2x een noodvulling 500 euro?

Author:
Kroonwortel
Posted:
za, 06/13/2009 - 20:09
Vraagje over de toegestuurde nota na deze behandelingen.

1e keer had ik last van mijn kies dus besloot de tandarts een noodvulling te plaatsen en de volgende keer een wortelkanaalbehandeling.

Tijdens mijn 2e afspraak ong. 2 maanden later was de noodvulling eruit 'gevallen' maar afgezien daarvan kwam de tandarts tot de conclusie dat een wortelkanaalbehandeling niet mogelijk was en besloot voor een kroon te gaan. Ik denk dan...was tijdens mijn eerste afspraak al tot die conclusie gekomen. Dus weer met nood vullen die handel! Dus twee keer een noodvuling, schoonmaak, opmeten, foto's etc. Voor de volledigheid de volgende code's zag ik op de nota staan waarbij ik met name bij de E14 mijn bedenkingen heb:
E02
A10
V50
X10
E54 2X
E85
E04
E86
E14
C22
A10
V50
X10
E85
E19

Graag jullie mening hierover..bvd!
Illuminus

Ik begrijp de strekking van uw verhaal niet zo goed.....U heeft last gehad, u bent bij de tandarts geweest, deze heeft een noodvulling geplaatst en besloten tot een wortelkanaalbehandeling in een volgende zitting. Vervolgens begrijp ik dat er in de volgende zitting gevijld is en lengtebepaald (of ook in de eerste zitting?).

Vervolgens zegt u dat de tandarts meldt dat een wkb geen zin heeft en gaat voor een kroon.....dat is in mijn ogen een beetje vreemd....als de wkb niet lukt heeft een kroon plaatsen ook geen zin vanwege risico op complicaties voortkomend uit een niet geslaagde wortelkanaalbehandeling.

Een mogelijk andere optie is dat u misschien de tandarts niet helemaal goed begrepen heeft (ik zeg niet dat dat zo is....maar het zou kunnen toch? correct me if I'm wrong :) ) en dat hij wellicht bedoelt heeft dat de wkb zonder een goede kroon niet veel zin heeft....het is maar een gedachte.

Bij de declaratie het volgende? zijn dit de nota's van de twee zittingen en staan ze in chronologische volgorde?

E14 is het afvullen van de kanalen indien dit in de eerste zitting is gedeclareerd kan e19 niet in een volgende zitting ineens weer opgevoerd worden tenzij het een ander element betreft.Verder kan e85 niet voor 1 element twee maal gedeclareerd worden.
Een specificatie van data en elementen zou meer duidelijkheid geven over het geheel.

Met vriendelijke groet
zo, 06/14/2009 - 14:24 Permalink