commerciele parktijken

Author:
jaantje2
Posted:
wo, 04/18/2007 - 14:37
Hoi,

wie heeft er ervaringen met commerciele praktijken? zijn er mensen met ervaringen met buitenlandse tandartsen die nauwelijks nederlands spreken die daar werken?
jaantje2

ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ik vroeg me af wat men zoal kan verwachten. ik ben nog op zoek naar een tandarts en wil me een beetje orienteren, en ik had er een op het oog. Nu lees ik op het forum dat er toch vaak vervelende ervaringen zijn en wilde ik even wat meer informatie inwinnen.
wo, 04/18/2007 - 15:02 Permalink
Newtan

Ach, voor ieder wat wils is er eigenlijk nergens, dus klachten heeft elk instituut wel.
Commerciele praktijken zijn er voor het snel en efficient uitvoeren van grote restauratieklussen, zal ik maar zeggen.
wo, 04/18/2007 - 15:14 Permalink
jaantje2

ja er komen overal wel klachten voor natuurlijk. maar daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan. Wat voor een ervaring had u dan?
wo, 04/18/2007 - 15:15 Permalink
vV

u bent op zoek naar een tandarts, dus is het nu tijd te overwegen wat u wilt en verwacht van een tandarts.

Als u er geen problemen mee heeft dat:
u zelden tot nooit bij vervolgafspraken dezelfde tandarts ziet, en dus ook deelbehandelingen door verschillende mensen gedaan worden,

u meer een nummer dan persoon bent,

u wel vaak snel terecht kan en vaak ook in de avonduren,

en nog een paar zaken die voor KUNNEN komen, maar dat niet per-se altijd doen: indicatiestelling die secundair is aan grote omzet (maar dat kom je bij solowerkende tandartsen helaas ook steeds vaker tegen..)

kunt u probleemloos naar een commerciele ""kliniek""/praktijk toe gaan.

Wilt u meer 1 op 1 kunnen communiceren met de tandarts kunt u toch beter naar de ""ouderwetse"" (maar tegenwoordig vaak zeer moderne!) huisatndarts toe gaan.

Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.

Overigens staan dit topic op de verkeerde plaats, want er is toch geen sprake van een meningsverschil met een tandarts wat opgelost moet worden??
wo, 04/18/2007 - 15:27 Permalink
jaantje2

nee dat klopt maar ik gokte dat als er mensen zijn met een meningsverschil dat die dat makkelijker zouden vinden hier. bedankt voor de reactie trouwens.
wo, 04/18/2007 - 15:49 Permalink
mecánico para …

Commercieel wil niet zeggen niet goed. Er wordt waarschijnlijk gewoon netjes gewerkt, en waarom ook niet. Maar de insteek van grote, zichzelf als specilistische klinieken is wel wat anders dan een doorsnee praktijk.

Bij de "kliniek" zal de insteek vaker kunnen zijn: u vraagt, wij draaien, en alleen het beste is goed genoeg.
Maar er zijn ook tandartsen die zo denken. Dus ik zie geen verschil, alleen zijn de "klinieken" nieuwe spelers op het spelbord.

Bij de gewone, waarschijnlijk net zo prima werkende huistandarts, is misschien en eigenlijk hopelijk een andere insteek te verwachten. Namelijk het zo goed mogelijk maar niet "met grote stappen gauw thuis" te scoren. Lange termijn behoud van gebit en patient en dus relatieopbouw met je patient! Planning over meerdere jaren, rekening houdend met wensen en mogelijkheden van de patient. En ook mensen die een treetje lager wensen te onderhouden goede zorg bieden. Dat is wat telt.

Dus het ene is niet per se beter dan de ander alleen omdat er geadverteerd wordt. OMO wast omdat ie bekend is en adverteert echt niet witter dan het huismerk van AlbertHeijn, dus.......dan blijft de vraag, wilt u waarschijnlijk toch meer gaan betalen zodat dat glazen paleis met reteluuks ingerichtte wachtkamertje met koffie automaat zijn bestaansrecht houdt. Of zou het ook met een normale stoel, leestafel en een bloemestukje van de Interflora kunnen?
Ik adverteer nooit..........never! De enige reclame die er is is de mond op mond reclame en die is 250% keer meer waard dan die advertentie
wo, 04/18/2007 - 17:23 Permalink