Afspraak vergeten

Author:
Swets
Posted:
vr, 02/28/2003 - 12:02
Vanmorgen een half uur in de wachtkamer bij Tandarts **** in Capelle a/d IJsel in de wachtkamer gezeten. Allerlei mensen werden geholpen, maar ik niet.

Uiteindelijk weggegaan en later gebeld. De afspraak stond helemaal niet genoteerd. Niet eens excuses, geen aanbod om snel volgende week een afspraak in te plannen...Niets.

Wanener ik niet ruim van te voren een afspraak afmeld, dien ik te betalen. Ik wil dus graag € 80,- van deze tandarts ontvangen, wegens mijn tijd en schandalig gedrag.

Het valt me sowieso op, dat de klantvriendelijkheid van tandartsen hard achteruit gaat in Nederland. De reply's hier van meneer digitale tandarts bewijzen dit ook. Als betalende patient moet je niet zeiken maar slikken. Het marktprincipe zou eens een beetje de Nederlandse gezondheidszorg in moeten, beginnend bij de tandartsen, welke een schandalig nivo van service hebben. Zelfs in ziekenhuizen waar de werkdruk signaficant hoger is, worden mensen nog MENSELIJK behandeld en te woord gestaan, maar niet bij de authoritaire tandarts.

[edit bij moderator: naam weggehaald in bericht]
Lieneke

Ten eerste: niet alle tandartsen over 1 kam scheren! Dit is een incident!

Ten tweede: misschien heb je zelf je in de afspraak vergist!?

Ten derde: Nooit een half uur gaan zitten wachten maar altijd ff je afspraak van te voren checken bij de balie-assistente!

Ten vierde: erg lullig, maar ook tandartsen maken fouten...het zijn ook maar mensen...bovendien is het waarschijnlijk niet eens haar/zijn fout maar van zijn/haar personeel.
vr, 02/28/2003 - 12:42 Permalink
ninaislief

ik ben het helemaal met je eens;qua vriendelijkheid zijn vele tandartsen er niet op vooruit gegaan...
hetzelfde geldt overigens voor de gewone arts.
tja, dat krijg je wanneer ze in den haag geen extra opleidingsplaatsen creeren.
de werkdruk van de bestaande (tand)-artsen is ontzettend hoog geworden.er zijn zat mensen die gewoon nergens meer terecht kunnen, omdat alles vol zit en de anderen al overuren draaien.
kan me voorstellen dat ze daar een pesthumeur van krijgen, hoewel dat uiteraard geen excuus is om je patienten af te blaffen...

greetzzz nina (die zelf eindelijk eens haar felbegeerde opleidingsplaats wil hebben na 5 jaar wachten)
vr, 02/28/2003 - 19:10 Permalink
Swets


Op 2003-02-28 12:42, schreef braces:
Ten eerste: niet alle tandartsen over 1 kam scheren! Dit is een incident!

Ten tweede: misschien heb je zelf je in de afspraak vergist!?

Ten derde: Nooit een half uur gaan zitten wachten maar altijd ff je afspraak van te voren checken bij de balie-assistente!

Ten vierde: erg lullig, maar ook tandartsen maken fouten...het zijn ook maar mensen...bovendien is het waarschijnlijk niet eens haar/zijn fout maar van zijn/haar personeel.

Ten eerste, zoals je las is dit geen incident, maar neemt de kwaliteit ernstig af de laatste jaren. Hij is binnen denk ik

Ten tweede, vergis ik me niet in afspraken ik doe de hele dag niets anders dan afspraken maken en zaken regelen. Ik heb me NIET vergist

Ten derde er is geen balie, laat staan een assistente.

Ten vierde, ERG makkelijk. Als je fouten maak neem dan in ieder geval je verantwoordelijkheid

Ik baseer mijn uitspraak niet op 1 incident maar op wat ik zelf en anderen in mijn perifirie ervaren. Daarnaast vind ik het gebrek aan excuses nog ernstiger dan het incident op zich.
vr, 02/28/2003 - 20:09 Permalink
Lieneke

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt; het komt op mij over dat je vind dat de gezondheidszorg in nederland niks voorstelt. Ik ben zelf mondhygieniste en probeer echt zo patientvriendelijk mogelijk te zijn. Ik ben het met je eens dat er een aantal tandartsen zijn die erg afstandelijk kunnen doen en die de communicatie niet open houden. Maar er zijn ook erg veel patienten die niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen en alles maar op de tandarts afschuiven. Zo van: jij moet maar zorgen dat mijn tanden in orde blijven, ik doe lekker niks.
Ik snap ook niet waarom je dit het forum zet. Zeg dit liever zelf tegen die tandarts! Ik kan hier helemaal niks mee...
vr, 02/28/2003 - 20:24 Permalink
Swets


Op 2003-02-28 20:24, schreef braces:
Ik vind het jammer dat je er zo over denkt; het komt op mij over dat je vind dat de gezondheidszorg in nederland niks voorstelt. Ik ben zelf mondhygieniste en probeer echt zo patientvriendelijk mogelijk te zijn. Ik ben het met je eens dat er een aantal tandartsen zijn die erg afstandelijk kunnen doen en die de communicatie niet open houden. Maar er zijn ook erg veel patienten die niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen en alles maar op de tandarts afschuiven. Zo van: jij moet maar zorgen dat mijn tanden in orde blijven, ik doe lekker niks.
Ik snap ook niet waarom je dit het forum zet. Zeg dit liever zelf tegen die tandarts! Ik kan hier helemaal niks mee...

Spreek ik specifiek tegen jou dan?

Ik zet dit neer zodat mensen met gelijke ervaringen hier van gedachte kunnen wisselen.
Het valt me trouwens wel op dat iedereen welke in het tandarts vak zit heel erg snel de schuld bij de patient probeert neer te leggen.

Steek eens hand in eigen boezem. Dit forum staat vol met mensen met rot ervaringen
vr, 02/28/2003 - 21:11 Permalink
Moon

Misschien is mijn tandarts dan een uitzondering op de regel maar die is altijd heel vriendelijk. Balen voor jou dat je zo'n rotervaring hebt! maar niet alle tandartsen zijn zo... Maar ik kan me voorstelen dat die van jou wel zo is en dan ben je niet blij! Er zij genoeg eikels van tandartsen op deze wereld!
vr, 02/28/2003 - 21:57 Permalink
Lieneke

Ow. Nou dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd. Ik vatte het te persoonlijk op. Maar als je hier echt wat mee wil doen, dan zal je toch echt met je eigen tandarts moeten gaan spreken.
za, 03/01/2003 - 10:18 Permalink
rvangelderen

Vanmorgen een half uur in de wachtkamer bij Tandarts *** in Capelle a/d IJsel in de wachtkamer gezeten. Allerlei mensen werden geholpen, maar ik niet.

Uiteindelijk weggegaan en later gebeld. De afspraak stond helemaal niet genoteerd. Niet eens excuses, geen aanbod om snel volgende week een afspraak in te plannen...Niets.

Wanener ik niet ruim van te voren een afspraak afmeld, dien ik te betalen. Ik wil dus graag € 80,- van deze tandarts ontvangen, wegens mijn tijd en schandalig gedrag.

Het valt me sowieso op, dat de klantvriendelijkheid van tandartsen hard achteruit gaat in Nederland. De reply's hier van meneer digitale tandarts bewijzen dit ook. Als betalende patient moet je niet zeiken maar slikken. Het marktprincipe zou eens een beetje de Nederlandse gezondheidszorg in moeten, beginnend bij de tandartsen, welke een schandalig nivo van service hebben. Zelfs in ziekenhuizen waar de werkdruk signaficant hoger is, worden mensen nog MENSELIJK behandeld en te woord gestaan, maar niet bij de authoritaire tandarts.




Normaal reageer ik niet op dit soort dingen maar als (mede) patient van Tandarts **** wil ik hier toch graag op reageren.
Voordat ik bij de Heer **** kwam zat ik bij ****. een tandarts praktijk die naar mijn mening meer een fabriek is om geld te verdienen dan om echt patienten te helpen. Ik heb daar toen ik er voor mijn eerste afspraak kwam ongelogen 1 uur en 40 minuten gezeten. Achteraf denk ik bij mezelf. dom..je had allang weg moeten gaan. Maargoed. Vervolgens kreeg ik nog het verwijt van de assistente die alles behalve beleefd was te horen dat IK het had moeten aangeven dat ik zat te wachten.

Vervolgens kwam tandarts W. ''eventjes'' kijken want hij moest op wintersport. Hij constateerde door alleen maar te kijken voor 5 sec. dat ik diverse behandelingen nodig had voor mijn gebit. Begon ook gelijk over het kostenplaatje wat ik maar moest bespreken. En toen..Klaar..tot over 12 weken???

Ik heb ze nog een 2e kans gegeven en had een afspraak voor een paar weken later ''kunnen'' maken. Maar toen mijn telefoon 1 dag van te voren ging realiseerde ik mij wat die 4 gezinnen bedoelde de eerste keer toen ik bij **** was. 2 liepen gewoon weg vanwege het TE lang wachten. en 2 andere kwamen opzeggen met het hele gezin vanwege de slechte behandeling van klanten. Maargoed..ik werd dus afgebeld en kon pas 2 maanden later pas terecht. toen heb ik vervolgens gelijk opgezegd.

Zo kan ik nog 100 verhalen opnoemen over **** maar in mijn ogen zijn de assistentes gewoon allemaal net afgestudeerd, waar in principe niks mis mee moet zijn. maar wel als ze hun werk niet naar behoren uitvoeren. Het draait allemaal om geld. Klanten worden dagelijks gewoon afgebeld omdat ze het zogenaamd weer te druk hebben.

Maar om op uw onderwerp nu te komen.
Ik ben daarna gelijk bij Tandarts ***** terechtgekomen. En naar mijn mening een geschenk uit de hemel. Werkt heel precies. Super aardige man. Zij assistente ook zeer accuraat in haar werk. alles wordt rustig besproken. Zelfs toen ik een spoedbehandeling nodig had omdat ik op vakantie moest heeft hij mij na werktijd even snel en heel goed geholpen!!! Bij vorige tandartsen pijn met behandelingen. Hier totaal niet. alles gebeurd geweldig goed. En ja..mij is het 1 keer overkomen dat ik even moest wachten omdat een mevrouw een pijnlijk probleem had. Mij werd keurig gevraagd door de Heer **** of ze even voor mocht. Voor mij geen probleem.

Wat ik hiermee wil zeggen is. oordeel niet na 1 incident. Ik denk dat u zich heel gelukkig moet prijzen met een tandarts als***** !!!

Mvg

R van Gelderen

[edit bij moderator: namen tandarts en praktijk verwijderd uit het bericht]
do, 03/01/2007 - 21:49 Permalink
vV

Het valt me trouwens wel op dat iedereen welke in het tandarts vak zit heel erg snel de schuld bij de patient probeert neer te leggen.


En in essentie doet u nu precies hetzelfde als hetgeen u ""ons"" verwijt!

Blijkbaar zit er iets heel erg mis bij u, gezien de wijze waarop u reageert en ageert tegen deze ene specifieke tandarts in het bijzonder . overignes mogen er conform de forumregels geen tandartsen bij naam genoemd worden, hoewel er nu 1 tegen 1 een positieve en een negatieve reactie is. De negatieve gaat overigens alleen over 1 afspraak die ergens mis is gegaan. om alles op een rijtje te krijgen zouden wij een reactie van de tandarts zelf moeten hebben.

Waar baseert u overigens dat bedrag van 80,= op?? U heeft de afspraak bij de tandarts gemaakt, niet andersom. u wilt iets van hem, namelijk dat hij voor zover mogelijk zorg draagt voor uw gebit, op die punten waar u het zelf niet kunt. Als die afspraak mis is gegaan kunt u dat ongetwijfeld bewijzen met een afspraakkaartje. En dan steekt de tandarts ongetwijfeld hand in eigen boezem. Tenminste wanneer er op fatsoenlijke manier over gecommuniceerd wordt...
do, 03/01/2007 - 22:01 Permalink