niet luisteren

Author:
Linda Viola
Posted:
zo, 07/27/2003 - 16:24
het probleem met mijn tandarts is meerledig
1: hij stelt geen behandelplan op maar komt gewoon elk jaar met vier of vijf noodzakelijke behandelingen, laat je dan weer voor een jaar gaan met de mededeling dat het nu allemaal dik in orde is, om vervolgens na een jaar weer met het circus opnieuw te beginnen. Kosten intussen meer dan €3000,=.
2: al je vraagt wat een bepaalde behandeling gaat kosten (we hebben twee kleine kinderen en hoge kosten) dan zegt hij alleen dat het wel meevalt (niet dus!!)
3: de rekeningen lopen via een incasso-organisatie, nu is er een conflict over een rekening uit 2001, wij hebben de rekening mer daaarop de verrichtingen nooit gekregen, de incasso-organisatie zegt dat eea in handen is van de deurwaarder en dat zij geen kopie van de nota kunnen overleggen en de deurwaarder zegt daqt ook niet te kunnen en dat we daarvoor bij onze tandarts moetenzijn, die zegt echter eea in handen te hebben gegeven van de incasso-organisatie om van dit gezeur af te zijn, bemiddelen wil hij niet, verder behandelen ook niet omdat er een betalinggsachterstand zou zijn vanwege die ene rekening.
4: de mondhygieniste heeft twee jaar geleden een gaatje geconstateerd, ondanks herhaald vermelden tijdens bezoeken is daar nog altijd niets aan gedaan.
5: ikzelf ben tevreden over deze tandarts, de problemen betreffen mijn echtgenoot, die van een andere tandarts naar de mijne is overgekomen omdat ik alle vertrouwen in hem heb(had!?) maar praten over de problemen of aangeven dat je eventueel een andere tandarts zal zoeken resulteerd in een simpel:nou dat moet dan maar!!!!
6: een brief sturen (e-mail ook goed) daarop wordt geen reactie gegeven.

HELP, het is namelijk in den haag/rijswijk niet gemakkelijk een andere tandarts te vinden waar 4 personen ( mijn kinderen dus ook ) terecht kunnen. Ik vind het heeel jammer dat het vertrouwen dat in 20 jaar gegroeid was zo teniet is gedaan er zijn geen boze woorden gevallen, maar de tandarts reageert totaal niet, de assistente ook niet. Een vertrouwensband is toch noodzakelijk om een goed gebit te krijgen cq te houden??????
Caro

wie niet tevreden is over zijn tandarts,en dit nie tmet hem kan bespreken, kan zich voor een advies wenden tot TIP (tandheelundig informatiepunt)daar kan men terecht voor advies,second opinions, vragen over kosten,..etc

levert dat geen bevredigend resultaat op, dan kan men een bemiddelaar zoeken , bijv adviserende tandarts van ziekenfons, of de inspectie gezondheidszorg in de regio.
Volgens de Wet klachtrecht Zorgsector is iedere zorgaanbieder verplicht een klachtencommisie in te stellen, bij TIP kan men info en hulp krijgen bij het indienen van een klacht.
de klacht moet schriftelijk worden ingediend bij de NMT (nederlandse maatschappij ter bevordering der tandheelkunde)

TIP, POSTBUS 2000, 3430CA NIEUWEGEIN
TEL:0900-2025012
wo, 07/30/2003 - 09:45 Permalink