pijn andere kies door verstandskies?

Author:
kim1988
Posted:
wo, 07/14/2010 - 22:19
Hallo,

Hoop dat iemand mij kan helpen!
Zondag kreeg ik ineens ontzettende pijn in mijn kaak linksboven.
Toen zag ik plots een stukje tand uit mijn tandvlees komen: hoera mijn verstandskies! De allerlaatste, van de andere drie heb ik nooit last gehad.
Ik heb letterlijk 2 dagen slechts 2 uur kunnen slapen.. de pijn was niet te harden. Ik spoelde om de minuut met ijskoud water dat verdoofde de boel een beetje. Paracetamols deden hun werk niet echt. Kamille thee, kruidnagelolie verzachten wel maar tijdelijk.
De pijn trekt door naar mijn hoofd en oog en tis zeer vermoeiend.
Nu werd ik vanmorgen wakker en was de pijn zo goed als weg (vannacht goed kunnen slapen) alleen nu begint dus een kies die 2 kiezen van mijn verstandskies verwijdert zit ontzettend te kloppen en ik voel continue druk op de kies. Ik kan inmiddels mijn tanden weer op elkaar zetten vanmorgen ging dat nog niet. Alleen eten met die kies is geen optie dat doet erge pijn. Mijn verstandskies doet geen zeer meer.

Goed lang verhaal; mijn vraag is eigenlijk.
Kan het zijn dat je door het doorkomen van een vertandskies druk op je andere kiezen voelt of zelfs pijn?
Ik heb geen koorts, mijn wang is niet dik, en voel geen temperatuursverschil aan beide wangen.
IIk heb toch even een Ibuprofen genomen tegen eventueel ontsteking en voor de pijn.

Hoop dat iemand een antwoord heeft!

alvast bedankt!

groetjes kim