1943

Author:
Heldmaarnietheus
Posted:
za, 06/01/2013 - 16:21
Mijn moeder is 18 jaar oud, als ze door mijn opa op de bus gezet wordt richting Delft.
Heeft last van wolf, wat tegenwoordig caries heet, en heeft enorm veel last van ontstekingen en pijn.
Oorlogstijd, slecht voedsel, slechte hygiene en van een tandenborstel had ze nog nooit gehoord.
In haar bagage een schone luier om later het bloeden te stelpen.
Blijkt de tandarts zijn praktijk te hebben boven een slagerij :smt018 .
In een keer boven en onder alles er uit gejast.
Vervolgens in haar uppie terug met de bus.

Bedoel maar te zeggen, dat we eigenlijk maar een stel angsthazen zijn tegenwoordig.
Queenie22

haha, laat ik nou 5 minuten geleden precies (als angsthaas nummer 1 zijnde) een verhaal van gelijke strekking tegen mn vrouw vertellen... Mijn vader is van 1945 en zijn ervaringen met de tandarts zijn er dan ook naar... nu herinner ik me nog dat mijn moeder hem eindelijk over de streep trok om naar de tandarts te gaan... vader van 2 meter hoog en 120 kilo zit als een klein jongetje in de auto naar de tandarts toe en staat een paar uur later, toen we hem weer gingen ophalen, met een vrolijk gezicht buiten en komt de auto in met de mededeling ´jeetje, als ik had geweten dat het tegenwoordig zo is, dan had ik al veel eerder gegaan! Je voelt helemaal NIETS!´ :smt003 Het had allemaal zoveel indruk gemaakt dat we de hele dag hebben moeten luisteren naar ´die naalden van tegenwoordig, die zijn dun! En de boor... helemaal automatisch! Geweldig! :smt005 ´

Dus ja... dan denk ik toch weer even van... en hier zit ik nu in paniek (net uit pure paniek mijn eerste berichtje hier gepost)... had het erger kunnen treffen... :wink:
di, 07/09/2013 - 19:20 Permalink