Titel klinkt wellicht wat vreemd.. maar ik vroeg me af. Mijn tandarts heeft een aantal keren vullingen erin gezet die er snel weer uitvielen. Hij heeft er 1 toen open gelaten en mij 3 maanden mee laten lopen. Ik kreeg daar gigantische last van natuurlijk, maar toen was hij op vakantie dus ben ik naar een andere gegaan. Die opperde wortelkanaalbehandeling. 5 weken later viel er een andere vulling uit en moest ik weer naar een andere tandarts want de mijne was weer op vakantie. Nou, dat werd dus ook een wortelkanaalbehandeling. Ik moest alles steeds maar volledig betalen. Bij de laatste keer zat ik in tranen in de tandartsstoel, omdat ik het geld er gewoon niet voor had (de verzekering had al het maximale vergoed dat jaar). Nou vraag ik me toch af of er op dit soort dingen ook geen 'garantie' moet zitten, want dit lijkt me toch duidelijk fout van de tandarts?
Re: Garantie op behandeling?
Re: Garantie op behandeling?
Re: Garantie op behandeling?
Het kan zijn dat de tand of kies al vaak gevuld is, en dat er (te) weinig houvast is om een goede hechting te krijgen. Mogelijk heeft de tandarts geopperd om er middels een kroon een oplossing voor te vinden, maar zijn hier bij TS de middelen niet voor. Dan is het niet vreemd dat een vulling niet lang mee-gaat.
Het kan ook aan de manier van werken van de huis-tandarts liggen, maar hierover is zo via internet, zonder foto's ed weinig zinnigs te melden. Als er bij mij in de praktijk een vulling snel verloren gaat, wordt deze onder garantie vervangen. Dit is echter per patient verschillend, er moet ook voldoende inzet van de patient zijn, in de zin van mondhygiene, zelfzorg, en cooperatie tijdens de behandeling.
Dat er een wkb nodig is, hoeft niet aan de huis-tandarts te liggen, kan wel.