder de vulling na een tijd een nieuw gat ontstaat, m.a.g. een kroon, die anders niet nodig was geweest.
Te grote gaten met witte vullingen vullen die vervolgens gaan lekken?
Kinderen zonder overleg met ouders een beugel opleggen?
Etc etc.
Graag hoor ik mensen die dit herkennen, zodat we hier iets aan kunnen doen.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-01-17 08:25 ]

afbeelding van de digitale tandarts
de digitale tandarts
Offline
Laatst gezien: 3 jaar 2 maanden geleden
Geregistreerd: 09/06/2001 - 02:00
door de digitale tandarts vr, 01/17/2003 - 08:34

Beste Casper,

Het is altijd interessant en leerzaam om te horen waar problemen tussen patienten en tandartsen kunnen ontstaan.

Ik heb de naam van de tandarts echter weggehaald, omdat het ook niet de bedoeling van het forum is om (nog een keer)tandartsen met naam en al in een negatief daglicht te plaatsen.

Het behandelen op meerdere stoelen, wordt vanwege de grotere efficientie steeds vaker in praktijken ingevoerd.

Als ik het goed begrijp bent u van mening dat dit ten koste van de kwaliteit gaat.

Misschien dat andere forumbezoekers het hiermee eens zijn of dat er ook tevreden mensen zijn, waarvan de tandarts op meerdere stoelen werkt.

Met vriendelijke groet.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-01-17 08:35 ]

lienos
Offline
Laatst gezien: 14 jaar 7 maanden geleden
Geregistreerd: 09/08/2002 - 02:00
door lienos vr, 01/17/2003 - 14:28

Over het beruiken van meerdere stoelen:
Onze tandarts doet dit ook,terwijl hij nog met de andere patient bezig is,kun je gaan zitten en de assistente legt alles klaar.Dit werkt heel prettig.Beter dan een wachtkamer vol en de tandarts/assistente moet alles nog opruimen en weer klaarmaken voor de volgende.

admiraal
Offline
Laatst gezien: 7 jaar 1 maand geleden
Geregistreerd: 11/19/2002 - 01:00
door admiraal ma, 01/20/2003 - 22:43

Sinds enkele jaren is er nieuwe wetgeving. De wet Beroepen Individuele Gezondheidszorg. Tandartsen zijn niet met uitsluiting van anderen bevoegd om te behandelen, maar wie bekwaam is, mag bepaalde tandheelkundige handelingen verrichten. Uitzondering: voorbehouden handeligen zoals:boren, snijden, verdoven, en het gebruik van Rontgenstraling. Maar onder strikte omstandigheden: voldoende kennis en scholing en schriftelijke opdracht en direct toezicht is het zelfs mogelijk dat deze handelingen worden gedelegeerd. (?)
Er zijn veel routinehandelingen die een goed opgeleide assistente of HBO mondhygienist kan en mag uitvoeren. De tandarts blijft verantwoordelijk.
Kortom: meer handjes aan de stoel kan efficienter zijn, en ook goedkoper .
Nadeel: de scholing van tandartsen is wettelijk geregeld, ze worden in een register ingeschreven en staan onder Tuchtrechtelijk toezicht en dienen aangesloten te zijn bij een klachtencommissie. De opleiding van Mondhygienisten is ook wettelijk geregeld.
Wat betreft de duizenden tandartsassistentes is het wat vager: soms hebben ze een MBO opleiding, een schriftelijke LOIcursus, NTI, maar vaak ook “in de praktijk”opgeleid. Het is niet altijd even duidelijk of de behandelaar ook over kennis en de vereiste vakbekwaamheid beschikt. Maar. . . . . . . . . . . . . de tandarts is verantwoordelijk,. Vertrouwt U het niet, vraag hem beleefd en direct naar de opleidingen van zijn personeelsleden. Hebben ze diploma’s, certificaten? Het gaat toch om UW gezondheid en Uw geld? Uw tandarts zal dat graag uitleggen als dat in zijn praktijk goed voor elkaar is. Helaas draait het soms ietsjes meer om “de omzet” dan om de kwaliteit, maar Uw kritiek dient te worden opgevat als Gratis Advies. Krijgt U vage antwoorden, bericht me dan maar eens terug. De tandartsen van Nederland dienen hun tanden in kwaliteit te zetten. Laat dat spaak, dan zijn er voor patienten vele correctiemogelijkheden.