opgeblazen facturen

Author:
Ronald1969
Posted:
di, 11/13/2007 - 11:14
Graag kom ik in contact met mensen die ook een verveldende ervaring bij <**** (naam verwijderd door moderator)> hebben.
Ik werd met alle égards ontvangen, echter na de behandeling en na de factuur begonnen de problemen. Codes van behandelingen bleken niet te kloppen en toen ik dit vriendelijk voorlegde, gingen "alle deuren dicht", was er geen tijd en moest ik gewoon betalen, verder werd alles doorverwezen naar Famed. Dit bedrijf verzend de facturen, is tegelijkertijd een incassobureau en komt direct met torenhoge incassokosten. Nadat ik dit voorlegde bij <**** (naam verwijderd door moderator)> werd ik geroyeerd als klant!!! Kun je nagaan, heb je een implantaat laten zetten voor een voortand, waar je je hele leven tegen aan moet kijken. Een medische behandeling en dan om niets je klant royeren. Overigens dien ik nu een deel van de behandeling zelf te betalen, omdat ik dus ook geen gewijzigde factuur krijg. Wellicht kunnen we gezamelijk een vuist maken tegen deze praktijken.
vV

Dit bedrijf verzend de facturen, is tegelijkertijd een incassobureau en komt direct met torenhoge incassokosten


sorry, hier moet ik toch even op reageren. Voordat er sprake is van incassokosten zijn er meerdere maanden verstreken voorbij de betalingstermijn. Dit is niet iets wat even van de ene op de andere week gebeurt, afgezien daarvan meldt Famed dit tijdig en schriftelijk. Bent u het niet eens , leg dit ook neer bij Famed! Een nota geheel niet betalen terwijl de discussie slechts over een deel gaat lijkt mij ook geen optie.

Advies: treedt in overleg met Famed, geef aan dat u het niet eens bent met de nota, dat u dit ook heeft aangegeven aan de tandarts. Wellicht is er bij snel ingrijpen te praten over de inkassokosten. En betaal de nota! volgende stap is bezwaar aantekenen, bij de praktijk.

Wat van belang is, is op welke punten de afrekening niet overeenkomt met de begroting, en waarom! Is het plan noodgedwongen aangepast bv vanwege het aangetroffen bot, wellicht toch een correctie nodig??
Of zijn er andere zaken. Is van belang om eea te kunnen beoordelen.

Blijkt u echt gelijk te hebben voorzover wij dat kunnen beoordelen is de volgende stap een klacht indienen hierover bij de klachtencommissie waar de praktijk bij aangesloten is. En dan weer verder zien wat daar uit komt.
di, 11/13/2007 - 13:07 Permalink
vV

In ieder geval voor het deel waarover geen verschil van mening bestaat.


bedenk dan wel dat wanneer blijkt dat het terecht gedeclareerd is er extra kosten (wettelijke rente etc ) bijkomen!

Er is geen voordeel te halen uit niet betalen (afhankelijk van het bedrag, dat wel) want eerst zal het langs een tuchtraad moeten voordat een kantonrechter het in behandeling neemt! Tenzij de praktijk overgaat tot indienen van de vordering bij de kantonrechter... Maar ik zou toch trachten duidelijkheid te krijgen voor dat stadium....
di, 11/13/2007 - 15:00 Permalink
Ronald1969

De factuur heb ik inmiddels betaald!, direct na fiattering van de verzekeringsmij. Ik had de factuur direct na ontvangst in dispuut geplaatst en zowel Implantologie Amersfoort als Fa-Med de reden hiervan geïnformeerd. Dat je dan vervolgens niets hoort en na 2 maanden incassokosten voorgeschoteld krijgt en het onmogelijk bleek hierover een normaal gesprek te voeren vind ik totaal ongepast. Dit heeft niets met zorgverlening te maken, maar pure business.
zo, 11/18/2007 - 16:23 Permalink
vV

Goed, duidelijk, maar waar ging nu dat dispuut dan over? oftwel waar zat het verschil tussen offerte en daadwerkelijke nota/behandeling?/ Want dat is dus de kern van de vraag, en daar is nog steeds geen antwoord op?
zo, 11/18/2007 - 16:36 Permalink