Om 11:10 afspraak......

Author:
FlowerFairy
Posted:
do, 09/15/2022 - 09:27
Goedemorgen allemaal,

Ik ben inmiddels 39 jaar en mijn tanden lijken vanaf de buitenkant prima.
Ik poets ze, rag af en toe...maar ik ga niet naar de tandarts..ben inmiddels alweer 3 jaar niet geweest.
3 jaar geleden moest ik omdat ik een dikke wang kreeg en fikse kiespijn.
Heb toen een wortelkanaal gehad en heb hem daarna nooit afgemaakt...kies afgebroken en inmiddels vele gaatjes verder..heb ik vanochtend weer gebeld met lood in de schoenen en fikse buikpijn.
Waarom durf ik toch niet gewoon elk half jaar te gaan zoals de meeste mensen en verwaarloos ik mijn gebit

Inmiddels weer een afgebroken kies en een dikke kaak..pijn heb ik er niet aan..heel klein beetje.

Voel lichte paniek en ben zeer nerveus om zo te gaan...angst voor pijn en ook de schaamte dat ik niet ga/durf.
Nu is het weer uit de hand gelopen...en niet simpel op te lossen met een gaatje boren met verdoving (waar ik ook mega bang voor ben).

Heb ooit 1 keer meegemaakt dat ik geen gaatjes had en was zo mega opgelucht en blij..verder alrijd ellende!
Kiezen trekken, wortelkanaalbehandelingen, vele gaatjes..ontstoken tandvlees etc.

Zelfs de mondhygiënist vind ik gewoon vreselijk pijnlijk.

Mijn man kent geen angst voor de tandarts en vind het normaal dat ik zometeen gewoon ga...en vind dat ik me aanstel en het zelf steeds zo laat verslonsen..dat klopt ook dat laatste maar ja..angst !?

Hopelijk valt het allemaal mee, duimen jullie??
Tandarts_Richa…

Schamen hoeft niet, u bent niet de enige. Denkt u dat ik het leuk vind om behandeld te worden. Maar daarom ga ik juist wel. Ik ben meer bang voor de gevolgen van niet laten behandelen. Voorkomen is beter dan genezen, een oud cliche. U komt terecht in een vicieuze cirkel van pas gaan als er een probleem is waar u voor bang bent waardoor u weer niet gaat. Misschien wordt het tijd die cirkel te doorbreken. Vind mij , de tandarts waar u uw vertrouwen aan kunt schenken. Ik zal het niet beschamen. Laten wij samen een plan maken voor een grondig restauratie om te proberen te voorkomen dat u weer in dat vicieuze cirkel terecht komt. Men zegt dat men de verdoving, die ik geef zodat je niets voelt ( behalve dat ik bezig ben), eigenlijk niet voelt. En als u geen vervelend gevoel krijgt hoeft u ook niet bang te zijn, makkelijk toch??. Ik vergelijk veel met een auto. Een vriend vond een heel oude roestige auto in een schuur bij een boer. Zag er niet uit. Na een jaar en vele uren besteed aan het opknappen, restaureren, is diezelfde auto beter dan toen het uit de fabriek kwam. Zo kan ik u helpen uw gebit te restaureren. Restaureren in de mogelijkheden dat ik u heb uitgelegd binnen uw budget. Geef uzelf en mij die kans.
do, 09/15/2022 - 18:03 Permalink