tand gaat dood --> laten ontzenuwen?

Author:
anglia
Posted:
wo, 05/20/2009 - 13:51
hallo allemaal,

twee jaar gelede is mijn vriend met zijn hoofd tegen mijn tanden geknald. je kent dat wel centerparks...

nu heeft dat een hele tijd heel pijn gedaan, en sinds een tijdje is het gestopt met pijn doen en is de tand grijs geworden. echt heel grijs is echt verschrikkelijk voor mijn zelfvertrouwen. nu heb ik aan mijn tandarts gevraagd om deze tand weer wit te maken. ze heeft een foto van mijn tand genomen en zegt dat de wortel voorlopig nog okee is. maar mijn tand is grijs en die is aan het afsterven zegt de tandarts. ik heb er nog een heel klein beetje gevoel in. getest met zo iets ijskoud.

ze zegt dat ze mijn tand moet ontzenuwen en dat ze dan eerst de mogelijke ontsteking moet verzorgen. en dat mijn tand dan ook van binnenuit opnieuw wit gemaakt kan worden. wanneer ik dit niet laat doen zal er een ontsteking komen zegt ze.

wat denken jullie hier van?

alvast bedankt voor de raad,

anglia
Illuminus

Lijkt me niks mis mee. De zenuw is niet meer te redden, heeft een optater gehad en is gedegenereerd. De grijze verkleuring ontstaat doordat het weefsel van de tandzenuw uiteengevallen is en reststoffen in de tandbeenkanaaltjes trekken.

Een goede wortelkanaalbehandeling waarbij alle resten netjes worden verwijderd en daarna intern bleken is de behandeling in dit soort gevallen.

Succes!
wo, 05/20/2009 - 17:49 Permalink