2 berichten / 0 nieuw
allergische reaktie op verdoving?
aardbei
Offline
Laatst gezien: 5 jaar 2 maanden geleden
Geregistreerd: 09/12/2002 - 02:00
door aardbei do, 09/12/2002 - 13:30
#1

Hallo,

Ik moet a.s. maandag naar de kaakchirurg voor mijn verstandskies. Ik heb de laatste keer heel vervelend gereageerd op een verdoving. Hartkloppingen en helemaal niet goed worden. Kan je dan wel verdooft worden??
En waar kan ik daar evt. informatie over vinden.

groetjes

afbeelding van de digitale tandarts
de digitale tandarts
Offline
Laatst gezien: 3 jaar 6 maanden geleden
Geregistreerd: 09/06/2001 - 02:00
door de digitale tandarts ma, 09/16/2002 - 22:41

Allergische reacties op de moderne verdovingsvloeistoffen zijn zeer zeldzaam.

Over het algemeen worden hartkloppingen veroorzaakt door de bloedvatvernauwer die aan de verdovingsvloeistof is toegevoegd. Meestal is dit adrenaline of noradrenaline, samen met de adrenaline die het lichaam van de spanning zelf aanmaakt kan dat de hartslag versnellen. In sommige gevallen (o.a. een versterkte schildklierfunctie of bep. medicatie) kan men ook extra sterk reageren op de (nor)adrenaline.

Misschien dat de tandarts indien u sterk blijft reageren een verdoving zou kunnen kiezen met een andere bloedvatvernauwer zoals vasopressine.

Zie ook deze vraag:

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=98&forum=8

[ Dit Bericht is bewerkt door: vaart op 2002-09-16 22:43 ]