********, geen goed gevoel na afloop

Author:
Anoniem (niet gecontroleerd)
Posted:
do, 05/12/2016 - 23:30
Afgelopen dinsdag heb ik in verband met hevige kiespijn een afspraak gemaakt bij ********.Ik had de laatste twee nachten de hele nacht wakker gelegen van de pijn, en het was echt niet meer uit te houden. Gelukkig kon ik meteen terecht.

Over de behandelend tandarts niets dan lof. Het was een erg vriendelijke man, en hij deed zijn best om mij gerust te stellen, aangezien dit voor mij de eerste keer was dat er een kies getrokken werd. Bovendien was ik al jaren niet bij een tandarts geweest en was ik behoorlijk angstig.

Na de behandeling moest er direct afgerekend worden. Dit was mij bekend. Het staat op de website, en werd bovendien nog eens gemeld toen ik telefonisch de afspraak maakte. De behandeling viel echter duurder uit dan gedacht aangezien het een lastige extractie was.

Aangezien ik erg krap zit, kon ik dat niet betalen. Ik had vantevoren uitgerekend dat ik het net kon betalen als ik deels zou pinnen en deels contant bij zou leggen. Doordat het duurder werd dan gepland was ook dat niet mogelijk. De rekening betrof 85 euro. Toen ik vertelde dat ik niet genoeg geld had keek de dame achter de balie mij verontwaardigd aan. Ze herinnerde mij eraan dat ze had gemeld dat ik direct af zou moeten rekenen. Vervolgens beschuldigde ze mij ervan "willens en wetens de boel te belazeren". Ik schrok van haar bewoordingen, maar vroeg of er toch niet een mogelijkheid was om later het restant te betalen, aangezien ik nu eenmaal het geld niet had. Ze reageerde nog verontwaardigder. "Wel lekker jezelf laten behandelen, en vervolgens de boel belazeren!".

Daar stond ik dan, met een prop in mijn mond, nog betraande ogen van de toch niet al te pijnloze behandeling, en een nog half verdoofde wang. "Wel lekker jezelf laten behandelen, en vervolgens de boel belazeren!". Alsof ik lekker mijn rug had laten masseren.

Een geleverde dienst wil ik heus betalen, daar gaat het natuurlijk niet om. Maar geld dat ik niet heb, kan ik niet spontaan tevoorschijn toveren. Ik had al noodgedwongen gekozen voor het trekken van de kies, ook al was deze middels een wortelkanaalbehandeling wel te redden geweest. Daar heb ik simpelweg het geld niet voor.

Ja, ik wist dat de behandeling mogelijk duurder uit zou pakken, en ik dus mogelijk de behandeling niet direct zou kunnen betalen. Dus ja, ik heb dit met voorbedachten rade gedaan.

Maar wat zou deze dame van de balie zelf hebben gedaan? Wanneer zij zelf zou vergaan van de kiespijn? Al nachten wakker gelegen? Bergen pijnstillers geslikt, en 's nachts in bed uren liggen kronkelen van de pijn? Wat zou deze dame van de balie zelf hebben gedaan: wachten tot zij rond de 25e van de maand weer genoeg geld zou hebben? Of zou ze precies hetzelfde gedaan hebben als ik?

Ik heb 41 euro gepind, het laatste wat ik nog op mijn rekening had staan. Ik heb 9,80 aan contant geld uit mijn portemonnee kunnen schudden. Zij nam het in ontvangst, en gebiedde mij nors het resterende bedrag rond de 25e langs te komen brengen. Door haar verontwaardiging verzuimde zij uitleg te geven over de nazorg en het gebruik van de steriele gaasjes. Ze reikte mij deze woordeloos aan.

Dat was ook het laatste geld voor de boodschappen voor de rest van deze maand. Daar had de dame achter de balie geen boodschap aan, dat begrijp ik. Dat vind ik fijn voor haar. Ik ben blij dat zij in ieder geval wèl rustig slaapt vannacht.

Als een zombie ben ik naar huis gefietst. Thuisgekomen werd het mij teveel en barstte ik in janken uit.

Een oplichter ben ik, die willens en wetens de boel belazert. Die mocht ik in mijn zak steken.

Het klopt nog ook. De dame achter de balie hanteerde slechts de regels. En ik overtrad die.

Dus wat klaag ik nu?
Ortholimburg

Er werd een prestatie geleverd en daar moet U voor betalen. Dat is duidelijk en dat erkent U ook, maar er zijn zeker andere manieren om hiermee om te gaan. Als het inderdaad gelopen is zoals U zegt, zou de balieassistente er goed aan doen eens een opleiding "omgaan met patienten en klantvriendelijkheid" te volgen. Anderszijds worden we wel vaak geconfronteerd met mensen die wetens en willens de boel belazeren en dat is ook heel frustrerend, maar daar moet ze toch op een meer professionele manier mee omgaan , vind ik.
vr, 05/13/2016 - 08:07 Permalink
Grappa

De ******** krijgt van alles voorbij en zeker niet de makkelijkste klanten. Zeker in een stad als ******mag je verwachten dat de medewerkers wat voor de kiezen krijgen. De post is niet voor niets zeer goed beveiligd. Heb een beetje begrip voor deze medewerkster die gewon haar werk deed en vaak met heel lastige situaties te maken krijgt.
Ga regelmatig naar de tandarts, goed poetsen, niet roken, tandestokers gebruiken dat is de goedkoopste oplossing, heb je de *****niet nodg
vr, 05/13/2016 - 10:30 Permalink
slechtetanden

Als antwoord op door Grappa

Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad. ENORME kiespijn, geen geld en (toen) geen tandarts. Ik kon eigenlijk ook nergens heen.Ben uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan, en gevraagd of zij misschien een oplossing wisten. Lang verhaal kort gemaakt: kaakchirurg in opleiding trok in zijn pauze (voor het eerst?) een kies, natuurlijk wel onder toeziend oog van de "echte" kaakchirurg. Zou prima gedekt worden door de basis zorgverzekering, maar ik heb nooit een rekening vergoed zien worden door de zorgverzekering. Zo kan het dus ook.

En ja, wat er gebeurde qua geldzaken was inderdaad niet helemaal correct en/of netjes. Maar ik geef je wel groot gelijk dat er "iets" mee moest gebeuren. (hoeveel mensen hebben wel eens benzine getankt, om er daarna achter te komen dat hun beurs nog in de andere jas zit... Jij had wel de intentie om te betalen, en had geld bij je. Het bleek alleen duurder te zijn dan verwacht)
di, 06/07/2016 - 23:34 Permalink