Ik heb een vraag over het vaststellen van de noodzaak van een wortelkanaalbehandeling.
Ik ben pas naar de tandartspraktijk geweest. Mijn eigen tandarts is voor langere periode uit de roulatie. Volgens de vervanger van mijn eigen tandarts heb ik een wortelkanaalbehandeling nodig aan een kies.
Ik heb geen klachten, nergens last van, kies is gaaf. Er zijn geen foto's genomen.!
Ik was redelijk onderste boven van zijn mededeling en was te verbouwereerd om vragen te stellen.
Nu begin ik te twijfelen aan de noodzaak van deze behandeling.
Ik krijg zelfs het gevoel dat het een onnodige handeling betreft.
Kan iemand mij uitleggen hoe iemand, zonder foto te nemen, kan vaststellen dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig zou hebben.
al vast bedankt.
Ik ben pas naar de tandartspraktijk geweest. Mijn eigen tandarts is voor langere periode uit de roulatie. Volgens de vervanger van mijn eigen tandarts heb ik een wortelkanaalbehandeling nodig aan een kies.
Ik heb geen klachten, nergens last van, kies is gaaf. Er zijn geen foto's genomen.!
Ik was redelijk onderste boven van zijn mededeling en was te verbouwereerd om vragen te stellen.
Nu begin ik te twijfelen aan de noodzaak van deze behandeling.
Ik krijg zelfs het gevoel dat het een onnodige handeling betreft.
Kan iemand mij uitleggen hoe iemand, zonder foto te nemen, kan vaststellen dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig zou hebben.
al vast bedankt.
Re: Vaststellen noodzaak wortelkanaalbehandeling.
Een gave kies zonder klachten (pijn, verkleuring, fistel) heeft natuurlijk geen wortelkanaalbehandeling nodig. Je zou haast denken dat er sprake is van een misverstand/miscommunicatie. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een ontsteking zichtbaar is op een oudere foto?
Door een klap of overbelasting kan in een kies die van buiten gaaf is een wortelkanaal wel ontstoken raken. Zie ook:
http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&i…