Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Instructies voor het gebruik van dit forum! | Tandarts.nl
1 post / 0 nieuw
Instructies voor het gebruik van dit forum!
afbeelding van de digitale tandarts
de digitale tandarts
Offline
Laatst gezien: 3 jaar 2 maanden geleden
Geregistreerd: 09/06/2001 - 02:00
door de digitale tandarts wo, 05/12/2004 - 21:16
#1

Heeft u een meningsverschil met uw tandarts :smt062 ; op dit forum kunt u uw ervaringen mededelen en uw mening geven.

Maar wees er van bewust dat berichten met namen van tandartsen, overdreven negatieve berichten en berichten met scheldwoorden zullen worden verwijderd!

Wat kunt u zelf doen bij een meningsverschil:
Bespreek het probleem, uw teleurstelling met uw tandarts, blijf er niet mee lopen.
Als uw tandarts niet adekwaat reageert, een klacht of opmerking niet als gratis advies accepteert, maak dan beleefd en vasthoudend duidelijk dat het U ernst is.[/*]
Helpt dat niet, schrijf Uw probleem kort en duidelijk op, stuur het naar de tandarts en geef hem een redelijke termijn om te reageren.[/*]
Als hij niet binnen de termijn reageert, dan kunt U met uw voeten stemmen en uw heil anders zoeken (afhankelijk van de kwestie) .Vraag dan of hij U een kopie van het dossier aan U stuurt en meldt de reden van uw vertrek. Dat lucht U op, en hij leert ervan. Ontneem hem dat leermoment niet. [/*]
Zit de kwestie zo hoog dat stemmen met de voeten niet het middel is vraag hem dan schriftelijk bij welke klachtencommissie hij is aangesloten en naar het adres. Er zijn 2 beroepsorganisaties de NMT of de ANT. Informeer bij die adressen over de procedure aldaar. Zet Uw klacht zo duidelijk en zakelijk mogelijk op papier en zorg dat U documentatie, correspondentie in kopie bij de hand heeft. [/*]
U stelt het behoud van de meestentijds uitstekende relatie met Uw tandarts op prijs, maar wilt U een oplossing voor het Probleem dan is er de mogelijkheid van Mediation. Beide partijen moeten voor deze wijze van bemiddeling wel voelen en er vrijwillig aan meewerken.Onder begeleiding van een mediator lossen beide partijen als het waar hun probleem zelf op. Voordeel: geen schade aan de relatie.[/*]

Mocht u er met uw tandarts niet uitkomen dan is het zoals reeds eerder vermeld mogelijk een klacht in te dienen bij de beroepsorganisatie waar de tandarts bij is aangesloten. Over het algemeen is dit de Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde of de Associatie Nederlandse Tandartsen.

Bron mr. W.J. Admiraal.