Binnenkort naar de tandarts? Gebruik de groene button "Vraag een afspraak aan" op de pagina van de tandartspraktijk op deze site waarmee u een afspraak wilt maken. Snel, makkelijk en zonder wachttijd, de tandarts belt u zo snel mogelijk.
Autistische garnaal :-( | Tandarts.nl
2 berichten / 0 nieuw
Autistische garnaal :-(
LN
Offline
Laatst gezien: 10 jaar 5 maanden geleden
Geregistreerd: 02/24/2003 - 01:00
door LN ma, 02/24/2003 - 15:51
#1

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb een vraag.

Sinds ik bij de tandarts ben waar ik nu zit (zeg 6 jaar) heb ik vaker klachten. Niet alleen over de vullingen maar ook andere dingen. Ik vind deze arts niet "precies" genoeg: hij vult de gaatjes net zo grof als een mestelaar (smeren hop hop en klaar) zonder de randjes even af te slijpen etc etc. Hij snapt ook niet, dat mijn tong daarvan pijn doet ofzo.
Mijn vorige tandarts was goed: die was echt precisiewerk aan het doen. Dit mis ik bij mijn huidige tandarts.

Hij weet niet met een "moeilijke" vraag om te gaan, hij reageert intern een soort gepikeerd merk ik, en reageert echt wat paniekerig, bijna boos. Op zich is hij niet onaardig, maar kan met nieuwe problemen moeilijk omgaan. Ik heb voor mezelf besloten dat hij het invoelingsvermogen heeft van een autistische garnaal.
Een tandarts hoeft geen mega-empathisch persoon te zijn, maar een beeeetje invoelingsvermogen is toch niet teveel gevraagd?

Verder twijfel ik aan zijn openheid. Als ik een gaatje heb naast/bij/onder een vulling en ik vraag, of dat een vulling van hem is, geeft hij of zijn assistente geen antwoord. Dit wordt niet direct gezegd, maar altijd krijg ik ontwijkende antwoorden. Ik mag mijn documenten bijvoorbeeld niet inzien. Dit is toch tegen de wet BIG?

Wie o wie weet een goede, precieze tandarts voor ziekenfonds verzekerden? Pleeeaaase GEEN zoekmachine! Ik woon in Den Haag, maar ik ben bereid te reizen voor een echt goede tandarts!
Alvast bedankt,
vriendelijke groeten, Ellen (LN)

admiraal
Offline
Laatst gezien: 7 jaar 1 maand geleden
Geregistreerd: 11/19/2002 - 01:00
door admiraal vr, 03/07/2003 - 22:50

Niet echt een vraag voor een juridische rubriek.
Het lijkt wel Nationale Sport: kritiek elders spuien maar niet tegenover uw tandarts ZELF.
Durven we dat niet of zijn we dat vergeten. ?

Vaste gang van zaken bij ontevredenheid:
1. Spreek uw problemen uit met uw tandarts
2. Laat hem reactie geven
3. Kom samen tot een oplossing
4. Lukt dat niet zoek hulp bij zijn beroepsorganisatie.
5. Komt het tot een “echte” klacht dan kost U dat weer vaak geld en tijd voor juridische hulp, het kan heel lang duren dus TOCH MAAR BIJ PUNT 1 BEGINNEN.