De tandarts anno 2007

Author:
Dave1976
Posted:
vr, 05/04/2007 - 11:56
Hallo, ik wil even iets kwijt.

Ik vind het niet normaal dat tandartsen tegelijktijd over meerdere stoelen mogen werken, ik zat ooit bij sanasmile in rotterdam en hier liep 1 tandarts en 40 assistentes, de tandarts spurt van de ene stoel naar de andere, en de assistentes doen volgens mij ingrepen die eigenlijk de tandarts zelf zou moeten doen. Ten tweede is dit zeer onpersoonlijk en alle vragen die je als patient hebt moet je aan de assistente stellen, die standaard zeggen: "Dat moet u toch echt even aan de tandarts zelf vragen". Alleen heeft die geen tijd, want die is druk bezig zijn derde boot te verdienen!

Ik ben razend benieuwd naar jullie mening!

Gr.

Dave
Anoya

Mijn tandarts heeft altijd alle tijd voor mij. Het is dan ook een kleine praktijk; een mondhygieniste, twee tandartsen en twee assistentes. Ze nemen allemaal alle tijd voor je en ze beantwoorden ook je vragen :wink:

Met mijn orthodontist werkt het trouwens wel zo, dat hij vele assistentes heeft. Vind het ook wel logisch dat alleen de orthodontist zelf antwoord kan geven op de vragen over mijn behandeling, de assistentes voeren alleen hun opdrachten en taken uit die ze van de orthodontist krijgen. Natuurlijk kunnen ze op algemen vragen wel antwoord geven, maar op bijvoorbeeld de vraag over hoe lang mijn behandeling nog gaat duren, kan alleen de orthodontist zelf antwoord geven.

Maar goed, tandartsen dus. Ik heb er meerdere gehad en ze namen allemaal de tijd voor me. Als je het niet fijn vind om 1 tandarts met 40 assistentes te hebben, waarom zoek je dan geen ander? Mijn tandarts heeft niet eens één boot :wink:
vr, 05/04/2007 - 12:05 Permalink
mecánico para …

tja, er zijn echt te weinig tandartsen in rotterdam.
maar wat is uw probleem? de benadering of het feit dat u denkt dat ie zijn boot aan het verdeenen is?

In het eerste geval kan ik wel met u meeleven. Maar gelet op de drukte in de stad en het aantal tandartsen snap ik het wel. Over het tweede geval zeg ik alleen dat u dat naturulijk nix aan gaat.
Bent u slecht behandeld verder?
vr, 05/04/2007 - 12:07 Permalink
Dave1976

Als je geopereerd wordt wil je toch ook dat er 1 chirurg alle aandacht heeft voor jou? En niet van tafel naar tafel rent?
Tis misschien een extreme vergelijking, maar zo voel ik het.

Op zich had er geen slechte ervaring, ik heb alleen behoefte aan dat stukje persoonlijke aandacht.
vr, 05/04/2007 - 12:18 Permalink
Anoya

...... Mijn tandarts heeft niet eens één boot :wink:


Dat zeggen er meer :D


Hij is net begonnen. En zóveel verdient niemand :P
vr, 05/04/2007 - 12:22 Permalink
kiezenofdelen

Als je geopereerd wordt wil je toch ook dat er 1 chirurg alle aandacht heeft voor jou? En niet van tafel naar tafel rent?
Tis misschien een extreme vergelijking, maar zo voel ik het.

Op zich had er geen slechte ervaring, ik heb alleen behoefte aan dat stukje persoonlijke aandacht.


En jij denk dat als je geopereerd wordt dat de chirurg dan van a tot z aan je bed staat? :lol:
vr, 05/04/2007 - 12:28 Permalink
vV

Anoya schreef:
...... Mijn tandarts heeft niet eens één boot


Dat zeggen er meer


doet absoluut niet ter zake. Zijn prive-aangelegenheden van de tandarts. en misschien heeft ie wel een loterij gewonnen, een grote erfenis gehad of een rijke vrouw getrouwd. Dat die leuke dingen in het leven jou nog niet ten deel zijn gevallen kan je de tandarts niet op afrekenen.

Ik denk dat 40 assistenten een beetje overdreven is.. Maar als het u niet bevalt: neem een andere tandarts, of spreek de tandarts die er wel loopt erop aan..
Communicatie heet dat. Eerst dat eens proberen, en dan pas klagen.
vr, 05/04/2007 - 13:00 Permalink
Spiegeltje

.... en de assistentes doen volgens mij ingrepen die eigenlijk de tandarts zelf zou moeten doen.


Kun je even aangeven waar we het hier concreet over hebben?

De website van de firma wekt bij mij weinig vertrouwen omdat ik altijd wil weten welke mensen er in mijn mond gaan zitten werken en welke functie (en liefst ook opleiding/ervaring) ze hebben. En dat geeft de site niet aan ondanks het feit dat er wel uitgebreide foto-overzichten van personeel op staan. Zie bijvoorbeeld de vestiging R'dam centrum. Dan houdt het voor mij al meteen op, want dan heb je kennelijk iets te verbergen.

Ik ga dan zelfs liever naar een 'annonieme' praktijk van tandarts x met assistente y zonder website.

Dit is hoe het op mij overkomt, maar het kan best zijn dat ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben zodat de kwaliteit van de behandelingen is gegarandeerd. Dan bijft inderdaad nog het punt van de persoonlijke aandacht door de tandarts en het opbouwen van een goede relatie daarmee. Dat lukt in dit concept volgens mij nooit.

Gelukkig heb je als patient zelf de mogelijkheid om al of niet voor dit concept te kiezen. Het is volgens mij niet een voorbode van de Tandarts anno 2007. Wel het idee van grotere praktijken, met meerdere stoelen en tandartsen en bepaald werk dat wordt uitbesteed aan anderen (niet-tandartsen maar gekwalificeerde medewerkers). Dat is ook geen verkeerde ontwikkeling maar het gevaar bestaat dat hierin wordt doorgeschoten. Een wettelijk mag dat allemaal.
vr, 05/04/2007 - 13:09 Permalink