Klacht Tandarts

Author:
jvdm
Posted:
do, 07/11/2002 - 11:22
1 1/2 maand geleden is mijn kies opnieuw gevuld, vervolgens heb ik wee weken later een zenuwontsteking, nu heb ik een tijdelijke vulling, ook nu is mijn kies weer aan het kloppen. Ik heb het gevoel dat de tandarts dit niet goed heeft behandeld, dit heb ik ook tegen hem gezegd. Tevens dat de kosten er hoog oplopen in een keer, als antwoord gaf hij shit happens.

Ik ben niet bereid de rekeningen te betalen, is het mogelijk hierover een klacht in te dienen.

Met vriendelijke groeten,


JVDM
de digitale tandarts

Klachten indienen gaat het makkelijkst bij de beroepsorganisatie, meestal de NMT http://www.nmt.nl.

Toch vraag ik me af deze klacht veel kans maakt, wat u beschrijft komt veel voor...zoek maar eens in dit forum op napijn na vullen of een wortelkanaalbehandeling.

U heeft een nieuwe vulling gekregen, welke over het algemeen wat groter/dieper is dan de vorige. De zenuw is helaas geirriteerd geraakt en gaf u dermate veel last dat is besloten tot de start van een wortelkanaalbehandeling. De zenuw is waarschijnlijk verwijderd en de kanalen en de kies tijdelijk gevuld, waarna op een later tijdstip deze definitief gevuld zal worden, waarna ook de klachten moeten verdwijnen.

Als deze manier van handelen tot klachten kan leiden zal de tandarts voortaan kunnen besluiten om direct maar een wortelkanaalbehandeling te doen bij een diepe vulling, terwijl het juist belangrijk kan zijn om dit uit te stellen... wat ook vaak goed gaat.

Misschien is shit happens niet de meest tactische manier om het uit te drukken, maar helaas is het nu eenmaal zo dat een deel van de diepe vullingen tot wortelkanaalbehandelingen zullen leiden.

Met vriendelijke groet.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-07-15 12:43 ]
ma, 07/15/2002 - 12:40 Permalink