Ik heb 2 weken geleden mijn verstandskies in het ziekenhuis eruit laten snijden, ik ben er nu achtergekomen dat de hechting los is geraakt in de hoek van mij wang. Ik heb nu een groot en diep gat in mijn mond, en mijn kaakbot ligt open. Ik heb er dan ook nog veel last van.
De kaakchirurg zegt dat ik de komende 2 dagen met water en zout moet spoelen om het te ontsmetten.
Ik heb het idee dat hij denkt dat het een klein gaatje is, want het is toch niet normaal dat het bot openligt? En dit kan nu toch ook niet meer gehecht worden?
De kaakchirurg zegt dat ik de komende 2 dagen met water en zout moet spoelen om het te ontsmetten.
Ik heb het idee dat hij denkt dat het een klein gaatje is, want het is toch niet normaal dat het bot openligt? En dit kan nu toch ook niet meer gehecht worden?
Ik snap dat je erg zorgen maakt. Als een hechting een week heeft gezeten dat heeft het meer dan zijn werk gedaan. Het gat achterin zal langzaam dichtgroeien en over het bot groeit dan weer slijmvlies. Het enige probleem nu is dat er etensresten en bacteriën in het gat terecht zullen komen en dat kan een ontsteking geven. Daarom is het nodig om de komende dagen om een monoject spuitje te vullen met lauwwater met daarin een theelepeltje keukenzout opgelost. Eventueel zou je ook 1,5% waterstofperoxide kunnen gebruiken, maar dat is een agressiever middel dat bij ontsteking van de extractiewond wordt gebuikt.
Ik neem aan dat je snel een afspraak hebt staan bij de kaakchirurg voor controle en anders langs je eigen tandarts gaan, deze kan er ook naar kijken.
Succes en groet Irfan