aanklacht indienen?

Author:
linnepin81
Posted:
ma, 09/20/2010 - 09:14
Hallo iedereen,
Even een vraagje, wat zouden jullie in mijn geval doen?

Ik ben vorige week naar een verwijspraktijk geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Deze is, naar mijn bescheiden mening, niet helemaal verlopen zoals het hoort.
Bij het spoelen met chlooroplossing is er door mijn wortelpunt heen gespoten en liep het hele goedje in mijn kaak. Er werd niet nagespoeld met een zoutoplossing, terwijl dat eigenlijk wel had gemoeten.
Eenmaal thuis, nadat de verdoving uit was gewerkt, merkte ik op dat niet alleen mijn behandelde kies dood was, maar die ernaast ook. Even afgewacht, maar de volgende dag gebeld om te vragen of dit normaal is. Ik kreeg toen het antwoord dat het napijn is, terwijl dit natuurlijk helemaal niets met napijn te maken heeft.
Nog een ander probleem wat er bij kwam was ontzettende pijnlijke druk achter mijn jukbeen. Waarschijnlijk was er dus sprake van perforatie van de bijholte, waardoor deze klachten ontstonden. Ik heb hier toen ook weer voor gebeld en toen werd er weer gezegd dat het napijn is en dat ik na een week maar terug moest bellen.
Ik ben echter naar de huisarts gegaan en heb van haar een antibioticakuur gekregen. Deze slik is nu sinds vrijdag. De pijn is iets minder, maar nog steeds niet over.
Over twee weken moet ik terug naar de verwijspraktijk om de wortelkanaalbehandeling af te laten maken, maar ik heb echt totaal geen vertrouwen meer in de praktijk.
Door hen zijn er nu twee kiezen dood, terwijl er maar 1 kies dood hoefde. En ik heb er waarschijnlijk een flinke ontsteking aan over gehouden.
Wat kan ik nu het beste doen? Een (aan)klacht in dienen? En op zoek gaan niet een tandarts die het af kan maken, of mag dit helemaal niet?
Ik hoop dat jullie raad weten.
Groetjes,
Linda
Spiegeltje

Ik ook denk dat u - met deze klachten en voorgeschiedenis - met spoed gezien had moeten worden door de tandarts of kaakchirurg (zie ooK: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=1&t=19355&p=104837…).

Verder kan ik de zaak ook niet beoordelen. Ik zou wel eerst alle aandacht richten op het goed afronden van deze behandeling alvorens meteen aan klachten te gaan denken. Neemt u nog eens contact op met de tandarts, misschien is er iets mis gegaan in de communicatie via de assistente.

Het is niet echt gebruikelijk dat een andere tandarts 'de rommel' van de andere tandarts opruimt. Deze tandarts moet ook (nogmaals) de kans krijgen de behandeling goed af te ronden of eventueel u goed door te verwijzen. Mijn idee dan.
ma, 09/20/2010 - 11:08 Permalink