napijn wkb

Author:
minkemuurtje
Posted:
vr, 08/17/2007 - 11:01
heb net een wkb gehad, en het is nu een uur verder en heb erge napijn. Hoe lang duurt dit?? en wat is normaal met deze pijn? ik heb het gevoel dat er enorme druk op de kaak staat, en het klopt, ook de andere tanden naast de behandelde kies doen pijn. Ook de binnenkant van de onder kaak... Ben geen mietje, maar heb echt pijn, terwijl de behandeling van een uur geleden me 100% meeviel. Kan je al zo snel na pijn hebben???
Spiegeltje

Kennelijk is nu de verdoving al uitgewerkt. Heel vervelend dat het nu zo'n pijn doet. De hoeveelheid napijn is heel verschillend van geval tot geval, moeilijk is aan te geven wat normaal is. (Flinke) napijn is echter niet abormaal. Na 2-3 dagen is het meestal wel over of veel minder. Het beste is om de komende dagen af te wachten en een goede pijnstiller, zoals paracetamol, te slikken. Desnoods tot de maximale dagdosis. De tandarts kan nu even niets doen. Als je na het weekend nog steeds veel pijn hebt moet je wel even de tandarts bellen om te kijken wat er verder moet worden gedaan.

N.B. is er een verband met je vorige post?
vr, 08/17/2007 - 11:23 Permalink
minkemuurtje

de kies met de fistel is een andere kies hoor! heb net onderaan in de kaak een wkb gehad, dit was het tweede deel, maar het eerste deel was lang zo pijnlijk niet na de tijd, en nu is het wel erg pijnlijk, en zo snel al. Hoe kan het dat het de tweede keer meer napijn geeft?? ze hebben nu een vierde kanaaltje gedaan, en de vorige keer (bij de vervanger) hebben ze geloof ik maar 3 kanaaltjes gedaan, ligt het daar aan???
vr, 08/17/2007 - 11:34 Permalink
hello jozefien

vreselijk die napijn. neem goede pijnstillers en probeer even te slapen, mij heeft dat de laatste keer wel geholpen. napijn duurde 3 dagen! daarna heel langzaam minder geworden. veel sterkte! :smt006
vr, 08/17/2007 - 12:05 Permalink
minkemuurtje

had je ook zon erge napijn dat je er snachts van wakker werd?? ik wel. en heb het gevoel of wordt de pijn alleen maar erger, en het klopt zo. Hoe lang duurde het voordat jij heen kauwpijn meer had??
za, 08/18/2007 - 11:12 Permalink
minkemuurtje

volgens mij zit er echt een soort van ontsteking bij de kies, het tandvlees is erg rood.. en zit een fistel op. het wang is ietsjes verdikt (kan het alleen zelf zien omdat ik er op let) moet ik morgen naar de weekendta?? de wkb is gister gebeurd, hij kan ook zeggen dat het napijn is. Heb er echt zeer veel pijn aan, maar met ibuprofen wel te doen.. maar kan de tandarts het even opensnijden zodat de pijn minder wordt?????
za, 08/18/2007 - 17:22 Permalink