Eigen keus; trekken van een kies?

Author:
JannekeZ
Posted:
za, 05/22/2010 - 21:13
Het gaat om mijn achterste kies links onderin (niet mijn verstandskies)

7 jaar geleden zat daar een gaatje in. Mijn tandarts heeft geboord en er een nieuwe vulling ingezet.
Ondertussen soms pijn in mijn oor/last als ik onderaan mijn kaak duwde en altijd iets zeer als ik er op
drukte met mijn vinger.
Afgelopen januari kreeg ik weer last van die kies. Zeurderig gevoel! Onder de vulling zat carries. Plastische kroon erop..

Gisteren opeens ontzettend last van mijn linkeroor. Naar de huisarts; niets te zien.
Voelde ik net aan die tand; AU!

Ik heb nu al jaren zeurende pijn van die kies en nu dus veel uitstralende pijn!

Nu de vraag; mag ik zelf beslissen of deze kies getrokken wordt? of gebeurt dat alleen uit medische oogpunten ie helemaal onderbouwd moeten worden?

vraag 2; kan die kies ook voor uitstralende pijn zorgen in mijn linkerwang + naast mijn neus?
Sonam

Hoi, ik denk dat het trekken uit eindelijk je eigen keus is...
als ik zie hoe snel een kaakchirurg er mee instemde bij mij..... Het was in 2 minuten gebeurd..
maar...... is het wel de oplossing?
Trekken moet het laatste zijn wat je probeerd...
Ik heb ook uitstralende pijn.. heb alles ondergaan wat mogelijk is incl. trekken van de kies, maar heb de klachten nog...

Mijn advies is dan ook......heb vertrouwen in de mensen die je behandelen en heb geduld al is dat nog zo moeilijk met kiespijn...

CU!
di, 05/25/2010 - 11:36 Permalink
groente

Je kunt niet eisen dat een tandarts een kies trekt en de ene tandarts zal dat makkelijker doen dan een andere. Een tandarts zal in principe niet snel een kies trekken als dat niet nodig is, maar soms zijn de opties ook beperkt, of is het alternatief enorm duur. Als een tandarts dan nog niet wil trekken is er soms wel een andere tandarts of kaakchirurg te vinden die het wel wil doen. Overleggen dus.

In dit geval vraag ik me wel af of je er onlangs nog mee naar de tandarts geweest bent en er recente foto's zijn? Dat lijkt me de eerste stap. Misschien is het met een beetje bijslijpen wel te verhelpen, misschien moet er een wortelkanaalbehandeling. Je kunt dan alsnog besluiten dat je het het niet meer waard vind, maar dan weet je wel wat er aan de hand is en wat de opties zijn.

Kiespijn kan zeker uitstralen naar de rest van je gezicht. Sterkte ermee!
di, 06/01/2010 - 16:14 Permalink