Hallo,
Ik heb over 2 weken een afspraak staan bij de kaakchirurg om mijn verstandkies linksboven te verwijderen. De kies ligt recht, er is ruimte, hij begint alleen wel door te komen (wit puntje zichtbaar) waardoor ik een tijdje geleden wat tandvleesklachten had. Nu voel ik echter niets. Nu vraag ik me af of verwijderen wel nodig is. Kunt u mij hier meer over vertellen?
Bedankt en groeten,
Heleen
Ik heb over 2 weken een afspraak staan bij de kaakchirurg om mijn verstandkies linksboven te verwijderen. De kies ligt recht, er is ruimte, hij begint alleen wel door te komen (wit puntje zichtbaar) waardoor ik een tijdje geleden wat tandvleesklachten had. Nu voel ik echter niets. Nu vraag ik me af of verwijderen wel nodig is. Kunt u mij hier meer over vertellen?
Bedankt en groeten,
Heleen
Re: Verstandskies wel of niet verwijderen
Aan de andere kant: de praktijk leert dat in de toekomst verstandkiezen , relatief vaak, andere problemen en ongemakken kunnen veroorzaken of een optimale mondhygiene in de weg staan. Trekken op jongere leeftijd heeft voordelen voor de botgenezing en de kies heeft verder geen functie. (Preventieve) verwijdering door de kaakchirurg is bovendien een kleine ingreep.
In dit soort gevallen kan het balletje dus twee kanten op rollen. Bespreek dit anders even met je eigen tandarts want die zal je wel hebben aangeraden de kies te laten trekken.