Forse rekeningen: 4x A10, V60, V21, V13 is 350 euro

Author:
Japijo
Posted:
vr, 07/30/2010 - 10:48
Beste (ervarings) deskundigen,

Net van tandarts geswitched, de andere ging met pensioen en was toch wel erg ver weg.

Nu heb ik niet alleen een nieuwe tandarts, maar ook twee giga rekeningen voor mijn kiezen gehad:

Het ging om twee behandelingen die twee keer 30 minuten duurden (max!!). Eén van de behandelingen was wat complexer dan de andere, maar de rekeningen lijken verdacht veel op elkaar. De zorgverzekering vergoed dit niet meer aangezien ik over de max heen ben. Bij mijn andere tandarts heb ik nooit een dergelijke rekening gehad, terwijl de behandelingen echt niet veel verschillen.

Rekening 1, 163,98 euro
-A10, V60, V21, V12 in element 36
-A10, V60, V21, V12 in element 27

Rekening 2, 169,57 euro (geen verdoving gehad, staat wel op rekening)
-A10, V60, V21, V13 in element 46
-A10, V60, V21, V12 in element 17

Wat is jullie mening? Ik lees op dit forum dat de V60 en de V21 niet vaak samengaan. Hier lijkt het standaard. Mag dat? Ik ga sowieso opheldering vragen bij de tandarts, maar jouw input zal hierbij zeer waardevol kunnen zijn. :smt001
Spiegeltje

Als u geen verdoving heeft gehad dan mag dat uiteraard ook niet worden gedeclareerd, dat moge duidelijk zijn.

Voor wat betreft de codes V60/V21 op één element: de hoofdregel is dat indien uitgevoerd het ook mag worden gedeclareerd. Er zijn wel enkele indicaties voor maar het is zeker geen standaard. Als het stelselmatig wordt opgevoerd lijkt er meer aan de hand. Je zou op dit punt de tandarts kunnen vragen of ie kan bevestigen dat inderdaad een indirecte pulpaoverkapping is aangebracht.

Verder zie ik geen bijzonderheden. Het is verder ook goed mogelijk om in 30 minuten twee restauraties te doen (twee- of drievlaksvullingen).

Om nu van 'gigarekeningen' te spreken vind ik wel wat overdreven hoor!
vr, 07/30/2010 - 11:56 Permalink