Ik wil een schoon dossier

Author:
De Mol
Posted:
di, 05/11/2010 - 16:01
Ik heb nog weer eens een vraag. Een tijdje terug hebben wij ons dossier gekregen, nou er wat daar allemaal in stond. Fijn als je zo een nieuwe tandarts moet zoeken.

Nu heb we een week of 6 een brief gestuurd, geen enkele reactie! Nu al 2 maal een mail gestuurd naar praktijkmanager geen enkele reactie.

Nu vragen wij ons af of de brief en de mailtjes sowieso wel bij de desbetreffende persoon zijn terecht gekomen of bij de "praktijkmanager " zijn blijven hangen.

Welke weg kunnen we nog bewandelen om contact met ze te krijgen! Door dit fijne dossier hebben we namelijk nog geen andere tandarts gevonden. Een officiele klacht via het nmt duurt namelijk nog tot november voordat uitspraak over zou kunnen worden gedaan.

Ik hoop dat jullie nog een keer wat tips hebben!
De Mol

Sowieso is het hier in de regio al lastig om een andere tandarts te vinden. De meeste nemen geen patiënten meer aan.

En omdat ik zelf nogal wat problemen heb/had ben ik wel opzoek naar een goede tandarts, die wel met me mee wil denken.
di, 05/11/2010 - 16:56 Permalink
Zwaantje

Ik zou toch maar een klacht indienen bij de NMT (want de wet WBGO wordt niet in acht genomen) en misschien buiten de regio een tandarts zoeken? Ook al duurt het maanden voordat de klacht behandeld wordt de tandarts moet wel reageren op de klacht voor de mondelinge zitting (bij een klacht) daarnaast is er ook nog steeds de mogelijkheid tot mediation. Ik zou voor de NMT gaan want hier schiet je toch ook niets mee op.
di, 05/11/2010 - 17:16 Permalink
vV

ik zou de brieven en mails bij het dossier voegen met de opmerking dat er geen reactie vanuit d epraktijk daarop is gekomen. En ik snap niet hoe de inhoud van een dossier inschrijving in de weg kan staan, of willen ze vooraf het dossier zien voordat erover beslist wordt?? vind ik dan weer een vreemde gang van zaken.

Als iemand bij inschrijving over zaken gelogen heeft. of het dossier andere punten bevat heb ik het daarover met betreffend persoon en beslis aan de hand van antwoorden en ook lichaamstaal of de inschrijving misschien toch niet doorgaat. maar een dossie rkrijg ik meestal pas te zien wanneer iemand de administratie van inschrijving al gedaan heeft, niet andersom.
di, 05/11/2010 - 17:40 Permalink
De Mol

Ik wilde ook gewoon open en eerlijk zijn naar een nieuwe tandarts over mijn verleden. En dat ik wel nog steeds problemen heb met onverklaarbare pijnen.
Beetje jammer dat zij willen dat we weggaan en dat ze vervolgens op geen enkele manier mee werken.

Het is hier in de regio al lastig om een tandarts te vinden.
di, 05/11/2010 - 18:52 Permalink
vV

als het zo gesteld is dat zij willen dat jullie weggaan, en dat gebeurt in een periode met klachten, mogen zij niet alleen mederwerking geven aan, maar ook actief zijn bij het vinden van een andere tandarts...

Ik zou zeggen: dien met die wetenschap en beargumentering ook een klacht in. emails zijn tegenwoordig ook gewoon toegestaan bij bewijsvorming.
di, 05/11/2010 - 19:26 Permalink
De Mol

Bedankt voor het mee denken. Ik heb alle correspondentie netjes in een map zitten dus dat gaan we dan allemaal gebruiken. Gaat ze denk ik tegen vallen, ze zijn erg dom bezig want in het gesprek wat we met ze hadden (toen ze vertelde dat we maar een andere tandarts moesten zoeken) had de tandarts al aan gegeven dat ze juridisch eigenlijk geen poot hadden om op te staan. Maar dat hij ons alleen vriendelijk kon verzoeken een andere tandarts te zoeken.
Dus ik denk dat ze dan aan het kortste eind trekken.

Maar ja, leuk is anders het kost een hoop energie.
wo, 05/12/2010 - 08:41 Permalink
vV

a, kijk, dat is wel essentieel, hij heeft jullie er dus neit uitgezet (behandeling al is het alleen van pijnklachten geweigerd) maar verzocht te vertrekken, dan is hen op dat punt niets verwijtbaar. en zolang jullie nog niet op eigen initiatief uitgeschreven zijn, is het nog steeds jullie tandarts.
Dan heb je ook even tijd een ander te zoeken.
want voor pijnklachten dient er hulp gegeven te worden/behandeld te worden.
Ik had begrepen dat de tandarts zelf (schriftelijk bevestigd) had uitgeschreven.
wo, 05/12/2010 - 13:33 Permalink
De Mol

Hij heeft inderdaad verzocht om te gaan omdat hij juridisch geen reden had om ons er uit te zetten. Alleen voor mij voelt het wel als er uit gezet zijn. Zo van jij bent ons te lastig en wij weten het niet meer dus ga dan maar naar een andere tandarts.

Zijn ze dan ook nog verplicht gewoon de half jaarlijkse controles te doen??? Want inmiddels zijn mijn man en ik en onze kinderen al niet meer geweest sinds augustus. Ik vind het voor de kinderen namelijk wel belangrijk.
wo, 05/12/2010 - 13:57 Permalink
De Mol

Vrijdag bijna van mij stoel gevallen van verbazing!! Nog steeds hebben ze niet het dossier aangepast, dus mijn man bellen wanneer we nu eindelijk eens een reactie zouden krijgen.
Krijgen we een mail zonder antwoord op onze vraag, maar wel met de mededeling dat we al zijn uitgeschreven sinds het opvragen van ons dossier! Terwijl we het dossier alleen hadden opgevraagd voor het zoeken naar een nieuwe tandarts, en wij zouden ingeschreven blijven tot we een andere tandarts hebben dat was afgesproken.

Dus vrijdag gelijk de rechtsbijstand en de ziektekostenverzekering er op gezet. En er gaat nu zeker een officiële klacht uit. We hebben ze nu genoeg kansen gegeven.

Is I.G.Z de goede plek voor het indienen van een klacht??? Of moet ik ergens anders zijn???
ma, 05/31/2010 - 16:18 Permalink
vV

klacht bij demedische tuchtraad in dit geval. is verder strekkend dan een klacht bij de klachtencommissie waar de praktijk bij aangesloten moet zijn.
Betreft in dit geval een zaak met name over toepassing van de WGBO, is niet echt een klacht over verkeerde behandelingen of dergelijk.
Wanneer iemand een dossier opvraagt betekent dit absoluut niet dat iemand gelijk is uitgeschreven, dat ben je pas wanneer je dat zelf ook zo stelt. Daarnaast uitgeschreven of niet moet een verzoek tot aanpassing dossier altijd beantwoord worden, ook al word er niet aangepast zal in ieder de visie van de patient opgenomen moeten worden.
ma, 05/31/2010 - 17:07 Permalink
De Mol

Nou ja zeggen in ieder geval dat we zijn uitgeschreven, maar we hebben nog wel de mail waarop wij ze hebben gewezen dat dat niet volgens afspraak is en dat staat ook in mijn dossier.

Maar als je het via het medisch tucht college doet gaat dat dan erg lang duren???
ma, 05/31/2010 - 20:48 Permalink